T-Mobile verplicht je om internetpas te kopen in buitenland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik ben net terug van een paar dagen Antwerpen, en wilde toch even mijn ervaring over T-Mobile delen.

Vanwege mail, WhatsApp en het nieuws wilde ik per se internet kunnen gebruiken in België, maar ik was niet van plan om grote hoeveelheden data te verbruiken, dus wilde ik de gok nemen om zonder "Travel & Surf" internetpas te blijven internetten. Er zit immers toch een limiet van € 59,00 aan.
Echter blijkt dit totaal onmogelijk. T-Mobile blokkeert ieder internet verkeer, van iedere app die er is. En als je naar de browser gaat kom je áltijd op de pagina van T-Mobile terecht waar je een internetpas moet kopen.

Er was geen manier om dit te omzeilen, en zodra ik een pas had aangeschaft werkte het internet pas weer...

Let er dus op mensen; als je met T-Mobile naar het buitenland gaat en je wilt blijven internetten, dan ben je verplicht om een internetpas af te nemen. Zoek dus van tevoren even de tarieven en dergelijken op, zodat je weet welke je wilt activeren.

Is dit eigenlijk wel legaal van ze?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Heb je T-Mobile prepaid of abo? Prepaid heb je standaard in het buitenland inderdaad geen internet. Staat vrij duidelijk op hun site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:38

Stewie!

Keen must die!

Ik was ook onaangenaam verrast toen ik dit scherm voor het eerst zag, op de iPhone met abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Travel & Surf uit laten schakelen, bij nieuwe contracten staat dit geloof ik standaard aan. Bel even de klantenservice of vraag het even op het T-Mobile forum, dan is het zo geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:04
Interessant! In het buitenland heb je dus tegenwoordig standaard geen internet meer? Dat zo een hoop schelen hier in de grensregio.. Ik begrijp dat dit een feature is die je voor oudere abonnementen nog moet inschakelen?

Neemt niet weg dat die voor de TS wellicht niet was zoals geplant. Ik denk dat het wel afgedekt staat in hun AV, en bovendien zal het ze ook een hoop gezeur besparen van mensen die per ongeluk veel geld uitgeven aan internet in het buitenland..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.t-mobile.nl/se...nternet-in-het-buitenland

Dagpas Klein
24 uur geldig 5MB voor €1,95

Gelukkig valt dus de schade mee. Vervolgens staat er ook:

"Voor PrePaid-klanten en abonnementen aangeschaft na 1 juli 2011 is Travel & Surf al automatisch geactiveerd."

Verwijderd

MaZeLe schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 20:59:
Interessant! In het buitenland heb je dus tegenwoordig standaard geen internet meer? Dat zo een hoop schelen hier in de grensregio.. Ik begrijp dat dit een feature is die je voor oudere abonnementen nog moet inschakelen?

Neemt niet weg dat die voor de TS wellicht niet was zoals geplant. Ik denk dat het wel afgedekt staat in hun AV, en bovendien zal het ze ook een hoop gezeur besparen van mensen die per ongeluk veel geld uitgeven aan internet in het buitenland..
ja het is een optie net als ¨vodafone passport¨ bij vodafone.. die je gewoon via my t-mobile aan en uit kunt zetten evenals de ¨t-mobile grenzeloos¨ voordeelbundel trouwens.

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik had Travel & surf aan laten zetten toen ik een paar maanden geleden naar Barcelona ging. Ivm dingen opzoeken buiten het hotel had ik toen een pas genomen.

Op de website staat echter nergens duidelijk vermeld dat zo lang dit aan staat je 'verplicht' bent om het ook te gebruiken. Er staat daarentegen wél wat de kosten zijn zonder Travel & surf, waarna je er toch vanuit gaat dat je zonder passen ook kunt internetten.

Zo'n dagpas valt nog aardig mee, maar ja, bij T-Mobile weet je niet hoeveel data je verbruikt, dus wat is 5 MB dan waard. De 2e dagpas is 50 MB voor € 5,00, wat natuurlijk qua MB's genoeg is, maar € 5,00 voor 1 dag is wel erg duur. Daarna komt de weekpas a € 15,00 met 100 MB, deze heb ik maar genomen, want ik was 4 dagen in België, en anders had me dat 4 x € 5,00 gekost.

Door dit geintje van T-Mobile is het dus ook onmogelijk om via je tel Travel & surf uit te zetten. Als je het dus niet wilt gebruiken moet je het van tevoren uitzetten, of je moet WiFi hebben om het uit te kunnen zetten.

Was er nogal verbaasd over hoe agressief ze te werk gaan, want omzeilen is dus onmogelijk aangezien ook apps niet meer via internet gegevens kunnen ophalen... Zonder ons inzicht te geven in ons dataverbruik is dit bijzonder storend. Hoe weet je nou welke pas je nodig hebt?!

Overigens heb ik een HTC Titan met iSmart abo.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dat je met Travel & Surf aan niet meer kunt internetten zonder pas staat gewoon op de website hoor. Maar Travel & Surf kun je toch gewoon deactiveren als je het niet wilt? Kan via My T-Mobile en ook via SMS vanuit het buitenland als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de website staat echter nergens duidelijk vermeld dat zo lang dit aan staat je 'verplicht' bent om het ook te gebruiken. Er staat daarentegen wél wat de kosten zijn zonder Travel & surf, waarna je er toch vanuit gaat dat je zonder passen ook kunt internetten.
Ik zie het volgende op de t-mobile website:
Wat betaal ik als de limiet is uitgeschakeld?
Als je de limiet hebt uitgeschakeld geldt er geen maximumbedrag per factuur en betaal je per MB die je verbruikt. Binnen de EU (zone 1) betaal je € 2,- per MB. Buiten de EU betaal je € 5,- per MB voor gebruik in zone 2 en € 10,- per MB voor gebruik in zone 3. Voor BlackBerry-gebruik geldt in alle zones een tarief van € 8,93 per MB.
Er moet inderdaad nog een app komen voor windows phone wat betreft het kunnen zien wat je precies verbruikt qua data.
Was er nogal verbaasd over hoe agressief ze te werk gaan, want omzeilen is dus onmogelijk aangezien ook apps niet meer via internet gegevens kunnen ophalen... Zonder ons inzicht te geven in ons dataverbruik is dit bijzonder storend. Hoe weet je nou welke pas je nodig hebt?!
Gewoon zinloos bashen? Wat betaal je liever, 2 euro per mb of liever een dag/weekpas? En nog dit, aangezien je een weekpas had genomen hoefde je helemaal geen zorgen hoeven te maken wat betreft kosten. Het volgende geldt voor een weekpas:
*Na 100MB wijzigt snelheid naar 64/64kbps. Dit geldt niet voor PrePaid, na 100MB is het tegoed verbruikt en is de weekpas niet meer geldig. De maximale down- en upload snelheid van de passen is afhankelijk van het buitenlands netwerk.
Of wil je liever de gok nemen en de volle 59 euro verbruiken om je limit te bereiken? '-_-
Pagina: 1