3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
[ Voor 4% gewijzigd door Frank Martin op 23-02-2012 10:08 ]
Sommige maanden hebben 31 dagen, andere maanden 30. Februari is met 29 dagen nog steeds een erg gunstige maand, toch?
Februari blijft minder dan de gebruikelijke 30/31 dagen dus je krijgt sowieso teveel betaald.Vooral lager opgeleiden en jongeren zijn bereid hun baas erop aan te spreken.
Zo vallen ook elk jaar de feestdagen ( bijv kerstmis) anders in de week (wel/niet in weekend)
[ Voor 20% gewijzigd door Henk007 op 23-02-2012 10:14 ]
Verwijderd
No offence, maar ik vraag me in zo'n geval altijd af waarom specifiek de jongeren en lager opgeleiden hier een probleem van maken. Zouden zij niet zien dat er helemaal geen probleem is?xtra schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:10:
Artikel:
[...]
Februari blijft minder dan de gebruikelijke 30/31 dagen dus je krijgt sowieso teveel betaald.
De vraag van TS zelf buiten beschowing latend, is jouw reactie natuurlijk wel heel kort door de bocht. Ten eerste: wat maakt het uit waardoor je ergens op gewezen wordt? Of dat nou het nieuws, een collega of je eigen briljante ingeving is...Zsub schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:07:
Als je er al iets mee doet is dat blijkbaar puur gebaseerd op 't feit dat het nu in het nieuws is. Kijk eens oude notulen door van OR vergaderingen, staat daar iets in? Zo nee: lekker niks mee doen. Zo ja: er is al een besluit, fix'd.
Ten tweede: waarom zou je een nieuw onderwerp niet aan mogen snijden? Als iedereen zo netjes in de pas liep, kwam de baas er wel heel makkelijk vanaf.
Edit, ter nuancering: Het wel-of-niet in het weekend vallen van sommige feestdagen maakt meer verschil dan de ene dag in de 4 jaar. (in mijn geval kan dat wel 10 vrije dagen schelen (maar wij hebben er dan ook 15 met feestdagen))
[ Voor 77% gewijzigd door qadn op 23-02-2012 10:19 ]
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Dat gaat dus niet op wanneer je werkgever je per 4 weken uitbetaald. Per maand wel. Maargoed. Als je per 4 weken wordt uitbetaald heb je ook niks te maken met dit probleem.xtra schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:10:
Artikel:
[...]
Februari blijft minder dan de gebruikelijke 30/31 dagen dus je krijgt sowieso teveel betaald.
[ Voor 14% gewijzigd door Zerora op 23-02-2012 10:17 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Dit.Henk007 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:12:
Ik heb strikt genomen altijd betalingen 'per maand' vreemd gevonden. Later heb ik me neergelegd bij de verklaring dat de bedragen zijn afgesproken op basis van een langdurig gemiddelde.
Zo vallen ook elk jaar de feestdagen ( bijv kerstmis) anders in de week (wel/niet in weekend)
Ik heb gewoon een basis salaris per maand dat ik krijg ongeacht of de maand 28, 29, 30 of 31 heeft, of er feestdagen in vallen of niet, enz. Daarbovenop krijg ik wat vergoedingen en bonussen die wel dag-afhankelijk zijn. Werk ik meer dagen, krijg ik meer vergoeding en andersom. Lekker boeiend of deze maand 28 of 29 dagen heeft.
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
Als ik 't niet mis heb houdt dat dan weer in dat je een 13e maand hebt, dus nog steeds weinig te klagen.Zerora schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:16:
[...]
Dat gaat dus niet op wanneer je werkgever je per 4 weken uitbetaald. Per maand wel. Maargoed. Als je per 4 weken wordt uitbetaald heb je ook niks te maken met dit probleem.
* CyBeR heeft het probleem ook niet-- ben op vakantie die dag
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Misschien zijn de belangen groter als je inkomen lager is.Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:13:
[...]
No offence, maar ik vraag me in zo'n geval altijd af waarom specifiek de jongeren en lager opgeleiden hier een probleem van maken. Zouden zij niet zien dat er helemaal geen probleem is?
Blijft onzin want als je naar het aantal werkdagen per maand kijkt kun je iedere maand wel apart afrekenen, oftewel dagloon herinvoeren.
Er is geen probleemZerora schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:16:
[...]
Dat gaat dus niet op wanneer je werkgever je per 4 weken uitbetaald. Per maand wel. Maargoed. Als je per 4 weken wordt uitbetaald heb je ook niks te maken met dit probleem.
[ Voor 23% gewijzigd door xtra op 23-02-2012 10:20 ]
Maar dan kost het je wel een dag vrij, terwijl je niet betaald zou krijgen als je wel was gaan werken!!11einzCyBeR schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:18:
[...]
Als ik 't niet mis heb houdt dat dan weer in dat je een 13e maand hebt, dus nog steeds weinig te klagen.
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Langdurig gemiddelde van 'werkdagen', niet van aantal dagen in de maand. Of je nu per dag, per week, per maand of per 4 weken wordt uitbetaald, uiteindelijk kan je dit allemaal terugrekenen naar jaartotalen (je salaris wordt per maand of jaar afgesproken, jaar is gewoon delen door 12). Daar wordt die enkele dag in 90% van de gevallen gewoon rechtgetrokken doordat je andere maanden/feestdagen hebt waar je eigelijk minder werkt dan gemiddeld (totaal/12).Henk007 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:12:
Ik heb strikt genomen altijd betalingen 'per maand' vreemd gevonden. Later heb ik me neergelegd bij de verklaring dat de bedragen zijn afgesproken op basis van een langdurig gemiddelde.
Je kan ook lomp zeggen, 1x in de 4 jaar werk je in februari wel de correct aantal werkdagen, maar de overige 3 jaar 1 te weinig.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Het mes snijd aan 2 kanten.
Maar dit was 4 jaar geleden exact een zelfde discussie. Toen stond het ook in de media, en volgens mij ook een topic op GoT als ik mij niet vergis.
* RaZ vind het wat overtrokken.
Gezien de langste maanden in het jaar 31 dagen heeft, kan je eigenlijk sowieso ook zeggen dat je voor de kortere maanden minder loon zou moeten krijgen. (En dan ook minder voor huur en verzekeringen e.d.)
Ey!! Macarena \o/
Toen had je een gelijke reactieRaZ schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:25:
Als je nu zegt dat je 29 februari gratis werkt, moet je ook mans genoeg zijn om te zeggen dat je gratis verzekerd bent voor alle verzekeringen die lopen. Je gratis onderdak hebt (huur of koop).
Maar dit was 4 jaar geleden exact een zelfde discussie. Toen stond het ook in de media, en volgens mij ook een topic op GoT als ik mij niet vergis.
Gezien de langste maanden in het jaar 31 dagen heeft, kan je eigenlijk sowieso ook zeggen dat je voor de kortere maanden minder loon zou moeten krijgen. (En dan ook minder voor huur en verzekeringen e.d.)
RaZ in "Onbetaalde schrikkeldag"
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Als je hier een probleem van maakt ben je een zeikerd imo...
Besluit: je werkt eigenlijk ieder jaar een beetje te weinig en nu wordt dat rechtgezet.Een schrikkeljaar is een jaar met 366 dagen, in plaats van 365. Deze extra dag, een schrikkeldag, wordt ingevoerd om te voorkomen dat het kalenderjaar te veel gaat afwijken van het tropisch jaar. Een schrikkeldag valt op 29 februari en komt in de gregoriaanse kalender voor in elk jaar dat deelbaar is door 4, met uitzondering van eeuwjaren. Deze hebben enkel een schrikkeldag als ze deelbaar zijn door 400. Zo was 2008 een schrikkeljaar, 1900 geen schrikkeljaar en 2000 weer wel. Sinds het begin van onze jaartelling zijn er 487 schrikkeljaren geweest. Het eerste schrikkeljaar was het jaar 4, het tweede schrikkeljaar was het jaar 8, enzovoorts. 2012 is ook een schrikkeljaar.
Een tropisch jaar (de tijd die de aarde nodig heeft om in haar baan om de zon van lentepunt naar lentepunt te draaien) is niet exact 365 dagen. Het is 365 dagen, 5 uren, 48 minuten en 45,1814 seconden. Als men zich van dat verschil niets zou aantrekken en de duur van een jaar op 365 dagen zou afronden, dan zou men na vier jaar bijna een dag tekortkomen (preciezer: 23 uur en 15 minuten). We zouden dan oud en nieuw te vroeg vieren; bijna een dag voordat de aarde werkelijk helemaal rond de zon is gegaan. Het toelaten van de afwijking zou tot gevolg hebben dat na langere tijd de seizoenen ten opzichte van het kalenderjaar gaan verschuiven.
Zo kan je het ook bekijken
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Ik heb hier nog nooit bij stilgestaan, 1 rookpauze geleden ook niks over gezien in de media. Welbeschouwd is ons salaris hier ingericht op 60 minuten per uur, niet 50.
Is daar bij jullie op je werk iets voor geregeld? Ik lig er zelf niet wakker van maar vanuit mijn rol in de vergadering van aandeelhouders wil ik hier wel iets mee gaan doen.
(Zoek het verschil
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Betaling per maand, dus krijg hetzelfde als 'normale' maand. Dus februari is gunstig voor mij.EvaluationCopy schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:04:
Beste Tweakers,
Zie artikel op:
http://www.volkskrant.nl/...ri-werken-we-gratis.dhtml
Ik heb hier nog nooit bij stilgestaan, 4 jaar geleden ook niks over gezien in de media. Welbeschouwd is ons salaris hier ingericht op 365 dagen per jaar, niet 366.
Is daar bij jullie op je werk iets voor geregeld? Ik lig er zelf niet wakker van maar vanuit mijn rol in OR wil ik hier wel iets mee gaan doen.
Daarbij, maanden verlopen ook voor/nadelig met hoe weekenden vallen (dus werkelijk gewerkte dagen elke maand). Als je die ene dag in februari mee wilt nemen zou je elke maand moeten gaan compenseren naar gewerkte dagen. Of met feestdagen die wel/niet doordeweeks vallen, dat is immers ook dag minder werken?
[ Voor 4% gewijzigd door Xanaroth op 23-02-2012 11:03 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Malt007 op 23-02-2012 11:07 ]
enCrim schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:11:
Je moet dit anders zien, de andere jaren werk je een dag te weinig. :-)
helemaal mee eensRaZ schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:25:
Als je nu zegt dat je 29 februari gratis werkt, moet je ook mans genoeg zijn om te zeggen dat je gratis verzekerd bent voor alle verzekeringen die lopen. Je gratis onderdak hebt (huur of koop).
Maar dit gaat alleen op voor fulltimers, neem ik aan? Mijn uren worden geregistreerd, dus ik krijg ze hopelijk wel uitbetaald
The devil is in the details.
Waarom zou dat onderscheid er moeten zijn? Mijn uren worden *ook* geregistreerd. Of het uitbetaald wordt, geen idee. Kan er niet echt wakker van liggen.Hahn schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:18:
Maar dit gaat alleen op voor fulltimers, neem ik aan? Mijn uren worden geregistreerd, dus ik krijg ze hopelijk wel uitbetaald
[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 23-02-2012 11:20 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Signatures zijn voor boomers.
Omdat ik puur uitbetaald wordt op de geklokte uren, niet op de gewerkte dagen/weken. Als ik 5 minuten te vroeg inklok krijg ik al een kwartier minder uitbetaaldGunner schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:19:
[...]
Waarom zou dat onderscheid er moeten zijn? Mijn uren worden *ook* geregistreerd. Of het uitbetaald wordt, geen idee. Kan er niet echt wakker van liggen.
En ik zal er geen lever voor moeten verkopen om het op te vangen, maar één avond niet uitbetaald krijgen is toch al snel 10% van m'n maandsalaris en dat vind ik wel zonde.
Klopt ja, zo zit het. De andere jaren zijn in feite te kort. Moreel gezien krijg je dus gewoon waar je recht op hebt. Een jaarsalaris van een bepaald bedrag, dat per maand wordt uigekeerd, omdat dat makkelijk is.DarthDavy schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:46:
[...]
Besluit: je werkt eigenlijk ieder jaar een beetje te weinig en nu wordt dat rechtgezet.
Zo kan je het ook bekijken
Andere dingen betaal je immers ook per maand.
Waar zit dan het punt? De standaard definitie van een jaar is 365 dagen. Dus je kan inderdaad beargumenteren dat je in een schrikkeljaar een dag te weinig betaald krijgt. Hoe lossen we dat op?
Dat is nog niet zo makkelijk, om dat juridisch netjes op te lossen.
Moreel gezien is het natuurlijk geen punt, omdat je eigenlijk in een normaal jaar iets te weinig werkt.
Ach, je kan je er maar druk over maken..
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Die gewerkte uren klok je gewoon, dus krijg je toch ook gewoon uitbetaald? Of je nu op 29 februari, 1 maart of (bij wijze van) 41 maart klokt?Hahn schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:26:
[...]
Omdat ik puur uitbetaald wordt op de geklokte uren, niet op de gewerkte dagen/weken. Als ik 5 minuten te vroeg inklok krijg ik al een kwartier minder uitbetaald
En ik zal er geen lever voor moeten verkopen om het op te vangen, maar één avond niet uitbetaald krijgen is toch al snel 10% van m'n maandsalaris en dat vind ik wel zonde.
Als woensdag dan net je werkdag is loop je wel een week loon mis. (Absoluut gezien gaat het om kleine bedragen maar dat doet er niet toe). De meeste full- en parttimers liggen er niet wakker van, ondergetekende incluis.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Ja, daar kwam ik halverwege het erover nadenken ook achter dusbartbh schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:35:
[...]
Die gewerkte uren klok je gewoon, dus krijg je toch ook gewoon uitbetaald? Of je nu op 29 februari, 1 maart of (bij wijze van) 41 maart klokt?
Mijn maandsalaris wordt omgezet in een uurloon met de formule: maandsalaris*3/13/40
Ehm, per 4 weken betaald krijgen is sowieso onhandig omdat alle betalingen per maand gaan dus blijf je schuiven met je geld. Erg vervelend.CyBeR schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:18:
[...]
Als ik 't niet mis heb houdt dat dan weer in dat je een 13e maand hebt, dus nog steeds weinig te klagen.
Maar een 13e maand heb je niet, je hebt 13 periodes (je krijgt immers per periode van 4 weken betaald). Dus effectief is het zelfs ongunstiger als een jaar 53 weken heeft (gezien de telling).
Effectief gezien krijg je gewoon een jaarsalaris wat dan onderverdeeld is, als je het op die manier bekijkt maakt het niet uit hoe lang de diverse delen duren waarin het verdeeld is. Wel is het zo dat het jaar een dag extra heeft, maar aan de andere kant heb je het ene jaar meer feestdagen die op werkdagen vallen dan het andere jaar.
je krijgt een salaris per maand. de ene maand werk je 30 de andere 31 dagen. je hoeft deze maand dus nog steeds 3 dagen minder te werken dan januari
de mensen die hier over vallen zijn mensen met 9-5 mentailiteit. Mensen die elke minuut overwerk opschrijven, wat triest zeg.
Daarbij is dit voor werkgevers gewoon verwerkt in het gemiddelde salaris.
Mensen die denken dat ze gratis werken op 29-2 snappen niet dat ze in februari per dag meer betaald krijgen dan in de rest van het jaar!
[ Voor 21% gewijzigd door RemcoDelft op 23-02-2012 12:37 ]
Schrapers.
Ah een laag opgeleide jongere of nieHahn schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:18:
Hmm, ik zat me even achter de oren te krabben, want ik werk alleen maar de woensdagavond (wat precies 29 februari is volgende week) en een dag in het weekend, dus ik zag het niet zo zitten om gratis te gaan werken.
Uiteraard is dit onzin, maar wat precies is er mis met een 9-5 mentaliteit? Als jouw baas je betaald om van 9 tot 5 te werken, waarom zou je dan langer werken? Oh tuurlijk zijn er zat uitzonderingen te noemen, maar als je uitgaat van een gemiddelde situatie. Kan je wel aardig zijn voor je baas en meer werken, maar is je baas dan ook aardig voor jou en gaat hij je willekeurig meer betalen?Schnor schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:34:
wat een bullshit
je krijgt een salaris per maand. de ene maand werk je 30 de andere 31 dagen. je hoeft deze maand dus nog steeds 3 dagen minder te werken dan januari
de mensen die hier over vallen zijn mensen met 9-5 mentailiteit. Mensen die elke minuut overwerk opschrijven, wat triest zeg.
Dat soort zaken werken imho toch echt twee kanten op.
Zo onhandig is dat niet hoor. Per 4 weken betalen komt best leuk uit, want een jaar telt altijd 52 weken (en niet 53 zoals je zegt: je moet hele weken tellen en geen halve). Je komt dan wel aan 13 uitbetalingen per jaar. Zo slecht zou dat systeem niet werken en dan krijg je ook niet die muggenzifterij van het schrikkeljaar en dergelijke.Erkens schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:17:
[...]
Ehm, per 4 weken betaald krijgen is sowieso onhandig omdat alle betalingen per maand gaan dus blijf je schuiven met je geld. Erg vervelend.
Maar een 13e maand heb je niet, je hebt 13 periodes (je krijgt immers per periode van 4 weken betaald). Dus effectief is het zelfs ongunstiger als een jaar 53 weken heeft (gezien de telling).
Effectief gezien krijg je gewoon een jaarsalaris wat dan onderverdeeld is, als je het op die manier bekijkt maakt het niet uit hoe lang de diverse delen duren waarin het verdeeld is. Wel is het zo dat het jaar een dag extra heeft, maar aan de andere kant heb je het ene jaar meer feestdagen die op werkdagen vallen dan het andere jaar.
De states hebben zo'n systeem, maar gangbaar is niet 4 weken, maar uitbetaald krijgen per 2 weken.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
Doe het dan gewoon per weekDarthDavy schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:01:
[...]
Zo onhandig is dat niet hoor. Per 4 weken betalen komt best leuk uit, want een jaar telt altijd 52 weken (en niet 53 zoals je zegt: je moet hele weken tellen en geen halve). Je komt dan wel aan 13 uitbetalingen per jaar. Zo slecht zou dat systeem niet werken en dan krijg je ook niet die muggenzifterij van het schrikkeljaar en dergelijke.
De states hebben zo'n systeem, maar gangbaar is niet 4 weken, maar uitbetaald krijgen per 2 weken.
Een jaar kan effectief wel 53 weken hebben, zo valt 31 december dit jaar in week 53. Natuurlijk is dit jaar 1 januari ook begonnen in week 52 van het afgelopen jaar. Echter de betaling zal pas in week 4 komen, net zoals de laatste betaling, die komt in week 52. Uiteraard maakt dit voor het salaris niet uit als je uitgaat van een jaarsalaris.DarthDavy schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:01:
Zo onhandig is dat niet hoor. Per 4 weken betalen komt best leuk uit, want een jaar telt altijd 52 weken (en niet 53 zoals je zegt: je moet hele weken tellen en geen halve). Je komt dan wel aan 13 uitbetalingen per jaar. Zo slecht zou dat systeem niet werken en dan krijg je ook niet die muggenzifterij van het schrikkeljaar en dergelijke.
Het meest onhandige aan betaald krijgen per 4 weken is dat abonnementen, verzekeringen, belastring en hypotheek etc altijd per maand gaan en je dus moet zorgen dat je op de juiste momenten het geld op de juiste plek hebt. Als je die nu ook per 4 weken kon betalen zou dat gewoon veel handiger zijn.
Ik zou zeggen dat ze de 29e vrij kregen...en 1 en 2 maart hoefden ze ook niet meer terug te komen.HTT-Thalan schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:42:
Als ik de baas was van een werknemer die eist op 29 februari extra uitbetaald te krijgen, zou ik daarmee akkoord gaan in een getekende overeenkomst waarin hij mij ook compenseert voor alle kerstdagen die niet in het weekend vallen en andere feestdagen die voor mij slecht uitpakken.
Schrapers.
Zoals al gemeld werd, laagopgeleiden en jongeren klagen hier over. Helaas voor hun is het tegenwoordig zo dat voor hun er wel 10 anderen klaar staan.
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Per 4 weken is om de 28 dagen. Dat is constanter dan maandelijks. Terwijl per maand er 30/31 (en soms zelfs meer) dagen tussen zit. Alles afhankelijk van hoe het weekend valt. De ene keer je centen op vrijdag, Maar valt de betaaldag op zaterdag, dan heb je het pas op de maandag.
Maar over triest van hier boven. Mijn oude werkgever had een inklok-systeem op basis van je vingerafdruk. Je moest in het kwartier voor aanvang werk inklokken, eerder mocht niet, want dan ziet het systeem het als overwerk. Bij inklokken kijkt men dus naar het eerst komende kwartier, terwijl uitklokken ging naar het laatste kwartier.
Ben je 2 seconden te laat met inklokken, kost je dat een kwartier aan vrije uren. Dus ja, dan ga je ook niet aan het werk, maar blijf je in de kantine. Het eerste kwartier wat je overwerk doe je ook gratis.
Als je elke dag een halfuurtje langer door gaat, ach, wat is 30 minuten... Dan werk je 5 kwartier per week voor spek en bonen. Op jaarbasis is dat 65 uur, dus anderhalve week aan uren die je dan gewoon mist.
Doktersbezoek en tandarts en files e.d. zijn dus allemaal voor kosten werknemer.
Als een werkgever zo met z'n mensen om wil gaan, prima. Maar dat heeft dan ook een keerzijde. Dus als er een klant komt laden/lossen in de pauze, dan is de kans zeer groot dat ie toch echt moet wachten. Want er zit namelijk wel 45 minuten pauze ingecalculeerd. Middagje vrij, en toch even in de 30 minuten pauze nog wat doen, is ook eigen tijd.
Ik wil me best flexibel opstellen. Maar als je werkgever een hark in z'n achterste heeft, en zelf 0,0 flexibel is, ben ik ook zeker niet een vrijwilliger op dat gebied.
Ey!! Macarena \o/
Die begrijp ik niet. Of je nu per maand, per dag of per week betaald krijgt, de hoeveelheid geld die je krijgt blijft toch gewoon hetzelfde? Of iets nu de 1e, de 16e of de 28e afgeschreven wordt zou er ook niet toe moeten doen. Tenzij je net zolang geld blijft uitgeven totdat de automaat zegt "maximum bereikt".Erkens schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:22:
[...]
knip
Het meest onhandige aan betaald krijgen per 4 weken is dat abonnementen, verzekeringen, belastring en hypotheek etc altijd per maand gaan en je dus moet zorgen dat je op de juiste momenten het geld op de juiste plek hebt. Als je die nu ook per 4 weken kon betalen zou dat gewoon veel handiger zijn.
Edit: ah, op die manier, duidelijk
Ik zet mijn geld graag op een spaarrekening, dus moet ervoor zorgen dat het op tijd op de juiste plek isLucky-Shirt schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:39:
Die begrijp ik niet. Of je nu per maand, per dag of per week betaald krijgt, de hoeveelheid geld die je krijgt blijft toch gewoon hetzelfde? Of iets nu de 1e, de 16e of de 28e afgeschreven wordt zou er ook niet toe moeten doen. Tenzij je net zolang geld blijft uitgeven totdat de automaat zegt "maximum bereikt".
Eens per vier weken hele salaris op je spaarrekening, eens per maand een 'maandsalaris' terugstorten.Erkens schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:40:
[...]
Ik zet mijn geld graag op een spaarrekening, dus moet ervoor zorgen dat het op tijd op de juiste plek is
Ja en nee. Een jaar kan 53 weken hebben, maar 31 december valt dit jaar in week 1. Het weeknummer wordt bepaald door het aantal dagen wat in de week van de jaarwisseling in het oude en nieuwe jaar valt. In dit geval één in 2012 en zes in 2013, dus week 1. Als 1 januari op vrijdag, zaterdag of zondag zou zijn, zouden we een week 53 hebben.Erkens schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:22:
[...]
Een jaar kan effectief wel 53 weken hebben, zo valt 31 december dit jaar in week 53. Natuurlijk is dit jaar 1 januari ook begonnen in week 52 van het afgelopen jaar. Echter de betaling zal pas in week 4 komen, net zoals de laatste betaling, die komt in week 52. Uiteraard maakt dit voor het salaris niet uit als je uitgaat van een jaarsalaris.
Ik zit in de VS en krijg iedere 2 weken uitbetaald. Ik dacht dat het wennen zou zijn, aangezien ik in Nederland en Zweden altijd per maand werd uitbetaald, maar je went er zo aan.DarthDavy schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:01:
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
En dan heb je nog die mensen die -elke dag- in de baas zijn tijd gaan schijten!F_J_K schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:49:
Zie artikels op http://www.google.nl/search?q=gemiddelde+rookpauze
Ik heb hier nog nooit bij stilgestaan, 1 rookpauze geleden ook niks over gezien in de media. Welbeschouwd is ons salaris hier ingericht op 60 minuten per uur, niet 50.
Is daar bij jullie op je werk iets voor geregeld? Ik lig er zelf niet wakker van maar vanuit mijn rol in de vergadering van aandeelhouders wil ik hier wel iets mee gaan doen.
[...]
Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info
Is het dan zo dat je minder betaald bij de kortere maanden? Of heb je gewoon een maandbedrag wat elke maand hetzelfde ishypz schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:41:
Nouja, ik hoef ook geen extra huur te betalen ofzo omdat deze maand een dagje meer is dan gebruikelijk in februari dus ga ik me om salaris ook maar niet druk maken
Zelfde als met het salaris dus, reken gewoon alles om naar jaarbasis. (true, dan verdien je dit jaar iets minder dan vorig jaar, maar je betaald ook minder aan vaste lasten)
Wou je zeggen dat je voor februari 2012 meer huur betaalt? Dat je telefoonabonnement, vaste kosten electriciteit, internetabbonement, verzekeringen enz.enz. in februari allemaal duurder zijn omdat februari een dag langer duurt? Dat je inkomstenbelasting in 2012 hoger uitvalt omdat je een dag langer geniet van de diensten van de overheid?EvaluationCopy schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:04:
Ik heb hier nog nooit bij stilgestaan, 4 jaar geleden ook niks over gezien in de media. Welbeschouwd is ons salaris hier ingericht op 365 dagen per jaar, niet 366.
Is daar bij jullie op je werk iets voor geregeld? Ik lig er zelf niet wakker van maar vanuit mijn rol in OR wil ik hier wel iets mee gaan doen.
Hou toch op.
Ik krijg per 4 weken betaald. En als een jaar 53 weken heeft krijg ik dus gewoon een week niet betaald waarin ik wel moet werken.Erkens schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:17:
[...]
Ehm, per 4 weken betaald krijgen is sowieso onhandig omdat alle betalingen per maand gaan dus blijf je schuiven met je geld. Erg vervelend.
Daar hoor je toch ook niemand over dus waarom zeuren over 1 dag.
Dat zeg ik toch? Je moet het omrekenen naar een jaarsalaris en ineens is alles "gelijk" Een jaar heeft gewoon 365,25 dagenWceend schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:40:
[...]
Ik krijg per 4 weken betaald. En als een jaar 53 weken heeft krijg ik dus gewoon een week niet betaald waarin ik wel moet werken.
Daar hoor je toch ook niemand over dus waarom zeuren over 1 dag.
Zelfde geld overigens ook voor de mensen die nachtdienst hebben tijdens de zomer/wintertijd overgang.
Ik ben het ook gewoon met je eens want is niks anders als mieren............. op dit niveau. Als je er zo'n probleem mee hebt vraag je maar salarisverhoging.Erkens schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:45:
[...]
Dat zeg ik toch? Je moet het omrekenen naar een jaarsalaris en ineens is alles "gelijk" Een jaar heeft gewoon 365,25 dagen
Zelfde geld overigens ook voor de mensen die nachtdienst hebben tijdens de zomer/wintertijd overgang.
Het probleem ligt bij werknemers die 21,75 dagen per periode uitbetaald krijgen. Die is gebaseerd op een jaar met 365 dagen.
En het is niks persoonlijks, maar als een jaar een dag meer heeft en ik krijg die niet uitbetaald, dan kies ik er voor om mij privé meer te ontwikkelen ipv dezelfde werkzaamheiden uit te die ik anders ook doe. Dat heeft als werknemer ook toegevoegde waarde omdat een dergelijke kans zich niet vaak voordoet.
Het is prima te verantwoorden om niet op te komen dagen als je niet betaald krijgt. En als je toch vrijwilligers werk gaat doen, overweeg dan eens eentje met een maatschappelijk toegevoegde waarde
Als ze op 29 februari dan je gas/ electra/ tv/ internet aflsuiten, en de woningbouw je 1 dag extra geld vraagt, en je alle zorgkosten die dag (als je ze maakt dan) ook helemaal zelf moet betalen dan geef ik je gelijk.
Als jij je woning die dag dan ook niet in mag (want je betaald namelijk ook maar voor 28 dagen, ipv 29), dan heb je reden tot klagen.
Wat een gezeik om niks weer zeg...
Denk dat ik ook maar 1ste kerstdag en nieuwjaarsdag ga claimen als overuren van vorig jaar, want die feestdagen zijn doorbetaald, maar ik werk niet in het weekend...
Het moet niet gekker worden hoor.
Ey!! Macarena \o/
[/quote]
pff, anders had hij ook een vrije dag moeten nemen, tis niet dat je een dag "overslaat".
zeker, zeker
Nou heb ik geen ervaring met uitbetaald worden in 4 weken, maar is dat per 4 "kalenderweken" (zoals jij dus beschrijft), of gewoon *letterlijk* elke 4 weken, onafhankelijk van de nummering van die 4 weken in een jaar, en dus ook geheel jaaronafhankelijk?Exitium schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:10:
[...]
Ja en nee. Een jaar kan 53 weken hebben, maar 31 december valt dit jaar in week 1. Het weeknummer wordt bepaald door het aantal dagen wat in de week van de jaarwisseling in het oude en nieuwe jaar valt. In dit geval één in 2012 en zes in 2013, dus week 1. Als 1 januari op vrijdag, zaterdag of zondag zou zijn, zouden we een week 53 hebben.
En hoe passen datumspecifieke feestdagen dan in jouw verhaal? In het ene jaar valt slechts 1 van de 4 dagonafhankelijke vrije dagen (nieuwjaarsdag, koninginnedag, 1e en 2e kerstdag) op een doordeweekse dag (2011 was zo'n jaar), in het andere jaar alle 4 (in 2013 gebeurt dat weer). En dan is er nog 5 mei, waar veel mensen eens in de 5 jaar vrij zijn.Iblies schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:28:
Snap niet dat mensen er zo lichtzinnig over doen. Onder de streep heeft iedere werknemer een zakelijk contract met de werkgever. En die zal daar ook naar moeten betalen.
Het probleem ligt bij werknemers die 21,75 dagen per periode uitbetaald krijgen. Die is gebaseerd op een jaar met 365 dagen.
Sterker nog, de schrikkeldag van 2012 is vrij gunstig, want die zorgt ervoor dat koninginnedag op een maandag valt, ipv op een zondag (en derhalve "missen" we alleen 1 januari). Dus neem jij maar lekker op 29 februari vrij, maar dan natuurlijk wel op 30 april gaan werken, anders kom je niet aan je 21,75 dagen
[ Voor 43% gewijzigd door .oisyn op 24-02-2012 15:05 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Eerste betaling is in week 4 van het jaar en laatste betaling in week 52. Dus "kalenderweken"..oisyn schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:46:
Nou heb ik geen ervaring met uitbetaald worden in 4 weken, maar is dat per 4 "kalenderweken" (zoals jij dus beschrijft), of gewoon *letterlijk* elke 4 weken, onafhankelijk van de nummering van die 4 weken in een jaar, en dus ook geheel jaaronafhankelijk?
Dat verschilt dan per bedrijf. Bij m'n vorige werkgever betaalden we salarissen ook per vier weken en werd in het geval van week 53 een week na de betaling van P13 (wk 49 t/m 52) de extra week verloond.Erkens schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:58:
[...]
Eerste betaling is in week 4 van het jaar en laatste betaling in week 52. Dus "kalenderweken".
Dan is het "eerlijk" en heb je nooit een probleem met hoe de weken vallen in een jaar.
[ Voor 5% gewijzigd door .oisyn op 24-02-2012 15:10 ]
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Die ene dag hebben we met z'n allen mooi gecompenseerd met de hoeveel tijd die wij hier tijdens werktijd op Tweakers rondhangen. Probleem opgelost lijkt me.
Gejank om niets.
Als je dat doet vervallen direct de voordelen van het betalen per 4 weken: administratief erg eenvoudig ivm 13 even grote periodes. Die gelijk met het jaar lopen..oisyn schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:10:
Maar dan heb je het nog steeds over kalenderweken. Je kan ook gewoon om de 4 weken betalen, ongeacht hoe dat valt in een jaar. Stel je betaalt dit jaar op 1 januari, dan betaal je ook op 30 december 2012, en vervolgens op 20 januari, etc.
Dan is het "eerlijk" en heb je nooit een probleem met hoe de weken vallen in een jaar.
Dit effect wordt inderdaad door de meesten vergeten. Werkdagen de afgelopen jaren (gewoon ma-vr die in het jaar vallen)..oisyn schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:46:
En hoe passen datumspecifieke feestdagen dan in jouw verhaal? In het ene jaar valt slechts 1 van de 4 dagonafhankelijke vrije dagen (nieuwjaarsdag, koninginnedag, 1e en 2e kerstdag) op een doordeweekse dag (2011 was zo'n jaar), in het andere jaar alle 4 (in 2013 gebeurt dat weer). En dan is er nog 5 mei, waar veel mensen eens in de 5 jaar vrij zijn.
Sterker nog, de schrikkeldag van 2012 is vrij gunstig, want die zorgt ervoor dat koninginnedag op een maandag valt, ipv op een zondag (en derhalve "missen" we alleen 1 januari)
[...]
Elk jaar vallen tweede paas- en pinksterdag op maandag en hemelvaart op donderdag.
Daarnaast het volgende:
| ma 1 januari 2007 | ma 30 april 2007 | di 25 december 2007 | wo 26 december 2007 |
| di 1 januari 2008 | wo 30 april 2008 | do 25 december 2008 | vr 26 december 2008 |
| do 1 januari 2009 | do 30 april 2009 | vr 25 december 2009 | za 26 december 2009 |
| vr 1 januari 2010 | vr 30 april 2010 | za 25 december 2010 | zo 26 december 2010 |
| za 1 januari 2011 | za 30 april 2011 | zo 25 december 2011 | ma 26 december 2011 |
| zo 1 januari 2012 | ma 30 april 2012 | di 25 december 2012 | wo 26 december 2012 |
| di 1 januari 2013 | di 30 april 2012 | wo 25 december 2012 | do 26 december 2012 |
Dit geeft de werkbare dagen:
2007 => 261 - 7 = 254
2008 => 262 - 7 = 255
2009 => 261 - 6 = 256
2010 => 261 - 5 = 256
2011 => 260 - 4 = 256
2012 => 261 - 6 = 255
2013 => 261 - 6 = 254
Dus hoe bedoelt je 'een dag meer'? Volgend jaar is wel een dag minder.
Overigens voor de mensen die zeggen: electriciteit- en gasrekening: ja dat gebruik je dus WEL een dag extra. Dat je maandbedrag hetzelfde is, houdt niet in dat je jaarafrekening van 365 dagen uit gaat hoor.
Het is tegenwoordig toch altijd komkommertijd?Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:26:
....is het komkommerzeiktijd ofzo?
Goed lezen he... ik schreef VASTE kosten elektriciteit. Dat is dus vastrecht, transportkosten, administratiekosten, huur energiemeter, enz. Deze zijn echt niet hoger omdat dit jaar 24 uur langer duurt.Jake schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:30:
Overigens voor de mensen die zeggen: electriciteit- en gasrekening: ja dat gebruik je dus WEL een dag extra. Dat je maandbedrag hetzelfde is, houdt niet in dat je jaarafrekening van 365 dagen uit gaat hoor.
Maar heb je meteen het probleem met mensen die niet met geld om kunnen gaan. 90% van vaste lasten werkt gewoon op kalendermaanden, wordt elke maand rond een vaste dag afgeschreven. Dan weegt die enkele dag in de 4 jaar niet op tegen het enorm gezeik je krijgt met salaris betalingen..oisyn schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:10:
Maar dan heb je het nog steeds over kalenderweken. Je kan ook gewoon om de 4 weken betalen, ongeacht hoe dat valt in een jaar. Stel je betaalt dit jaar op 1 januari, dan betaal je ook op 30 december 2012, en vervolgens op 20 januari, etc.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
[ Voor 35% gewijzigd door .oisyn op 01-03-2012 12:55 ]
Dat probleem heb je sowieso met vierwekelijkse betalingen. Veel bedragen worden rond de maandwisseling afgeschreven, terwijl je bijvoorbeeld in september de week erna zo'n beetje je salaris krijgt. Wat dat betreft moet je met vierwekelijkse betalingen meer rekening houden met je afschrijvingen dan wanneer je maandelijks betaald krijgt.SinergyX schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 12:52:
[...]
Maar heb je meteen het probleem met mensen die niet met geld om kunnen gaan. 90% van vaste lasten werkt gewoon op kalendermaanden, wordt elke maand rond een vaste dag afgeschreven. Dan weegt die enkele dag in de 4 jaar niet op tegen het enorm gezeik je krijgt met salaris betalingen.