[XP/W7] Upgraden Media center 2005?

Pagina: 1
Acties:

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Hoi allemaal, ik heb een vraagje.

Ik ga een nieuwe computer kopen, en ik wil daar graag windows 7 64 bits versie op.

Nu heb ik nog een officiele versie van Windows XP Media center edition 2005 liggen. Ik vroeg me af of ik dan uberhaupt kan upgraden naar 64 bit, of dat dat alleen naar 32 bit kan met deze versie?

(ik kan namelijk een upgrade licentie goedkoop kopen via mijn universiteit)

Ik vind het hele retail/OEM/upgrade gebeuren allemaal maar erg ondoorzichtig en kom er niet echt uit. Kan iemand mij helpen?

Alvast ontzettend bedankt!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Volgens mij, niet zeker dus, moet je XP naar Vista upgraden en die dan weer naar Win7. Dan lijkt me een Win7 Home voor rond de 90€ interessanter.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
van 32 naar 64 bit kan sowieso niet. Direct upgraden van XP naar Win7 kan ook niet.

Als je een nieuwe computer bouwt mag je een OEM versie aanschaffen, die zijn voor systeembouwers. Als je een kant en klare machine koopt zal dat meestal ook een OEM licentie zijn.

Desktop | Server | Laptop

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Rupie schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:11:
van 32 naar 64 bit kan sowieso niet. Direct upgraden van XP naar Win7 kan ook niet.

Als je een nieuwe computer bouwt mag je een OEM versie aanschaffen, die zijn voor systeembouwers. Als je een kant en klare machine koopt zal dat meestal ook een OEM licentie zijn.
Van XP naar W7 kan wel, en van 32 bit naar 64 bit ook. Moet je alleen wel een clean install doen.

bron: Microsoft website. http://windows.microsoft....m-windows-xp-to-windows-7