Ethernet over power+verlengsnoer/bak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
All,

Ik heb zojuist twee TL-PA511's gekocht om thuis, in mijn huurappartement, mijn mediaspeler op het netwerk aan te sluiten. Deze staat nu op WIFI maar zoals je kan begrijpen gaat het streamen van grote film bestanden erg traag. Dus dacht ik dit ga ik oplossen met Ethernet over Power.

Nu heb ik in mijn meterkast 1 stopcontact, hierop heb ik een verlengbak aangekoppeld waarin mijn internet modem, NAS, router gekoppeld staan. Ik wil in deze verlengbak ook mijn TL-511 op aansluiten en de andere TL-511 bij de TV/mediaspeler tevens in een verlengbak zetten (ook hier heb ik maar 1 stopcontact in de muur).

Gaat dit goed werken, EoP via verlengdozen/bakken?
De beschrijving / handleiding geeft weinig advies behalve een plaatje met :( er door (ja een bad smiley). Heeft iemand hier ervaringen mee? gaat het uberhaupt werken? of ik krijg ik alleen MBPS loss door de verlengbakken?

thanks alvast.

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:21

Kettrick

Rantmeister!

Je hebt ze al gekocht, maar vraagt ons of het goed gaat werken ? :?
Heb je ze al aangesloten, heb je problemen ondervonden ?

Ik zou het gewoon proberen, als het werkt is het mooi, en anders een nieuw stopcontact inbouwen in je meterkast :).

Verwijderd

Topicstarter
Kettrick schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:56:
Je hebt ze al gekocht, maar vraagt ons of het goed gaat werken ? :?
Heb je ze al aangesloten, heb je problemen ondervonden ?

Ik zou het gewoon proberen, als het werkt is het mooi, en anders een nieuw stopcontact inbouwen in je meterkast :).
Ik heb ze algekocht ja, nooit bij stil gestaan dat verlengsnoeren eventueel impact zouden kunnen hebben. Ik dacht voordat ik alles uitpak check ik even de vakkundige mening van mijn mede tweakers ;), heb nu alleen de doos unsealed voor de beschrijving de rest is nog "netjes" verpakt.

Helaas mag ik van de verhuurder van mijn appartement weinig in mijn meterkast doen.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:08

franssie

Save the albatross

maar als er een enkel stopcontact zit, is het vervangen door een dubbel stopcontact niet echt 'iets met je meterkast' doen te nomen, je blijft er dan buiten. Of zit het stopcontact in de groependoos (die heb je ook)?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:59
In de meterkast is het wrs opbouw? -> gewoon die enkele wcd vervangen door een twee of viervoudige.

Elke verbinding is een potentiële storingsbron/vertraging, maar meestal gaat het wel.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
ik heb slecht ervaringen met ethernet over power in een verdeeldoos. Ik heb dit geprobeerd om de digitale ontvanger aan te sluiten op het internet. Ik had eerst de adapter in de verdeeldoos naast de TV gedaan maar dit gaf een dermate slecht signaal dat HD niet te streamen was en de verbinding telkens wegviel. Ik heb nu de ethernet over power verhuisd naar een muur aansluiting een paar meter weg en problemen waren meteen weg.

Dit betekent wel een extra kabel achter de bank wat ik hoopte te voorkomen.

Ik heb van ethernet over power bakjes met een stopcontact erin zodat je niet een stopcontact verliest maar ik had problemen als ik in dat stopcontact een verdeel doos met adapters stopte dat de verbinding slecht bleef.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:35
Als je een stekkerdoos hebt met een netfilter en/of overspanningsbeveiliging kun je heel vreemde dingen krijgen, maar normaalgezien moet het kunnen.

Repareren doe je zo.

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
Dat zal bij mijn tweede voorbeeld van slechte verbinding het geval zijn. Ik heb daar een overspanningsbeveiliging stekkerdoos ingestoken met daarin al mijn PC rommel en aanverwante artikelen. Nu heb ik beide op een leeg stopcontact zitten en gaat dat goed.

Verwijderd

Topicstarter
franssie schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:03:
maar als er een enkel stopcontact zit, is het vervangen door een dubbel stopcontact niet echt 'iets met je meterkast' doen te nomen, je blijft er dan buiten. Of zit het stopcontact in de groependoos (die heb je ook)?
Er zit in mijn meterkast, in het midden van de stoppenkast 1 enkele stopcontact. er zit om de hoek van de meterkast deur ook nog een enkel stopcontact, eventueel kan ik deze gebruiken en kabeltje knippen en onder de meterkast deur door de meterkast in naar mijn router. Echter blijf ik dan zitten met de verlengdoos bij mijn tv.

Ik ga ze aansluiten en kijk wat er gebeurd

[Edit]
De boel aangesloten, allereerst getest met wandcontact naar wandcontact kreeg ik 800-900 kb/ps.
De wandcontact bij de TV gaf al gelijk aan dat hij niet de volledige snelheid kon benutten daar (??) wat raar is aangezien deze binnen dezelfde elektra group zit als de meterkast WCD.

Hierna de TL bij wandcontact bij de tv verplaatst naar verlengdoos, geen verandering in snelheid (dus rond de 800kb/ps.
Daarna de TL bij de meterkast in de verlengdoos gestopt, getest nu een lichte drop en zwerft het ergens tussen de 700-800kb/ps.

Voor de grap hier in een andere kamer de WCD+TL getest met de andere Tl in een wandcontactdoos met kabeltje naar router, kreeg ik snelheden boven de 1000 kbps...terwijl dit een andere elektra groep is.

Al met al valt het me best wel tegen. Ik heb uiteindelijk de setup neer gekwakt van verlengdoos naar verlengdoos. Kijk nu een DVD over dit netwerk via mijn ACRyan HD mediaplayer naar mijn NAS en dat gaat weer prima.

in iedergeval dank voor het mee denken / suggesties _/-\o_

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2012 17:16 ]

Pagina: 1