wel internet, geen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb hier 1 pc met 2 netwerk kaarten, 1 voor internet (kabel), 1 voor netwerk.
Daarbij nog een tweede pc met 1 netwerkkaart die hangt aan de ander met een crosslink.
Op de eerste is winroute geinstalleerd om internet te sharen.

Het probleem is dat ik vanaf de tweede pc wel kan internetten, maar niet pingen naar de eerste pc. |:(
Als ik bijvoorbeeld een lan spel counter-strike op de 1e pc opstart, zie ik vanaf de tweede wel het spel staan maar kan vervolgens niet connecten.
Andersom werkt 't wel.
Aan de crosslink kabel ligt 't niet, net nieuw en ergens anders getest.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Laatst online: 23-09 15:16

Blauw

De Schreeuw

Ja, zet die Netwerkkaart voor je kabel uit, dan doet ie het wel goed.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe voor de gein eens een search naar 'Winroute'.

Als er dan nog geen topic is die je vraag beantwoord kijken we wel weer verder maar van mij mag er nu wel een slotje op.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Op zaterdag 24 maart 2001 10:03 schreef Jozzz het volgende:
Dat lijkt me niet erg nuttig. De genoemde opstelling moet gewoon werken. Bij mij doet het dat in elk geval.

Geef eens meer info. Welke ip-adressen, subnetmasks, gateway etc. etc. gebruik je in je instellingen? (ik neem aan dat je tcp/ip gebruikt).

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Op zaterdag 24 maart 2001 10:03 schreef Jozzz het volgende:
Is dat de enige manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee duh gebruik de SEARCH nou ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Op zaterdag 24 maart 2001 10:12 schreef Hyp Hyper het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet erg nuttig. De genoemde opstelling moet gewoon werken. Bij mij doet het dat in elk geval.

Geef eens meer info. Welke ip-adressen, subnetmasks, gateway etc. etc. gebruik je in je instellingen? (ik neem aan dat je tcp/ip gebruikt).
pc1: 192.168.100.1 / 255.255.255.0
pc2: 192.168.100.2 / 255.255.255.0

voor alle netwerkkaarten enkelt TCP/IP.
Op pc2 DNS en gateway ingesteld op 192.168.100.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
By the way, de 2 netwerkkaarten voor het internet zijn hetzelfde en hebben dezelfde duplex instelling...
Ik kan trouwens vanaf pc2 ook geen internetadressen pingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blauw
  • Laatst online: 23-09 15:16

Blauw

De Schreeuw

Kan het er iets mee te maken hebben dat ze toevalligerwijs op dezelde IRQ staan? (eh.....9?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog maar eens....

Probeer eens je netwerkkaarten fysiek om te draaien, dus NIC#1 op de plek van NIC#2 en andersom. Zorg er wel voor dat je de functie behoudt van beide netwerkkaarten, dus als NIC#1 voor het internet zorgt, dan moet ie dat ook blijven doen.

Vervolgens mieter je ze allebeide uit windows en installeer je ze opnieuw. Pas op dat als je 2000 gebruikt dat ie dan de ouwe situatie onthoudt en de NICS als 'hidden devices' in je systeem plempt, niet vergeten om die ook weg te gooien.

FF de hele reut opnieuw instellen, en dikke kans dat het werkt. Ik ben het zelf namelijk al 4 keer tegengekomen, en de eerste keer heb ik me ook suf gezocht naar een oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch ff contorleren dat je niet achter een vuurmuur zit, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatenator
  • Laatst online: 07-09 09:26

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Dus je kan wel web-pagina's vanaf de 2e pc bekijken?
Dan lijkt het erop dat Winroute(gate) ICMP-packets blockt. Is naar buiten toe (internet) soms wel goed, maar binnen het netwerk heeft dit weinig nut.
Kijk eens naar de instellingen van Winroute, en verwijder de ruleset voor je LAN-nic. Je kunt naar de Internet-zijde toe ook ICMP toelaten, als je over het Internet wilt spelen.

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Op zaterdag 24 maart 2001 17:14 schreef cherberos het volgende:
Dus je kan wel web-pagina's vanaf de 2e pc bekijken?
Dan lijkt het erop dat Winroute(gate) ICMP-packets blockt. Is naar buiten toe (internet) soms wel goed, maar binnen het netwerk heeft dit weinig nut.
Kijk eens naar de instellingen van Winroute, en verwijder de ruleset voor je LAN-nic. Je kunt naar de Internet-zijde toe ook ICMP toelaten, als je over het Internet wilt spelen.
Er staat geen enkel filter aan. Tenminste als je de instellingen van de packet filter bedoelt.
Moet ik misschien wat veranderen in de security options?
toch ff contorleren dat je niet achter een vuurmuur zit, niet?
Ik heb inderdaad op de pc1 een firewall draaien, maar dat zou toch moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hetzelfde gehad, en je moet idd ips en subnetmaskers bij TCP/IP van je netwerkkaart instellen.
PC1: 192.168.0.1
PC2: 192.168.0.2
subnetmasker bij bijde 255.255.255.0

suck6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 13-08 20:56
Ik kan geen fouten ontdekken. Staat file/printer sharing aan? (als je dat op beide pc's doet, moet je wel voor een goede firewall zorgen). Zitten beiden in dezelfde workgroup?

Dit zou overigens geen belemmering voor pingen mogen zijn..

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
File en printersharing staat aan.
En beiden zitten in dezelfde werkgroep.

Het vreemde blijft toch, dat ik van pc1 bij pc2 alles kan doen, maar andersom alleen kan internetten. :?
Pagina: 1