Toon posts:

[SUSE7.1] Newbie: Crash na installatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem: Ik heb afgelopen week het SUSE 7.1 pakket gekocht(7 CD's, 1 DVD, 4 Boeken), het hele pret pakket.
Dit heb ik gedaan op de volgende config: Pentium 200 MMX, PA 2005 MoBo, 1,2 GB Seagate HD, 8x CD-ROM, 64 MB Edo Ram, NIC Realtek AS 8290 ofzo, seriele kaart, Diamond Stealth 2500 Video en een SB 128.

Tijdens de installatie moet je nadat de packages geinstalleerd zijn een keer rebooten. Hij laadt dan de kernel en na Disabling IP Forwarding [DONE] Krijg ik een zwart scherm met linksboven een cursor. Heeft iemand een oplossing?? |:

Dit systeem moet gaan functioneren als gateway, webserver, DNS, (domain controller, is dit mogelijk??) en een goede firewall.

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt niemand die iets weet?? :( :(

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27
Op zaterdag 24 maart 2001 13:44 schreef Exclusive het volgende:
Is er echt niemand die iets weet?? :( :(
Niet boos of ongeduldig worden. Dat helpt je echt niet.

Druk eens op alt-ctrl-Fx (1=<x=<6). Dan krijg je een console. Linux!

log in en doe 'startx'

Verwijderd

Topicstarter
Ik wacht ook nog een paar(4) uur in plaats van 5 minuten als sommige anderen. Maar die Fx enzo heb ik al gedaan. Eerst dacht ik dat het aan mijn grafische adapter lag maar nu heb ik er een andere in gezet en gebeurt er precies hetzelfde. Ik heb trouwens gekozen voor een minimale install zonder X.

• balk
kijk, iets meer info. Doe nog eens wat.

Start eens op met aan de lilo prompt 'linux init 2' (geloof ik). Log in als root en check je log files in /var/log.

Bij redhat/mandrake bestaat er zoiets als interactive startup, kiezen welke stappen je allemaal uit wil laten voeren en sla dan de ip-fw over.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat ik niet kan inloggen!!! Ik krijg zo'n grafische bootmanager in beeld van SUSE met de keuze uit: - SUSE, - Linux en Memtest 86. Die laatste heb ik al gerund en er waren geen fouten. Bij SUSE en Linux gebeurt er volgens mij precies hetzelfde. :( Onder dat menutje staat wel boot: maar na een aantal seconde gaat ie de kernel booten. Ik heb kernel 2.2.18. Die is al standaard gecompileerd.

• balk
achter dat 'boot:' moet je 'linux init 2' intikken en dan enteren. Kan ook 'linux init=2' zijn, weet ik niet zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukkg al opgelost. Toch bedankt voor je reacties!!!

• balk
hoe heb je het opgelost? Kunnen we allemaal van leren....

Verwijderd

Topicstarter
Door de plug &play optie's in de bios uit te zetten
Pagina: 1