• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:50

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen naar een nieuwe harde schijf voor in mijn pc. Momenteel heb ik een 1tb (900gb) 5400rpm schijf uit mijn oude (2010) Packard Bell. Deze voldoet eigenlijk wel, maar ik zit steeds rond de 80-90% en dat vind ik natuurlijk niet echt prettig, want dan moet ik steeds van alles verwijderen als ik er iets nieuws op wil zetten :(. Ook is het niet echt fijn als je gameplay aan het opnemen bent en je zit ineens met een volle HDD en je kunt dus niets meer opnemen...

Nou wil ik dit keer wel meteen een goede schijf erin zetten, zodat deze lekker lang meegaat :) . Nu ben ik alleen aan het twijfelen tussen een SSD van 120/128 gb van crucial of iets dergelijks, een Hybride: pricewatch: Seagate Momentus XT ST750LX003 , 750GB SATA-600, 32MB, 7200rpm van 750 gb of een kleine SSD in combinatie met een HDD, bijvoorbeeld een pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB samen met een pricewatch: Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB. O ja, ik heb een p67 moederbord.

Wat raden jullie aan? Waarmee zul je het meeste kunnen genieten van snelheid en toch een leuke extra opslagruimte?

Alvast bedankt!

Tim

Grillmeister

• eillienroc
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-02-2024
Wil je nu een 3,5" in uw laptop steken? Heb je wel plaats voor 2 HDD's?

Je bent nu al aan het klagen dat je bijna geen ruimte meer hebt, dan is de beste optie een momentus xt en die zal dan wel in je laptop passen.

Verwijderd

eillienroc schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:11:
Wil je nu een 3,5" in uw laptop steken? Heb je wel plaats voor 2 HDD's?

Je bent nu al aan het klagen dat je bijna geen ruimte meer hebt, dan is de beste optie een momentus xt en die zal dan wel in je laptop passen.
Waar zie jij laptop? Hij zegt:

"Ik ben al een tijdje aan het rondneuzen naar een nieuwe harde schijf voor in mijn pc."

@Apekont1

Ik heb zelf een 64GB SSD ingebouw voor Windows, Adobe producten en 2-3 games die ik zeer vaak speel. Erbij een Seagate 1TB/7200RPM schijf waarvan een 400GB partitie dedicated aan Fraps aan de buitenste rand. Werkt als een trein. Zo stoort je opneemsoftware ook je game niet door harddisk writes.

Dit valt te realiseren met <€200

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Na een middag surfen leek dit mij een goede combinatie: pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB en de pricewatch: Western Digital Caviar Blue 6Gb/s WD5000AAKX, 500GB = 250€ bij alternate. Wat vinden jullie?

Grillmeister

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je 1 TB nu al continu vol zit, waarom dan een 500GBer kopen? Koop dan liever iets groters.

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
TERW_DAN schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:27:
Als je 1 TB nu al continu vol zit, waarom dan een 500GBer kopen? Koop dan liever iets groters.
Nee, ik weet vrij zeker dat 600 GB meer dan genoeg is voor mij... Zou zonde zijn van het geld en waarschijnlijk al veel duurder wanneer die net zo snel is.

[ Voor 13% gewijzigd door RoofTurkey op 23-02-2012 17:41 ]

Grillmeister

Pagina: 1