UPDATE: Probleem is opgelost 
Hallo tweakers,
Ik heb een raar probleem met FL Studio in combinatie met midi apparatuur. De situatie is als volgt:
Netbook
- FL Studio
- USB to MIDI verbonden met Roland SC-50
Bij het afspelen van midi files op mijn netbook werkt alles perfect. In FL kan ik ook met mijn keyboard prima mijn Roland bespelen MAAR zodra ik de noten plaats in de piano roll en vervolgens play druk dan hoor ik de geplaatste noten en daarbij alsof iemand met ADHD op de hoogste toon van mijn keyboard zit te tikken. Dus ik hoor het melodietje dat ik heb gemaakt maar daar doorheen speelt heel snel de hoogste key van het toetsenbord mee er doorheen terwijl deze niet in mijn melodie voorkomt maar toch speelt deze mee. Ik heb overal zitten zoeken maar kan niet achterhalen waarom die hoge toon meegespeeld wordt bij het afspelen van mijn song.
Dus even een opsomming:
- Midi afspelen vanaf midi files, werkt
- Vanuit FL Studio de Roland aansturen met mijn keyboard, werkt
- Afspelen van opgenomen noten in FL Studio, werkt niet, hoge tonen door mijn opname bij het afspelen.
- Afspelen nadat de midi is ge-exporteerd als los midi bestand, werkt
Hallo tweakers,
Ik heb een raar probleem met FL Studio in combinatie met midi apparatuur. De situatie is als volgt:
Netbook
- FL Studio
- USB to MIDI verbonden met Roland SC-50
Bij het afspelen van midi files op mijn netbook werkt alles perfect. In FL kan ik ook met mijn keyboard prima mijn Roland bespelen MAAR zodra ik de noten plaats in de piano roll en vervolgens play druk dan hoor ik de geplaatste noten en daarbij alsof iemand met ADHD op de hoogste toon van mijn keyboard zit te tikken. Dus ik hoor het melodietje dat ik heb gemaakt maar daar doorheen speelt heel snel de hoogste key van het toetsenbord mee er doorheen terwijl deze niet in mijn melodie voorkomt maar toch speelt deze mee. Ik heb overal zitten zoeken maar kan niet achterhalen waarom die hoge toon meegespeeld wordt bij het afspelen van mijn song.
Dus even een opsomming:
- Midi afspelen vanaf midi files, werkt
- Vanuit FL Studio de Roland aansturen met mijn keyboard, werkt
- Afspelen van opgenomen noten in FL Studio, werkt niet, hoge tonen door mijn opname bij het afspelen.
- Afspelen nadat de midi is ge-exporteerd als los midi bestand, werkt
Update
Ik heb het probleem gevonden maar nog niet opgelost. het zit zo:
De noten staan gelijk aan de velocity controls. Als ik de velocity van een noot aanpas veranderd ook de hoogte van de toon van de noot die door de normale noot heen loopt te tetteren. Eens kijken hoe ik dit kan oplossen
Update + oplossing
Ik had in de midi settings de knop "Send master sync" aanstaan. Door deze uit te zetten is het probleem verholpen. Nu speelt hij alles af zonder rare hoge noten er doorheen te spelen.
[ Voor 19% gewijzigd door Sir_Hendro op 23-02-2012 12:12 ]
GTA VI - All aboard the hype train!!