iPhoto, iMovie en GarageBand na her-install.

Pagina: 1
Acties:

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb een macbook gekocht waar iPhoto, iMovie en GarageBand op stond. Ik ben toen ingelogged met een apple id account en blijkbaar zijn deze apps toen gekoppeld aan dat account. Nu heb ik een ander account en wilde ik iMovie, iPhoto en GarageBand downloaden met het andere account.

Nu krijg ik de melding dat deze apps op een ander account gekoppeld zou zijn. Als ik inlog met het andere account dan klopt dit ook, maar ik wil ze kunnen downloaden op het andere account. Anders zal ik altijd 2 accounts moeten hebben omdat ik anders iPhoto, iMovie en GarageBand niet kan downloaden.

Is er een manier om deze apps op het andere account te krijgen? Ik heb tenslotte nog beide account? Ik las wel dat Apple codes uitgeeft, maar dat lost het voor mij nog niet op. Ook moet je daar gemiddeld een maand op wachten. Iemand een idee? Of zit ik altijd vast aan 2 accounts?

Ik begin de moed wel op te geven in me macbook. Er is nooit gevraagd of aangegeven dat ik deze apps "koppel" aan het account waarmee ik ben ingelogged de 1e keer.

• Windows95
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-10 15:59
Als het goed is heb je 2 cd's bij je macbook, 1 om het OS te installeren, en de andere om de applicaties zoals iphoto te installeren.

Heb je hem 2de hands gekocht of alleen een ander account aangemaakt? In het eerste geval zou ik hem sowieso helemaal opnieuw installeren, en niet alleen je account veranderen.

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 15:14

BioHazard

*\o/*

De nieuwere Macbooks hebben die CD geloof ik niet meer. Kan me vergissen. Mijn Early 2011 had de CD nog.

• Squ1zZy
  • Niet online
Er zitten geen CD's meer bij. Ik heb alleen een 2e account aangemaakt. Bij het eerste keer inloggen op de app store wordt blijkbaar de genoemde 3 apps aan dat account gekoppeld.

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Ik heb zelfde soortgelijke probleem. Ik heb GarageBand verwijderd van me Mac. Als ik hem nu nieuw wil installeren zegt hij dat ik moet kijken in de store bij me aankopen. Probleem alleen is dat hij daar niet meer tussen staat.

• Squ1zZy
  • Niet online
MmarkM schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:53:
Ik heb zelfde soortgelijke probleem. Ik heb GarageBand verwijderd van me Mac. Als ik hem nu nieuw wil installeren zegt hij dat ik moet kijken in de store bij me aankopen. Probleem alleen is dat hij daar niet meer tussen staat.
Staat die niet op hidden? Open appstore, click op "account", click quick links en daar find je in het midden hidden purchases ofzo. Staat die dear tussen? Anders is die geinstalleerd met een ander apple id.

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Squ1zZy schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:58:
[...]

Staat die niet op hidden? Open appstore, click op "account", click quick links en daar find je in het midden hidden purchases ofzo. Staat die dear tussen? Anders is die geinstalleerd met een ander apple id.
Dat was het inderdaad. Bedankt voor de tip, het is gelukt! _/-\o_

• Squ1zZy
  • Niet online
Als ik de macbook herinstalleer en inlog met het nieuwe account dan wordt er een verificatie gedaan. Hij herkent de macbook. Wat wordt er meegestuurd om de macbook zelf te verifiëren? Dit moet te omzeilen zijn?

Edit: Het wordt blijkbaar gedaan aan de hand van je login en je Hardware UUID. Nu is de UUID niet aan te passen binnen MAC OS X, maar ik zou zeggen dat het toch mogelijk zou moeten zijn? ASM of via pakket niveau?

[ Voor 33% gewijzigd door Squ1zZy op 23-02-2012 15:48 ]

Pagina: 1