Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khalid7
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-07 10:59
is dit Moederbord Asrock X58 Extreme‏ goed geschikt om de nieuwste spellen op dit moment er mee te kunnen spelen?
en ook in de toekomst gewoon een goede moederbord? wil zelf deze gaan halen voor €70,-
Wil hem aansluiten met een proccessor van i7 920

[ Voor 5% gewijzigd door khalid7 op 22-02-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nee.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin013
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:08
Ik zeg handleiding, specs, wij willen.... Of je leest die handleiding ff door. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Ja.

[ Voor 71% gewijzigd door danielkraak op 22-02-2012 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khalid7
heb ik gedaan maar wil advies van mensen die er meer van weten? zouden jullie me deze mobo aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
khalid7 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:40:
heb ik gedaan maar wil advies van mensen die er meer van weten? zouden jullie me deze mobo aanraden?
Ja gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 07:47
Het zou fijn zijn als je wat meer informatie geeft. ;)
Specificates.. etc.
Linkje?

[ Voor 24% gewijzigd door WK100 op 22-02-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khalid7
owjaa sorry het gaat om deze moederbord Moederbord Asrock X58 Extreme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khalid7
dus raaden jullie me aan om deze moederbord te kopen Asrock X58 Extreme heb zelf erbij een i7 920 wil een game pc bouwen voor alle nieuwe games van op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

voor prestaties in games zijn van belang : gpu , cpu , ram , mobo.
in die orde, dus je bent nogal summier in je vraagstelling !

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Je moet wel even goed opletten dat je de juiste stekker haalt voor het aansluiten van de i7 920 op de Asrock X58 Extreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 20:47
khalid7 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:33:
dus raaden jullie me aan om deze moederbord te kopen Asrock X58 Extreme heb zelf erbij een i7 920 wil een game pc bouwen voor alle nieuwe games van op dit moment?
-----------------------
(Nederlands mode on, niet negatief opvatten)
Dus zouden jullie mij dit moederbord aanbevelen? Het gaat om een Assrock X58 Extreme, ik heb de I7 920 all in mijn bezit. Mijn doel is een pc voor de nieuwste games van dit moment te kunnen spelen.
--------------------

Het moederbord/cpu is niet het belangrijkste om games te kunnen spelen, de GPU is het belangrijkste hierin, al heb je de nieuwste hardware en geen goede GPU dan kan je nog niks spelen. Dus een Radeon 6950 of 560/570gtx zou je nog moeten kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 18:23
is dit Moederbord Asrock X58 Extreme‏ goed geschikt om de nieuwste spellen op dit moment er mee te kunnen spelen?

Prestaties hangen af van je geheugen, processor, videokaart en harde schijf. Een moederbord is niets anders dan een bordje die wat manieren geeft om dit alles met elkaar te verbinden en een mogelijkheid biedt om er extra dingen aan te hangen zoals speakertjes, USB-sticks, toetsenborden, muizen etc.

Je prestaties hangen dus niet af van je moederbord, je moederbord moet de onderdelen die dat wel doen alleen kunnen verbinden.

en ook in de toekomst gewoon een goede moederbord? wil zelf deze gaan halen voor €70,-

Forget it, moederborden zijn, samen met processoren, die het minst lang meegaan. Geheugen kun je, net als videokaarten, vaak meenemen naar een nieuwe PC tenzij er een nieuw standaard uitkomt, Harde schijven en optische drives ook, maar die gaan nóg langer mee, maar moederborden en processoren hebben elke 1/2 jaar een nieuwe standaard. Wilt niet zeggen dat ze dus verouderd zijn en onbruikbaar, maar je kunt er sowieso geen nieuw model op zetten.

Weliswaar verouderd, maar het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khalid7
ik heb een geforce 8800gtx 786mb en proccessor i7920 en ik wil deze mobo gaan halen? maar ik zie geen duidelijke antwoord of die wel goed is die mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 13:33

Hoite

Goed verhaal

khalid7 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:57:
ik heb een geforce 8800gtx 786mb en proccessor i7920 en ik wil deze mobo gaan halen? maar ik zie geen duidelijke antwoord of die wel goed is die mobo?
Waarom zet je het dan niet van te voren allemaal duidelijk in de TopicStart (TS).
Duidelijkheid begint bij jezelf.
En zet als het even kan meteen de grammatica-controle aan.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met die CPU en mobo zit je wel lekker voor nu en zeker nog 2-3 jaar misschien langer.
Die mobo is redelijk.

http://www.tweaktown.com/..._motherboard/index12.html

Maar,
Wat is je huidige systeem specs (voeding vooral)? En wat is de resolutie van je monitor? En welke games ga je spelen?
Dat zijn van belang :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobTweaks
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-08 09:06

RobTweaks

Captain Hindsight

Khalid,

beschouw fora als een bijeenkomst in een clubhuis. Wat je nu doet is binnenstormen met een een halve vraag zonder zorg voor interpunctie en de Nederlandse taal. Een vraag die niemand goed kan beantwoorden en zelfs mensen afschrikt. Probeer eerst eens wat zaken op een rijtje te zetten. En bijvoorbeeld je spellingscontrole aan te zetten. Je zult zien dat het niveau van de reacties omhoog gaat.

- Welke spellen wil je gaan spelen?
- Wat zijn de minimale vereisten van deze spellen (terug te vinden op de betreffende websites)?

- Wat zijn je keuzemogelijkheden?
- Heb je bijvoorbeeld al een videokaart, of een idee voor een videokaart?
- Waar is je voorkeur voor dit moederbord op gebaseerd?
- Waarom twijfel je aan je huidige keuze?
- Wat is het budget?

Zo zijn er talloze vragen die je zelf al kan beantwoorden. Met die antwoorden kunnen wij je dan weer veel beter verder helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door RobTweaks op 22-02-2012 19:16 ]

"Rock is overpowered. Paper is fine" -Scissors-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khalid7
sorry dat komt misschien omdat ik te snel type maar op dit moment heb ik een Ms-Tech 750 watt voeding
en een hdd van samsung 750gb en videokaart heb ik Asus GeForce 8800GTX 768MB DDR3 | EN8800GTX/HTDP/768M. Dus had ik vandaag een moederbord gevonden, een ASRock X58 Extreme die lijk me wel goed maar het leek me verstandiger om het aan mensen te vragen die er meer van weten dan ik. Ik wil spellen zoals Call of Duty: Modern Warfare 3 zulke spellen wil ik erop spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
khalid7 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:31:
Wil ik nog aan toevoegen dat voor je een topic opent eerst eens dit Het algemeen beleid leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:38

MsG

Forumzwerver

Je hebt voor de nieuwere spellen sowieso een betere videokaart nodig. Dat maakt veel meer uit dan de details tussen typen moederborden.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat is je CPU nu naast die i7, en zoals vermeld hier boven x2 de GPU is veel belangrijker voor games, zeker CoD series misschien had je niet eens die i7 nodig, en ik weet zeker voor CoD series een dual core nog meer dan genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khalid7
ik weet dat die videokaart niet zo goed is, maar de moederbord dat is dus wel gewoon een goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:30
Ze zijn lang een budget merk geweest met de nodige foutjes. De laatste tijd draaien ze echter mee aan de top.

Op internet zijn genoeg review te vinden waarin lovend wordt gesproken over dit moederbord. Wat dat betreft zou ik zeggen: doen.

Qua upgrade mogelijkheden in de toekomst: qua moederbord en processor zijn die er niet. Voor dit socket wordt niks meer gemaakt. Dus een volgende upgrade betekend mobo + cpu vervangen, als je wat snellers wilt.

Een Geforce 8800GTX gaat het niet redden in nieuwe games. Een beetje afhankelijk van op welke resolutie je wil spelen kun je al aardig uit de voeten met een Ati 6850, die is misschien wel voor een mooi prijsje 2e hands te vinden.

En nog een puntje van zorg: de voeding MS-Tech... weggooien en iets fatsoenlijks kopen. Aan een 500 watt voeding heb je meer dan genoeg en kijk eens bij merken als: Seasonic, XFX en corsair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khalid7
oke op dit moment weet ik dan genoeg bedankt! ja gelijk heb je de geforce 8800GTX die kan inderdaad niet alles aan. Iemand zij tegen me dat ik nog een geforce 8800gtx moet kopen en met een sli brug doen dan is het uitstekend voor de nieuwe spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

khalid7 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:52:
oke op dit moment weet ik dan genoeg bedankt! ja gelijk heb je de geforce 8800GTX die kan inderdaad niet alles aan. Iemand zij tegen me dat ik nog een geforce 8800gtx moet kopen en met een sli brug doen dan is het uitstekend voor de nieuwe spellen?
Nee, niet waar, je hebt geen DX11 op 8800GTX en in SLI ok maar wat voor resolutie speel je, je games op?
Je kan beter een HD 6950 kopen, is zeker beter dan 8800GTX in SLI, in kracht en nog meer behalve de lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 09:58
Het zou kunnen, maar er zijn een paar nadelen aan de 8800GTX serie. Ze gaan nogal snel dood en ze zuipen stroom.

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khalid7
de bovenste zegt dat het niet kan? kan het of niet? nou raak ik ook door de war haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die i7 920 heeft socket 1366 en zo is die mobo, het kan dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2012 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khalid7
bedoel met de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo lang je een video kaart hebt met PCI-e kan het, 8800GTX heeft dat. Ik zit te denken of je voeding dat aan kan 750W is zat maar het gaat me om de merk en de leeftijd van je voeding.

Edit lees me vorige reply.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2012 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khalid7
dat weet ik eerlijk gezegt echt niet is het echt een slechte voeding dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet eerlijk zijn, het is een slecht voeding, maar dat wil niet zeggen dat je het niet moet proberen.

Edit: Zeker met een SLI setup is de kans groter dat die het niet trekt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2012 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khalid7
ja ik denk toch dat ik het maar ga proberen, moet ook nog ddr3 geheugen halen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

sorry dat komt misschien omdat ik te snel type
Typ dan wat langzamer... :o

Zoals je hier een topic opent kan niemand je goed helpen. Dat merk je door de antwoorden - ze gaan meer over hoe je post en over info die je niet geeft dan over jouw eigenlijke vraag.

Daar komt bij dat we op GoT niet een of andere helpdesk zijn. We willen graag onze kennis met je delen om jou de materie te helpen begrijpen. Maar waarom verwacht je dat als jij de moeite niet eens doet om te proberen zelf iets uit te zoeken, wij wel moeite voor jou doen?

Graag voor je nog een topic opent dit goed doorlezen en je eraan houden:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.