Toon posts:

Nieuw systeem op 32 bit. Heeft dat zin?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit er al een tijdje over te denken om nieuwe onderdelen voor mijn pc aan te schaffen. Het gaat dan om vrijwel alles behalve de voeding en harde schijven. Op het moment heb ik een quad core 2,6ghz processor, 4gb ram etc. Hij gaat nog goed mee. maar ik zou graag ook spellen zoals skyrim willen kunnen spelen. Het probleem is echter dat ik ook house muziek produceer waarbij ik veel gebruik maak van wat oudere plugins die niet draaien op windows 64 bit. En het zal nog minimaal 1-2 jaar duren voordat ik volledig ben overgestapt naar plugins die wel allemaal 64 bit compatibel zijn.

Is het op dit moment geld verspilling om een nieuwe (i5-i7) systeem met +-8gb ram e.d. aan te schaffen als ik van plan ben deze te draaien op 32b windows 7? En zo ja, waarom?

Verwijderd

Ja, aangezien 32-bit maximaal 4 GB aan geheugen ondersteunt is het zinloos om meer dan 4 GB te kopen.

• RyuuPro
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-02 18:45

RyuuPro

That Damn Fly

En met plugins, bedoel je in Windows zelf of in programma's?
32-bit plugins werken namelijk gewoon in 32-bit programma's op een 64-bit Windows.

Kaze Ni Nare

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:25:
Hallo,

Ik zit er al een tijdje over te denken om nieuwe onderdelen voor mijn pc aan te schaffen. Het gaat dan om vrijwel alles behalve de voeding en harde schijven. Op het moment heb ik een quad core 2,6ghz processor, 4gb ram etc. Hij gaat nog goed mee. maar ik zou graag ook spellen zoals skyrim willen kunnen spelen. Het probleem is echter dat ik ook house muziek produceer waarbij ik veel gebruik maak van wat oudere plugins die niet draaien op windows 64 bit. En het zal nog minimaal 1-2 jaar duren voordat ik volledig ben overgestapt naar plugins die wel allemaal 64 bit compatibel zijn.

Is het op dit moment geld verspilling om een nieuwe (i5-i7) systeem met +-8gb ram e.d. aan te schaffen als ik van plan ben deze te draaien op 32b windows 7? En zo ja, waarom?
8gb ram is zinloos in een 32bits windows.
Je zou altijd nog een dualboot kunnen draaien.

Maar heb je al eens getest of ze echt niet werken ? Het enige wat echt 32/64 bit beperkt is zijn wat drivers.
Alle "normale" software zou gewoon moeten werken ongeacht of je 64 of 32 bit software gebruikt.
Windows 64bit is nl niet echt 64 bit, maar ondersteund allebei :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Een beetje hippe videokaart heeft vaak al 2GB, waarmee je zo'n 1,5GB of minder aan RAM overhoudt met een 32-bits windows. Echt een no-go dus. Met een 1GB-videokaart kan het nog wel, maar dat is ook nogal beperkend en als je dan echt nog een 32-bits OS nodig hebt, zou ik daarvoor een oud bakkie gebruiken. Het is gewoon te gedateerd voor een modern game-systeem.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Verwijderd

Topicstarter
Oke tnx voor alle adviezen. Ik had soortgelijke problemen toen ik overstapte van xp naar 7. Dus ik ging er eigenlijk vanuit dat het nu wellicht weer het geval zou kunnen zijn.

Ik ga nu met al mijn programma's en plugins naar mijn oma (of all places) om ze te installeren en testen op haar 64b laptop.

• SiLVaH
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-01 14:23
die i5/i7 is geen geldverspillen maar die 8 GB wel als je 32 bit wil draaien.
32 bit ondersteunt maar tot 4gb ram

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

Je kan desnoods een VM installeren waar je je 32-bits applicaties op draaien, indien het toch niet zou werken op je 64-bit OS

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Big Womly schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:30:
Je kan desnoods een VM installeren waar je je 32-bits applicaties op draaien, indien het toch niet zou werken op je 64-bit OS
Kan wellicht problemen geven omdat audio-software vrij kritisch is wat betreft timing. Niet alleen dat maar misschien willen de plugins rechtstreeksere toegang tot de audio device dan de VM toestaat.

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-01 10:31

JanW23

Mine mine mine mine

Nou, ik zou dan zeggen. Koop een nieuwe voeding en hd erbij en bouw een 2de pc. De 1 voor je games en alles en de ander voor je muziek. Eventueel kvm switchje ertussen zodat je gemakkelijk kan schakelen van de ene naar de andere pc met maar 1 toesenbord, muis en scherm.
Je kunt inderdaad ook Virtual pc draaien om daarin weer al je plugins te installeren, maar is een hoop gedoe weer. Maar net wat je wilt.
Meer dan 4gb in 32bits is in ieder geval nutteloos.
Je zou trouwens ook nog kunnen kiezen voor een dual boot en 2 keer Windows 7 installeren. Tijdens het opstarten kies je dan de versie die je wilt gebruiken. Kost je alleen wat meer hd ruimte, want ALLES moet je dan dubbel installeren.

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:00
Dual boot met XP en W7, of als je W7 Professional of Ultimate hebt de XP mode gebruiken. Dit is een virtuele XP waarin je programma's kan installeren. Starten doe je gewoonweg via het startmenu van W7 zelf. Op de achtergrond werkt het dan via de virtuele XP.

Met die XP mode kan je dus oudere programma's prima draaien.
Pagina: 1