• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 18:19
Hallo mede tweakers.

Vandaag heb ik het bericht gekregen dat mijn ''oude'' LG37SL800 TV in aanmerking komt voor een RMA. Hij begon donkere vlekken in het LCD-Panel te vertonen. Waarschijnlijk een probleem met de diffuser, maar dat terzijde. Aangezien de SL8000 al 2 jaar oud is, zijn er waarschijnlijk geen panels meer van op voorraad en mag ik een andere TV uit gaan zoeken.

Ik ben daar bij gestuit op 3 verschillende types, twee van LG en een van Phillips alle drie van formaat 42''
  • LG 42LW650S (Infinia lijn) 897 euro
  • LG 42LW5400 649 euro
  • Philips 42PFL7606K 829 euro
Mijn vraag is hoe het grote prijs verschil tussen de beide LG-TV's valt te vertegenwoordigen. Wat zegt Infinia-lijn bijvoorbeeld tegenover de gewone lijn. de Philips zit daar weer tussen in.

Als je de specificaties van de TV's naast elkaar legt, dan valt er weinig verschil op te merken.
al lijkt het wel alsof de specs van de gewone LG beter zijn dan die van de Infinia, wat zegt dat over de meerwaarde van de Infinia?

het dynamisch contrast is bij de Philips t.o.v de LGs een flink stuk lager, daarom gaat de lichte voorkeur al uit naar de beide LG's.

Ik hoop dat er iemand is die mij iets nuttigs kan vertellen over deze TV's.

Wat ik al gedaan heb is:
User reviews gelezen van alle 3 tv's
Specificaties gelezen en vergeleken
Internet na gespeurd op voor en nadelen (maar zag door de bomen het bos niet meer)

Wat ik nog ga doen is proberen ergens deze TV's echt te bekijken.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 18:19
bump

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Bumpen binnen 24 uur?

:/

En we moven hem even naar AAF :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Heeft de infinia bepaalde features die je wilt gebruiken? zo nee, neem dan het goedkopere model.

EDIT
De Philips kun je wel links laten liggen zoals jezelf al aangeeft. Behalve als die bepaalde features heeft die voor jou een must zijn. Ambi light e.d. Het is verder niet de betere tv.

[ Voor 50% gewijzigd door karstnl op 24-02-2012 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pirewiet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-06 09:33
Ik twijfel tussen gelijkaardige TV's. Heb je intussen de TVs al kunnen bekijken en een keuze gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Persoonlijk vind ik LG een van de mindere merken. Qua menu/gebruiksvriendelijkheid valt het vaak tegen vergeleken bij andere merken en ikzelf ben over de beeldkwaliteit, van de LG TV's die ik gezien heb, ook niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Wat ik trouwens wel raar vind:

http://www.lg.com/nl/tv-a...G-led-lcd-tv-42LW5400.jsp
http://www.lg.com/de/tv-h.../tv/LG-3d-tv-42LW5400.jsp

Dezelfde tv, maar de een op de Duitse site en de ander op de NL-site.
Bij de een staat 400 Hz, maar bij de ander 100 Hz. Dit is nogal een verschil en ook een van de redenen waarom TS misschien zegt dat de 5400 betere specs heeft, dan de 650s

De 650S heeft natuurlijk internettoegang met apps. Ga je dat niet gebruiken, dan heeft het natuurlijk totaal geen meerwaarde. Volgens mij is de 3D-kwaliteit van de 650S iets beter, maar dat weet ik niet zeker.
(ik ben toevallig dit weekend bezig geweest met het vergelijken van de 47inch types, maar die zijn verder vrijwel identiek)

Ik vind trouwens de 42LW650S nogal overprijst, in vergelijking met de 47 inch en ook de 42LW5400.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Pagina: 1