Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[pw/feat] Afhalen bij bepaalde shops als default

Pagina: 1
Acties:

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 12:59
In de O zo handige pricewatch :) sorteer je standaard op prijs+verzendkosten. En dat is handig, want sommige shops hebben goedkope producten maar exorbitant hoge verzendkosten. Ik heb zelfs het idee dat veel shops lagere verzendkosten rekenen sinds de pw dit doet..

Wat me hierbij wel een handige feature lijkt is het volgende: er zijn shops die zo dicht bij mij in de buurt zijn, of ergens zijn waar ik met regelmaat langskom, dat ik daar nooit zal kiezen voor verzenden. Als ik daar iets bestel dan haal ik het af.

Hoewel dat niet noodzakelijkerwijs de goedkoopste shops zijn zijn ze wèl het goedkoopste als je meeneemt dat ik daar geen verzendkosten hoef te betalen.

Het zou dus handig zijn als de pricewatch dit ook mee kan nemen bij het vergelijken, zodat een lokale winkel die icm. afhalen het goedkoopste is ook bovenaan komt. Nu check ik het altijd met de hand, maar ik vraag me af of het ook niet valt te automatiseren. :)

Het bepalen van de shops waarvoor standaard de afhaaloptie moet worden gekozen zou dan kunnen met een vaste lijst die je zelf in kan vullen en/of shops in een straal van x kilometer. Vaste lijst is denk ik handig omdat er bijvoorbeeld ook situaties zijn waar een shop dicht bij je werk/familie/etc zit, dan kan die winkel op 40km van je woonplaats handig zijn om af te halen terwijl een winkel 40km de andere kant op dat niet is. Nog een alternatief is het kiezen van steden/dorpen waarin men kan afhalen.

Ik weet niet of dit dev-technisch gezien realistisch is maar ik zou het zelf iig superhandig vinden. :)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 01:21:
In de O zo handige pricewatch :) sorteer je standaard op prijs+verzendkosten. En dat is handig, want sommige shops hebben goedkope producten maar exorbitant hoge verzendkosten. Ik heb zelfs het idee dat veel shops lagere verzendkosten rekenen sinds de pw dit doet..
offtopic:
Niet in de pricewatch, maar alleen op de productpagina toch? Bij bijvoorbeeld usb sticks is het frusterend om de goedkoopste te vinden, omdat je (althans, ik) alleen kan sorteren op prijs ex. verzendkosten. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet kan...

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 12:59
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 01:31:
[...]

offtopic:
Niet in de pricewatch, maar alleen op de productpagina toch? Bij bijvoorbeeld usb sticks is het frusterend om de goedkoopste te vinden, omdat je (althans, ik) alleen kan sorteren op prijs ex. verzendkosten. Ik kan me niet voorstellen dat dat niet kan...
Productpagina zie ik als onderdeel van de pricewatch. :P

Met wat je noemt heb je ook een punt, al heb ik daar zelf nooit zo'n last van gehad omdat ik gewoon de paar goedkoopste producten ex. verzendkosten bekijk en dan de goedkoopste inclusief opzoek. Maarja, idd ook handwerk.

[edit]
Okay, bij USB-sticks is het irritant omdat er zoveel van zijn. Terwijl ik de lijst afging dacht ik een tijd dat het pricewatch: Kingston DataTraveler G3 4GB Zwart zou zijn (moest alle prijzen checken tot ik bij USB-sticks kwam die ex. verzendkosten duurder waren dan die ik had gevonden) maar pricewatch: Pretec I-Disk Samba 4GB Zwart bleek toch nog goedkoper.

[ Voor 29% gewijzigd door Mentalist op 23-02-2012 02:12 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Misschien dat ik hier een apart topic voor moet openen, maar wat ook handig kan zijn is bij een shop aangeven of de shop Pakjegemakje o.i.d. ondersteund. Eigenlijk ben ik nooit thuis als een pakketje komt en wil ik het liever gelijk op het postkantoor afhalen. Nu kan ik bij de pricewatch nog niet bij de shop zien of ze dit ondersteunen en moet je vaak eerst het hele orderproces door voor je dit kan zien.