Netwerk thuis - Extender? Powerline? Access?

Pagina: 1
Acties:

• Richard_AFC
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-01 23:36
Hallo,

Ik ben al een aantal daagjes bezig om een goede oplossing te vinden, maar telkens komt ik er niet uit.
De situatie is zo:

Ik heb een Samsung D6500 op mijn slaapkamer hangen en ik ben van plan om een Synology NAS DS212j aan te schaffen. Nu wil ik daarmee films streamen en het blijkt dat het streamen van zelfs DVDrips als niet kan, vanwege de slechte verbinding. Toen heb ik de TV naast de router gezet (die overigens beneden staat) en toen kon ik 1080p makkelijk streamen, signaal te zwak dus.

Nu wil mijn vader niet dat ik een internet kabel aanleg.
Het is dus de bedoeling dat ik het volgende eig heb:

TV boven
NAS boven
Router beneden

Ik heb voor de opties Powerline, Range extender, Access point en Wireless access point gekeken en deze laatste lijkt mij voor mij ook het meest geschikt.

Nu vraag ik mij af welke optie jullie mij aanraden, de Nas en TV moeten dus aangesloten worden op de router zonder dat deze direct verbonden zijn met de router beneden. Is het mogelijk om de nas aan te sluiten op een wireless access point? of kan dat echt alleen op de router van UPC zelf?

Bedankt en sorry voor de misschien rare uitleg.

• Linkebal
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-02 18:10
Voor de NAS zou ik deze zo dicht mogelijk bij je (wireless?) router zetten. Die hoeft daarvoor niet dicht bij je tv te staan, als je de verbinding tussen router en tv maar stabiel en groot genoeg kan maken.

Een netwerkkabel naar je tv is dan ook zeker de beste optie, maar al alternatief kun je via het elektriciteitsnet werken (wat voldoende zou moeten zijn) of met een wireless repeater/range extender je WLAN signaal versterken. Maar dan moet je tv wel via WLAN kunnen.

• Richard_AFC
Het probleem met de NAS is, is dat mijn pa niet wilt dat hij beneden bij de router staat. Dit omdat de router in de vensterbank staat.

Als ik een wireless access point kies, die op mijn kamer zet en daar de NAS en TV via een kabel op aansluit, zou dan het probleem opgelost zijn?

En het klopt dat de wireless access point echt wireless is toch? Zonder dat er nog een utp kabel vanuit de router in de vensterbank naar die wireless access point toe moet.

Zorgt de wireless access point ook nog voor enig verlies?

Thanks

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-02 15:04
Ik had recentelijk zelf zoiets en heb dit oplost door een powerline adapter erop te gooien. Deze gaat over twee groepen en dit werk op zich toch best aardig. HD streamen lukt gewoon. Ik liep alleen tegen het feit dat de plaats waar je de adapter erin zet erg veel uitmaakt. Ik had eerst de adapter in het stopcontact waar ook de verdeel doos op zit met alle adapters enzo die daarin zaten en dit leverde toch veel storing op dus ik heb de powerline adapter naar een ander stopcontact verplaatst dat iets verder lag en nu is de verbinding zo goed als maar kan.

Wireless access point is echt wireless. Je kunt deze gewoon op een plek zetten buiten zicht maar binnen bereik van de wifi router. Er zit wel verlies op. Het access punt kan nooit meer hogere snelheid uitzenden dan hij binnenkrijgt dus je zult je access point zo dicht mogelijk bij je router moeten zetten dat het signaal toch sterk is maar zo ver weg dat het bereik naar de ontvanger ook sterk is.

• Richard_AFC
En een extender? die verbeterd toch wel het signaal? Of heeft die weer een UTP ingang nodig..

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:11
Oef ... streamen over wireless, erger nog, een NAS wireless benaderen.

Dat wil je eigenlijk allemaal niet, wifi snelheden zijn belabberd, zeker bij constant verkeer ( groot bestand overpompen ) zakt de snelheid gruwelijk in.

Repareren doe je zo.

Pagina: 1