Beste Tweakers,
Afgelopen september heb ik een Telefoon bij Gigavolt gekocht. Deze is in november kapot gegaan. De telefoon wil namelijk niet booten. Mogelijk komt dit door een doorgebrande eMMC chip. Dit blijkt een fabricatiefout te zijn.
Daarom heb heb ik vandaag contact opgenomen met Gigavolt en zij wil dat ik het opstuur naar een extern reparatiebedrijf (Solid Vision), nu heb ik daar geen zin in omdat ik het toestel bij Gigavolt hebt gekocht en niet bij HTC of Solid vision. Mocht er eventueel problemen komen m.b.t. de reparatie, dan heb ik geen zin om met Solid Vision overhoop te liggen, aangezien Gigavolt het toestel aan mij heeft verkocht verwacht ik dat Gigavolt ook de reperatie afhandeld. Sta ik in mijn recht?
Mail naar Gigavolt:
Afgelopen september heb ik een Telefoon bij Gigavolt gekocht. Deze is in november kapot gegaan. De telefoon wil namelijk niet booten. Mogelijk komt dit door een doorgebrande eMMC chip. Dit blijkt een fabricatiefout te zijn.
Daarom heb heb ik vandaag contact opgenomen met Gigavolt en zij wil dat ik het opstuur naar een extern reparatiebedrijf (Solid Vision), nu heb ik daar geen zin in omdat ik het toestel bij Gigavolt hebt gekocht en niet bij HTC of Solid vision. Mocht er eventueel problemen komen m.b.t. de reparatie, dan heb ik geen zin om met Solid Vision overhoop te liggen, aangezien Gigavolt het toestel aan mij heeft verkocht verwacht ik dat Gigavolt ook de reperatie afhandeld. Sta ik in mijn recht?
Mail naar Gigavolt:
Mail terug van GigavoltGeachte Gigavolt,
Eind September heb ik een HTC Desire S bij jullie besteld na goede reviews te hebben gelezen over jullie webshop op Tweakers.net. Bestelling met nummer XXXXXX ging vlot en heb er totaal geen opmerkingen over.
Helaas heb ik in November een probleem met mijn toestel gekregen. Hij wil namelijk niet opstarten, ik krijg een wit HTC scherm te zien en verder gaat hij niet.
Na enig zoekwerk op Google blijkt dit een veel voorkomend probleem te zijn met de Desire S, blijkbaar kan een eMMC chip in de Desire S doorbranden als je bijvoorbeeld een update in Google Market uitvoert. Dit vind ik nogal raar omdat ik niks met de telefoon heb gedaan. Het lijkt dus een fabricatiefout te zijn.
Nu weet ik dat ik wettelijk gezien 2 jaar garantie heb, maar weet niet wat de volgende stap is die ik moet ondernemen. Kunnen jullie mij verder helpen?
Met vriendelijke groet,
X
Reactie op mail Gigavolt:Geachte heer/mevrouw,
Hartelijk dank voor uw email.
Hier vindt u meer informatie over de garantie van het toestel: http://www.gigavolt.nl/Reparatieprocedure-HTC-n1171m1349
Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Team GigaVolt.nl
-update-Beste Gigavolt,
De telefoon heb ik niet bij HTC of Solid Vision gekocht. Aangezien ik de telefoon bij Gigavolt heb gekocht bent u ook de wettelijke verantwoordelijk voor het product dat u heeft verkocht. Ik stel voor dat ik mijn telefoon naar jullie opstuur en dat jullie een bijpassende oplossing voor mij zullen zoeken.
Met vriendelijke groet,
X
Geachte heer/mevrouw,
U kunt het toestel naar ons opsturen. Dan gaat ca. 2 maanden tijd in beslag nemen.
Uiteindelijk bepaald HTC of het toestel onder de garantie valt of niet.
U kunt het toestel met een begeleidende brief opsturen naar:
GigaVolt
Jan Evertsenstraat 90
1056EG Amsterdam
Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Team GigaVolt.nl
[ Voor 8% gewijzigd door n0elite op 22-02-2012 17:36 ]