(Wordpress/PHP) Problemen met sidebar en footer positie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• catscanner
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 09:18
Het probleem dat ik heb is dat op de hoofdpagina en op alle andere pagina's de sidebar en de footer gewoon staan waar ze horen, alleen als ik een enkel bericht open zijn de sidebar en footer verwisseld. Wat doe ik verkeerd.

Ik heb gezocht in de verschillende CSS bestanden en in de bestanden index.php en single.php. Ik ben er inmiddels achter dat het geen probleem is met de breedte van de berichten.

Voorbeeld(zoals het zou moeten zijn):
http://fietsenreizen.nl/home

Voorbeeld(zoals het dus niet moet):
http://fietsenreizen.nl/home/?p=1740

Blijkbaar ben ik de enige met dit probleem want zowel google als wpshower en dit forum hebben mij nog niet de juiste richting geduwd. Met gezond verstand en een hoop google ben ik al een eind gekomen en voor dit probleem heb ik helaas te weinig kennis. Wie kan mij uit de brand helpen?

Mogelijk relevant, ik werk op met wordpress 3.3.1 en mijn theme is Sight(van wpshower.com) met een paar kleine aanpassingen(kleuren en teksten zijn aangepast).

Mochten jullie meer gegevens nodig hebben dan hoor ik het graag.

[ Voor 10% gewijzigd door catscanner op 23-02-2012 16:26 ]

• DoDo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:46
Bij de pagina waar het fout gaat zit de sidebar div in de content div. Als je die eruit haalt ziet alles er bijna goed uit. Als je je footer nog een "clear:both" geeft, staat deze ook weer netjes onderaan.

• catscanner
Met het bijna heb je inderdaad gelijk. Ik heb in het bestand footer.php een aantal aanpassingen gemaakt en het relevante deel ziet er nu zo uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
</div>
<!-- /Content -->
<?php get_sidebar(); ?>
</div>
<!-- /Container -->

<div class="footer">
                <p class="copyright">&copy; 2012 <a href="<?php bloginfo('home'); ?>">
                         <?php bloginfo('name'); ?></a>. All Rights Reserved.<br />
                         <span>Deze website draait op 
                         <a href="http://wordpress.org">WordPress</a>.</span></p>
                <p class="credits">Design gebaseerd op 'Sight' by 
<a href="http://wpshower.com">WPSHOWER</a></p>
            </div>
    </div>
        <!-- Page generated: <?php timer_stop(1); ?> s, 
        <?php echo get_num_queries(); ?> queries -->
    <?php wp_footer(); ?>
    <?php echo (get_option('ga')) ? get_option('ga') : '' ?>
    </body>
</html>

Het probleem is nu dat de sidebar op de frontpage naar onderen is geschoven en nu ter hoogte van de footer staat. De positie van de footer valt nu buiten het wit van de page. Op een berichtpagina staan de footer en de sidebar op de juiste positie. Zou het kunnen dat er een fout zit in het bestand <!-- /Container -->.

In de stylesheet heb ik inderdaad "p.clear{clear:both;}" aan de footer toegevoegd.

[ Voor 49% gewijzigd door catscanner op 23-02-2012 22:43 . Reden: opmaak ]

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:39

Vos

AFCA

De div.sidebar valt buiten de div#container...die moet er binnen vallen en na de div#content komen.

Zo is het:
code:
1
2
3
4
5
<div id="container" class="clear">
   <div id="content"></div>
</div>
<div class="sidebar">
</div>

Zo moet het zijn:
code:
1
2
3
4
   <div id="content"></div>
   <div class="sidebar"></div>
</div>

[ Voor 59% gewijzigd door Vos op 23-02-2012 17:28 ]

• catscanner
Vos schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:26:
De div.sidebar valt buiten de div#container...die moet er binnen vallen en na de div#content komen.

Zo is het:
code:
1
2
3
4
5
   <div id="content"></div>
</div>
<div class="sidebar">
</div>

Zo moet het zijn:
code:
1
2
3
4
   <div id="content"></div>
   <div class="sidebar"></div>
</div>
Helaas bood je oplossing niet direct een oplossing. De sidebar verdween van de frontpage en op een berichtpagina hangt de sidebar onderaan. Ik ga nog even verder zoeken naar de oorzaak, wellicht dat ik iets kan vinden in "single.php". Het lijkt erop dat "footer,php" op een of andere manier toch beïnvloed wordt.

In het orginele bestand ziet de beschreven code er zo uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
</div>
<!-- /Content -->

<?php get_sidebar(); ?>

</div>
<!-- /Container -->

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:39

Vos

AFCA

Met Firebug werkte het wel op die manier... Je ziet in de bron dat de opbouw niet goed is. Kijk daar nou eerst eens naar.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Haal het eventueel door de validator, wellicht lost dat ook je probleem op? Het helpt niet altijd, maar kan wel een handige tool zijn om fouten op te sporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catscanner
Ik heb het probleem opgelost door het bestand single.php in zijn geheel terug te zetten naar het orgineel. Het probleem zat niet in het eerder genoemde footer bestand maar is waarschijnlijk veroorzaakt toen ik meer dan nodig heb verwijderd bij het verwijderen van de share-links.

Bedankt allemaal voor de tips en hulp.
Pagina: 1