FL Studio midi probleem

Pagina: 1
Acties:

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-01 12:44
UPDATE: Probleem is opgelost :)

Hallo tweakers,

Ik heb een raar probleem met FL Studio in combinatie met midi apparatuur. De situatie is als volgt:

Netbook
- FL Studio
- USB to MIDI verbonden met Roland SC-50

Bij het afspelen van midi files op mijn netbook werkt alles perfect. In FL kan ik ook met mijn keyboard prima mijn Roland bespelen MAAR zodra ik de noten plaats in de piano roll en vervolgens play druk dan hoor ik de geplaatste noten en daarbij alsof iemand met ADHD op de hoogste toon van mijn keyboard zit te tikken. Dus ik hoor het melodietje dat ik heb gemaakt maar daar doorheen speelt heel snel de hoogste key van het toetsenbord mee er doorheen terwijl deze niet in mijn melodie voorkomt maar toch speelt deze mee. Ik heb overal zitten zoeken maar kan niet achterhalen waarom die hoge toon meegespeeld wordt bij het afspelen van mijn song.

Dus even een opsomming:
- Midi afspelen vanaf midi files, werkt
- Vanuit FL Studio de Roland aansturen met mijn keyboard, werkt
- Afspelen van opgenomen noten in FL Studio, werkt niet, hoge tonen door mijn opname bij het afspelen.
- Afspelen nadat de midi is ge-exporteerd als los midi bestand, werkt
Update
Ik heb het probleem gevonden maar nog niet opgelost. het zit zo:
De noten staan gelijk aan de velocity controls. Als ik de velocity van een noot aanpas veranderd ook de hoogte van de toon van de noot die door de normale noot heen loopt te tetteren. Eens kijken hoe ik dit kan oplossen

Update + oplossing
Ik had in de midi settings de knop "Send master sync" aanstaan. Door deze uit te zetten is het probleem verholpen. Nu speelt hij alles af zonder rare hoge noten er doorheen te spelen. *O*

[ Voor 19% gewijzigd door Sir_Hendro op 23-02-2012 12:12 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Doet hij dat ook als je afspeelt via een midi synth, of alleen als je op je SC-50 afspeelt?

Permanent wintericon!

• Sir_Hendro
Goed punt!

- Microsoft Synth = werkt normaal
- Roland SC-50 = hoge noten door mijn opnamen te horen wanneer je de piano roll afspeeld.

Raar dat het met de MS Synth normaal werkt en ook is het raar dat het probleem alleen aanwezig is wanneer de piano roll wordt afgespeeld. Want als ik het zal opslaan als midi werkt het afspelen van de losse midi in windows media player wel goed. Echt vaag dit...

[ Voor 62% gewijzigd door Sir_Hendro op 23-02-2012 12:02 ]

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Tsja, FL zal wel iets (commando, program change, master volume, whatever) meesturen wat je soundcanvas als noot ziet... Check eens in je SC of hij wel alleen het juiste kanaal verwacht wat je uitstuurt in FL, misschien staan er ook andere kanalen op receive? Oftewel: staan je settings goed in de SC?
En misschien kun je in FL nog iets instellen qua meegestuurde midi-commands? (heb verder geen ervaring met FL)
edit: Of natuurlijk de USB-->MIDI unit die de fout in gaat. Heb je nog een ander midi-apparaat waarmee je kunt testen?

[ Voor 34% gewijzigd door Wokkels op 23-02-2012 11:42 ]

Permanent wintericon!

• Sir_Hendro
Het scherm van mijn SC-50 is helaas defect. Dus ik kan dat niet zien. Verder werkt het apparaat perfect. Scherm is toch niet zo belangrijk omdat ik alles via de PC kan aansturen. Ik probeer nu ook te achterhalen wat voor signaal deze rare noten laat spelen tijdens de piano roll. Maar waarom is dat eigenlijk alleen bij de piano roll? Overal werkt het perfect, alles wordt correct aangestuurd en al maar zodra je op play drukt en de piano roll afspeeld alleen precies dan gaat hij lopen klooien, maar alleen dus met deze Roland.

Ook belangrijk
Zoals ik al zei zit ik nu achter m'n netbook met een USB - MIDI kabel. Als ik dit op de PC doe via mijn X-Fi Elite dan is het probleem niet aanwezig. Maar het is alweer een tijdje terug dat ik deze op de PC had gebruikt. Maar ik weet dat ik hem daar ook nog een aantal keer had gebruikt in FL en dat daar alles prima werkte. Zou de USB - MIDI iets vreemds doen?

Ik gebruik dit ding van Conrad:
Afbeeldingslocatie: http://www.cablemate.nl/images/producten/YPU115/YPU115-1.jpg

Update
Ik heb het probleem gevonden maar nog niet opgelost. het zit zo:
De noten staan gelijk aan de velocity controls. Als ik de velocity van een noot aanpas veranderd ook de hoogte van de toon van de noot die door de normale noot heen loopt te tetteren. Eens kijken hoe ik dit kan oplossen :)

Update + oplossing
Ik had in de midi settings de knop "Send master sync" aanstaan. Door deze uit te zetten is het probleem verholpen. Nu speelt hij alles af zonder rare hoge noten er doorheen te spelen. *O*

[ Voor 20% gewijzigd door Sir_Hendro op 23-02-2012 12:11 ]