ik heb een mooie grote en stille casefan kunnen regelen, die ik in m'n PC heb gezet. de fan doet het prima, als ik hem in gewoon aan een 12V voeding hang, maar als ik hem in de PC zet, als chassis fan 1, lang niet altijd. meestal, als ik de stroom van de PC haal, er weer op zet en hem dan aan doe zet hij de fan op vol vermogen en dan werkt hij prima. als ik in de bios dan de Q-fan optie aanzet wordt de fan wat zachter gezet, maar eigenlijk nog steeds onnodig hard, en dan maakt hij nog redelijk wat geluid. ik wil die fan dus met speedfan regelen. maar wat ik ook doe, ik krijg het niet voor mekaar.
meestal, als ik alles in speedfan op manual zet, kan ik de fan handmatig zachter zetten. vervelende is dat op de een of andere manier de casefan en CPU fan dan aan elkaar gekoppeld zijn... maar er is geen touw aan vast te knopen. op dit moment kan ik bijv. niet eens de Q-fan aanzetten, hij ziet de hele fan niet in de bios. met stroom eraf ziet hij hem dan weer wel.
wie weet hoe ik speedfan/bios moet instellen om de fan op de P6T deluxe door speedfan te laten besturen?
meestal, als ik alles in speedfan op manual zet, kan ik de fan handmatig zachter zetten. vervelende is dat op de een of andere manier de casefan en CPU fan dan aan elkaar gekoppeld zijn... maar er is geen touw aan vast te knopen. op dit moment kan ik bijv. niet eens de Q-fan aanzetten, hij ziet de hele fan niet in de bios. met stroom eraf ziet hij hem dan weer wel.
wie weet hoe ik speedfan/bios moet instellen om de fan op de P6T deluxe door speedfan te laten besturen?