PIII500 --> 665 Mhz op 24 graden

Pagina: 1
Acties:

• zerocool
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:25
Het is me zonder problemen gelukt om FPCGA Pentium III 500 op 5x133 = 665 Mhz te laten lopen terwijl de temperatuur zelfs na een uur UT'en nog op 24 grqaden blijft. Dit evrbaast me, heb ik een gedowngrade 600 Mhz of zo?

Verwijderd

Is dit niet de moederbord temperatuur??
En zo nee waar zit de sensor die deze temperatuur meet.

Verwijderd

hmmz, das wel erg cool. wat voor moederbord heb je? downgegrade 600 :)) p3e 500 FC-PGA wordt niet zo snel heet. werkt maar op 1,5V.
Retail intel koeler erop? wat voor temperatuur was het in je kamer?? ik heb em hier werkend op 700Mhz met pc133 ram van www.eynstein.nl rond de 32Graden. [Distributed.net client uiteraard constant grazende]

• zerocool
De 24 graden is de Processor Temperatuur en het gaat om een Aopen Ax6BC moederbord. Ik heb niet met voltages getweaked, alleen maar het geheel op 5x133 gezet. Er zit de origineel Intel retail koeler op en op de kamer was zo'n 20 graden. Weet iemand of intel inderdaad 500 (katmai) cpus heeft uitgebracht die eigenlijk 600 zijn? Zoja,w elke serienummers zijn dat? En waarom wordt FCpga minder warm?

• zerocool
OJA, het gaat hierbij dus om de OUDE PIII 500 , de Katmai, en dus niet om de Coppermine!!!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:54
Voor zover ik weet zijn er geen FCPGA Katmai p3's. De temp blijft laag omdat de sensor op het mobo zelf zit, mijn Slot1 p3-550 bleef ook op 814MHz max26 graden.

iRacing Profiel

• zerocool
Nou, Razkin, toch wel, want ik kijk er nu naar. Pentium III 500, nergens een E...En die sensor, kan ik die verplaatsen?

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:54
Hmm, tjek voltage is dat 1,6v is het toch echt een coppermine is het 2,0v dan heb je een katmai. Je kunt ook ff kijken naar je hoeveelheid L2 cache: 512kB = katmai, 256kB = coppermine. ]
De sensor kan je niet zomaar verplaatsen, maar een beetje tweaker rukt dat ding wel van het mobo en plaatst hem op een betere plek :)

iRacing Profiel

Verwijderd

die fcpga gevallen kun je met een wat beter koelblok een eind overklokken. maar dat is eigenlijk altijd bij processoren aan het begin van de lijn kijk maar naar een celeron 300@450 met standaard intel koeler. een vriend van mij heeft zijn fcpga p3 550 op 733 lopen met een alpha blok.
Pagina: 1