Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Diego27
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-11 22:14
Ik heb een probleem met mijn wetab en hoop dat iemand mij kan helpen.
Ben een nieuw topic gestart omdat de oude al meer dan een maand niet meer geupdate is door iemand

Ik heb de wetab enkele dagen geleden gekocht van iemand van Marktplaats.
De wetab doet het perfect en deze persoon had er windows 8 opgezet, maar dat werkt niet echt vloeiend.
Ik heb een image van windows 7 op een usb stick gezet en hoopte hem daarvandaan via de bios te kunnen opstarten. Helaas krijg ik dan de melding "a disk error occurred" Ik heb uiteraard via F11 de stick geslecteerd om deze te laten booten
Als ik deze in mijn gewone pc stop werkt het wel, dus de windows staat wel goed op de stick en is bootable zeg maar. Ook kan ik in de EFI Shell van de wetab komen, maar weet helaas niet hoe ik daar vandaan windows kan starten als dat uberhaupt al kan.

Ik meen dat ik eigenlijk de "plop manager" erop moet zetten, maar aangezien het originele meego systeem er niet meer op draait gaat dat op de manieren die op internet wordt uitgelegd helaas niet.

http://wiki.wetab-community.de/index.php?title=Install_Win7

Heeft iemand een idee hoe ik op een andere manier deze windows 8 versie van de wetab om kan zetten naar de windows 7 versie. Ik kom er helaas echt niet uit, alvast hartelijk dank.

• Diego27
Iemand met een idee? Heb alle mogelijkheden die ik op het internet kon vinden geprobeerd, maar ze gaan er allemaal vanuit dat het originele meego besturingssysteem er nog op staat.

• securitymayo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-10 21:24
welke bios heb je er op staan?
de originele of van de exo pc?

zoek even naar de exo pc bios, deze moet ook via windows te flashen zijn
en anders, zijn er ook topics om terug te gaan naar Meego.

[ Voor 51% gewijzigd door securitymayo op 23-02-2012 16:15 ]

• Diego27
Maakt dat uit dan hoe je windows installeert? Ik heb gewoon een normale bios erop staan zoals bij een normale pc, niet met het zwart witte logo, of bedoel je een bepaald serienummer.
Top dat je helpt trouwens.

• securitymayo
ik kan met die exo pc bios via usb stick installeren en via usb cdrom.
De exo pc, is eigenlijk hetzelfde als de wetab, alleen in een ander jasje, en van een ander merk.

Er is een topic met hoe je de exo pc bios op de wetab krijgt (via usb stick van minimaal 2gb)
vervolgens kan je via usb stick of usb cdrom booten.
hiermee krijg je dus de mogelijkheid windows te installeren.

Edit:
deze kan je gebruiken
http://www.pherzog.net/We...e-BIOS-fur-das-WeTab.ashx
je moet dus op een windows pc de usb stick klaar maken.
Vervolgens staat er achter: ' Und nun zum WeTab' wat je op je wetab moet doen.
Als je die bios flashed, moet je wel ff een usb keyboard aansluiten! anders kan je niet op f11 drukken :)

[ Voor 30% gewijzigd door securitymayo op 23-02-2012 18:18 ]

• Diego27
Kijk dit is top, ik had duizenden links maar deze niet?
Ik heb de bios er nu op, maar mijn gemaakte windows versie gemaakt met de windows 7 usb tool geeft nog steeds dezelfde melding. "a disk error occurred" Het is een stick van 8 gig, ik ga er nu één maken van 4 gig, misschien dat hij deze wel pakt. maakt het nog uit of hij NTFS of Fat32 is geformatteerd.
Hij is nu bezig duurt nog wel een kwartiertje. Het begin is er hoop ik...
Alleen moet ik de windows 7 drivers nog even zoeken, want de meeste links van de websites zijn dood., zoals deze onderaan de website http://wiki.wetab-community.de/index.php?title=Install_Win7

[ Voor 18% gewijzigd door Diego27 op 23-02-2012 20:01 ]

• Diego27
Nou dat is lekker lag dus aan mijn stick windows is nu aan het installeren.
Heb jij toevallig een idee waar de drivers van windows vandaan kan halen?

• Diego27
Het is gelukt hoor en de drivers ook, dus ik ben helemaal blij ;) bedankt voor de hulp.

• securitymayo
haha mooi dat het gelukt is!
mocht je nog drivers missen, laat het dan even weten!

• Diego27
ik heb een probleem met de videodriver.
krijg max 1024 x 768 als resolutie en heb bijna alle intel versies geprobeerd.
welke gebruik jij?
Voor de rest werkt alles goed.

[ Voor 10% gewijzigd door Diego27 op 25-02-2012 23:42 ]

Pagina: 1