Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb een Transformer Prime en het viel me gelijk op dat de default zoekmachine Google is. Dat is logisch, want het OS is van Google, maar toch wil ik een andere. Ik wil DuckDuckGo als standaard zoekmachine instellen, maar ik kan niet vinden waar ik ze kan toevoegen. Ik kan in de settings alleen kiezen uit Google, Bing en Yahoo. Choose the lesser evil :)

De DDG app uit de Market is niks, dat is alleen een linkje naar de site, maar stelt geen default zoekmachine in. Beetje teleurstellend, maar ook begrijpelijk, want als non-root applicatie mag je wrs niet bij die setting. Het gaat trouwens om de default browser app. In Opera of Firefox is het weer een heel ander verhaal, maar die gebruik ik niet.

Ik heb m'n tablet geroot, dus als ik in een config-bestandje moet rommelen: dat is prima. Alleen heb ik geen idee waar ik het moet zoeken.

Heeft iemand dit toevallig al een keer voor elkaar gekregen op Android 4.0?

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Niemand? Iemand?
Ok, ik snap dat veel mensen Google wel prima vinden, maar je wil toch ook wat anders kunnen instellen?...

[ Voor 4% gewijzigd door _Thanatos_ op 02-03-2012 12:57 ]

日本!🎌

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Dat is niet zo simpel. Het zit namelijk in het Browser package. Als je daar wijzigingen in wilt aanbrengen dan zou je 'm zelf moeten compilen.
Zie: http://hoelz.ro/blog/addi...oid-browser-search-engine

Pvouput live

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ah, dus het is min of meer hardcoded. Dan zal Google wel geld krijgen van MS en Yahoo dat ze alleen die engines included hebben. Ik ga dat proces wel es een keer proberen. Zo moeilijk lijkt het niet te zijn.

Enige wat ik anders ga doen is de orginele Browser.apk niet verwijderen maar renamen :)

日本!🎌