Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

eerst even de specificaties van het systeem:
Sony Vaio VGN-FW31ZJ (Geen garantie meer!)
Windows Vista home premium.
4GB geheugen, HD scherm en blue ray speler

2 weken geleden kwam een collega naar mij toe dat de laptop niet meer kon opladen.
De accu was leeg en de adapter laadde hem niet op.
Toen ik hem bij mij instak deed hij het direct en werd de accu opgeladen. Geen probleem dus dacht is.

vorige kwam ze weer, nu zat het scherm onder de groene strepen. Als windows opgestart was waren er ook rode puntjes. Tijdens het sony logo al was het scherm helemaal groen.
Ik heb hiernaar gekeken, met een externe monitor deed hij dit niet en als je aan het scherm bewoog werd het minder. Geen garantie meer en geen oplossing, dus hebben we een nieuwe besteld.

Nu vandaag krijg ik de laptop weer en heb ik de nieuwe gegeven. Nu starte ik de laptop op en waren alle strepen weg. Alles zag er weer prima uit (dit vind ik nog steeds vreemd).

Nadat ik alles had overgezet wilde ik hem opnieuw gaan installeren. De sony updater kwam met een bios update en een firmware update voor de blueray speler. Dan doen we dat even dacht ik.
De firmware van de blueray speler ging goed, lade open en gaan. afgesloten en de bios update begon.
De bios update begon goed, maar na een 20 sec. bluescreen. Geheugendump gemaakt en toen stond hij daar. Uitzetten met de knop ging niet. accu eruit en stroom eraf en toen was hij uit.

Als ik hem nu aan zet gaat het hd lampje even aan en power lampje gaat aan. Verder gebeurt helemaal niks.
Num-lock lampjes gaan niet aan, hij start niet op, geen beeld e.d.
De fan draait wel en de HD gaan ook aan. Ik heb de HD er al uitgehaald, maar dat maakt geen verschil.

IKk vrees het ergste, maar kan ik op een of andere manier dit nog herstellen? De laptop heeft bijna €2000,- gekost en is van eind 2009.

Iemand een idee wat ik kan doen / proberen?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Wat je zou kunnen proberen al vrees ik dat het niet gaat helpen, is de accu eruit laten hem open schroeven en op zoek naar de bios batterij. Deze eruit halen voor een minuutje ofzo en dan kijken wat die doet als je hem weer aanzet. Wellicht zit er ook een of andere reset switch op het moederbord?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Lukt het niet, dan zou je het een bedrijf kunnen laten proberen. Gezien de aanschaf- en restwaarde van de laptop lijkt me dat nog de moeite en het geld waard.

Bijvoorbeeld Flashbios.org uit Nederland.
Hier hun T-net Shopreview pagina.

[ Voor 8% gewijzigd door 3dfx op 23-02-2012 11:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb met sony gebeld.
de medewerker denkt ook dat er iets aan het moederbord zal zijn en dat er niet veel leven meer in zit.

Gezien het voor het werk is en de laptop als reserve ging dienen willen we er niet teveel geld aan uitgeven.
Ook doordat er 2 problemen waren die ineens weg zijn?

Kosten zijn €64,- voor de v erzending en de diagnose. Als we besluiten niet te repareren blijft het daarbij.
Maar dan weten we wel wat er aan de hand is

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:57:
ik heb met sony gebeld.
de medewerker denkt ook dat er iets aan het moederbord zal zijn en dat er niet veel leven meer in zit.

Gezien het voor het werk is en de laptop als reserve ging dienen willen we er niet teveel geld aan uitgeven.
Ook doordat er 2 problemen waren die ineens weg zijn?

Kosten zijn €64,- voor de v erzending en de diagnose. Als we besluiten niet te repareren blijft het daarbij.
Maar dan weten we wel wat er aan de hand is
Is het niet vrij logisch dat de BIOS corrupt is geraakt met de update en dat daardoor de laptop niet meer opstart? Ik weet niet wat de kosten zijn om dat weer te laten repareren, maar daar kan je iig de 64 euro mee besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die €64,- is altijd als je hem laat controleren.

en aangezien er meer problemen zijn heb ik aangegeven hem gewoon helemaal te laten nakijken. als we hem niet repareren is het gewoon 64 euro en thats it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
J0ey schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 23:39:
[...]

Is het niet vrij logisch dat de BIOS corrupt is geraakt met de update en dat daardoor de laptop niet meer opstart? Ik weet niet wat de kosten zijn om dat weer te laten repareren, maar daar kan je iig de 64 euro mee besparen.
De BIOS laten reflashen door het bedrijf dat ik noemde rekent daar 100 euro voor (excl. verzendkosten).
Pagina: 1