[obj-c] CLPlacemark met alfanumerieke postcode

Pagina: 1
Acties:

• marqram
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-08 23:57
In een iphone-app probeer ik de locatie van de gebruiker op te vragen. Hier komt een CLPlacemark object uit, dat de locatiegegevens van de gebruiker bevat. Nu wil ik de postcode graag gebruiken. Echter staat in de postalCode property van het placemark-object alleen de cijfers van de postcode. De letters worden niet weergegeven. Ik heb gezocht naar mensen met een soortgelijk probleem maar ik vind hier niets van terug, terwijl ook Britse en Canadese locaties met hetzelfde probleem kampen. De letters die bij de postcode behoren zijn ook niet terug te vinden in een andere property. Weet iemand hoe ik de letters die bij een postcode horen kan opvragen?

Mark

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Begin eens bij het begin: zou je ze op moeten kunnen vragen dan?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• marqram
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-08 23:57
RobIII schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:39:
Begin eens bij het begin: zou je ze op moeten kunnen vragen dan?
Het is mogelijk een postcode op te vragen. Een nederlandse postcode bestaat uit 4 cijfers en 2 letters, dan lijkt het mij dat het mogelijk is om deze te verkrijgen. De amerikaanse 5-cijferige postcode is ook volledig op te vragen.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
marqram schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:48:
Een nederlandse postcode bestaat uit 4 cijfers en 2 letters, dan lijkt het mij dat het mogelijk is om deze te verkrijgen.
Assumptions are the mother of all f*ckups
;)
marqram schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:48:
De amerikaanse 5-cijferige postcode is ook volledig op te vragen.
Waarbij de nauwkeurigheid van een 5-cijferige postcode ("resolutie" if you will) uit de VS aardig overeen komt (zo niet minder nauwkeurig is) als een 4 cijferige postcode uit NL. In postcodeland is het helemaal niet vreemd om over "4PP" of "6PP" te praten waarbij 6PP databases vaak een factor X duurder zijn dan 4PP databases (los van OS alternatieven).

Don't get me wrong: ik heb geen idee of je ook letters terug zou moeten krijgen; ik doe niets met iPhone development dus heb geen idee, maar ik zou eens beginnen met 't naslaan van de documentatie.

Iets anders wat gerelateerd zou kunnen zijn: heb je een GPS fix of wordt de locatiebepaling gedaan met bijv. WiFi ofzo? Ik roep maar wat...

[ Voor 33% gewijzigd door RobIII op 23-02-2012 10:09 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:40

Reptile209

- gers -

Hoe zou dat moeten werken volgens jou? De postcode van mijn adres en van de overburen is al verschillend (even/oneven zijde van de straat hebben altijd (?) verschillende letters). Als je dus ergens op de straat staat, kom je er met de GPS-resolutie al niet uit waar je bent. Dan is 4 cijfers, of op z'n best 4 cijfers + 1e letter, het meest nauwkeurige dat je kunt maken.
Als je het omdraait: misschien kun je op basis van de locatie een straatnaam opvragen. Via *een* database met postcodes kan je dan een best-guess of een keuzerijtje met mogelijke postcodes geven.

Als je iets meer kunt vertellen over waar je de postcode voor wil gebruiken, kunnen mensen misschien wat gerichter naar een (alternatieve) oplossing denken.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Voor zover ik weet kun je met native API's geen postcodes achterhalen; je zult een API van een 3e partij moeten gebruiken hiervoor (een database met postcodes + locaties in NL), vaak via een webservice.
Pagina: 1