Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:56

PhatFish

and, uhm......Moo

Topicstarter
Dag medetweakers,

Enkele dagen geleden heeft mijn laptop (zie titel) het begeven. Gebeurde onder enige belasting, ding liep helemaal vast, uiteindelijk met de powerknop uitgedrukt. Daarna het volgende:
  • Bij het booten krijg ik een melding van "No operating system found"
  • In de bios kan ik een beetje spelen, zodra ik de Advanced en Security schermen in wil loopt het ding weer vast. Ik kan de bios settings succesvol opslaan.
Heb het volgende geprobeerd:
  • Bios Reset. Na openschroeven de batterij gevonden en ffe eruit. Datum/tijd e.a. settings anders dan opgeslagen door mij, dus goede gok
  • Googlen op "acer travelmate 6292 no operating system found" en "acer travelmate 6292 locks in bios". Resultaten nog niet allemaal afgewerkt, maar vooralsnog geen succes.
  • RAM wisselen, had nog andere SODIMM's liggen, zelfde probleem.
  • Booten zonder SSD/Optische drive, geen succes
Ik ben heel erg bang dat de mobo chipset gefrituurd is, maar ik hoop dat iemand hier misschien nog suggesties heeft. Overigens wordt in het BIOS de hoeveelheid RAM wel correct weergegeven en krijg ik beeld en worden (mits geplaatst) de ODD en SSD wel gezien. Begin nu weer te twijfelen op de chip wel gefrituurd is...

[ Voor 8% gewijzigd door PhatFish op 22-02-2012 17:40 ]

...

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
No operating system found slaat op het boot device. Start ie wel van de juiste schijf en/of is je harddisk nog goed?

Het kan natuurlijk wel dat je controller niet meer lekker is. Ook het hangen in de BIOS bij Advanced en Security klinkt niet best.

Is er misschien een BIOS-update beschikbaar?

[ Voor 43% gewijzigd door Room42 op 22-02-2012 17:46 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:56

PhatFish

and, uhm......Moo

Topicstarter
Aangezien de BIOS ook met én zonder SSD problemen gaf had ik een defecte SSD uitgesloten, maar naar aanleiding van je post toch ffe een Ubuntu CD erin gegooid. En verrek, het ding boot. Ik ga nu ffe de originele HDD erin gooien, kijken wat dat doet. Ik hoop dat de SSD gewoon defect is (goede kans, SF1200 ding), die heeft volgens mij nog garantie.

Update

En inderdaad, het is gewoon de SSD. Eens kijken hoe Corsair met een garantieclaim omgaat, want na het zien van de caddy waar de SSD in zat weet ik vrij zeker dat het puur door oververhitting komt. Plastic frontje van de caddy is nl. licht gesmolten :(

[ Voor 27% gewijzigd door PhatFish op 22-02-2012 19:40 ]

...