• ebbz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:02
Hallo tweakers,

Op dit moment zit ik met een heel raar probleem. Ik snap er niets van, en hoop op wat suggesties van jullie.

Ik heb een computersysteem gebouwd wat sinds oktober 2011 draait. Tijdens het opstarten van Windows 7 verschijnt er het scherm waarop staat "Welkom", daar waar het bekende rondje draait, blijft de pc hangen. Dit gebeurt soms. En als het gebeurt dan gebeurt het een stuk of 5 keer achter elkaar.

Als ik de pc opstart in veilige modus, werkt het altijd in een keer helemaal perfect.

Als de pc is blijven hangen, valt er helemaal niets over te vinden in de Windows logboeken.

Eerst was het nog al eens zo dat de tweede disk een Hitachi Deskstar 7K3000 1.5TB tikte bij het opstarten. Toen ben ik aan het ruilen geweest met stekkertjes van de voeding, sinds dien nooit meer opgetreden.

Verder heb ik het volgende geprobeerd:
Crucial m4 flashen met de nieuwste firmware
Geheugen controle
Alle overbodige services bij het opstarten van Windows uit zetten
Herinstallatie van Windows

Dit mocht allemaal niet baten

Ik zit een beetje met mijn handen in het hoofd omdat niet concreet gezegd kan worden of er component niet goed is of wat er wel aan de hand is.

Hebben jullie suggesties?

SPECS:
430 Watt voeding
ASRock 880GMH/U3S3
AMD Phenom II X4 955
8GB DDRIII
Crucial m4 64GB
Hitachi Deskstar 7K3000 1.5TB
onboard videokaart

[Voor 5% gewijzigd door ebbz op 23-02-2012 10:43. Reden: specs toevoegen]

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-03 13:21

jopitan

It's just a fact

Ik neem aan dat je de tijdens de windows installatie de HDD hebt geformateerd?

Wat zijn je PC specs trouwens? Videokaart, welke windows enzov.

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• ebbz
Thnx, ik heb de specs toegevoegd.

HDD is geformateerd uiteraard
De tweede disk overigens niet, daar staan alle documenten en afbeeldingen op.

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-03 13:21

jopitan

It's just a fact

ebbz schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:44:
Thnx, ik heb de specs toegevoegd.

HDD is geformateerd uiteraard
De tweede disk overigens niet, daar staan alle documenten en afbeeldingen op.
Okay start je PC op in veilige modus (met netwerkmogelijkheid) en download alle drivers voor je moederbord (chipset enzov.) ook niet vergeten je BIOS te updaten van je moederbord.

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• ebbz
jopitan schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:14:
[...]

Okay start je PC op in veilige modus (met netwerkmogelijkheid) en download alle drivers voor je moederbord (chipset enzov.) ook niet vergeten je BIOS te updaten van je moederbord.
De pc draait op de nieuwste drivers. Heb ik bij de installatie van Windows 7 expliciet op gelet. Tevens ook alle beschikbare updates van Windows 7 geïnstalleerd.

BIOS, in dit geval UEFI weet ik zo niet, maar hij is al door de POST heen, maakt het dan nog verschil tijdens het laden van Windows?

[Voor 5% gewijzigd door ebbz op 23-02-2012 12:24. Reden: Windows 7 update]

• ebbz
Morgen de betreffende pc weer eens onder handen nemen:

Even kijken of er een nieuw BIOS is en dan deze flashen.

Wanneer dit niet heltp een andere voeding proberen, heb nog een 550Watt exemplaar gevonden, iets zwaarder als de huidige.

En anders..?

• ebbz
Onderstussen heb ik de voeding proberen te vervangen, harddisk te vervangen. Widows booten van een andere hardeschijf, bios geflasht. Mocht allemaal niet baten.

Waar ik wel achter was gekomen is dat de pc bij het Welkom scherm er 20 minuten over doet voordat het desktop geladen wordt. Met dit gegeven kon er dus ook anders gezocht worden en heb ik een patch kunnen vinden die het zou moeten oplossen.

Maar deze patch van Microsoft werkt vooralsnog goed: Unexpectedly slow startup or logon process in Windows Server 2008 R2 or in Windows 7
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee