Mob. kapot, winkel wil dat ik 't opstuur naar extern bedrijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-10 11:35
Beste Tweakers,

Afgelopen september heb ik een Telefoon bij Gigavolt gekocht. Deze is in november kapot gegaan. De telefoon wil namelijk niet booten. Mogelijk komt dit door een doorgebrande eMMC chip. Dit blijkt een fabricatiefout te zijn.

Daarom heb heb ik vandaag contact opgenomen met Gigavolt en zij wil dat ik het opstuur naar een extern reparatiebedrijf (Solid Vision), nu heb ik daar geen zin in omdat ik het toestel bij Gigavolt hebt gekocht en niet bij HTC of Solid vision. Mocht er eventueel problemen komen m.b.t. de reparatie, dan heb ik geen zin om met Solid Vision overhoop te liggen, aangezien Gigavolt het toestel aan mij heeft verkocht verwacht ik dat Gigavolt ook de reperatie afhandeld. Sta ik in mijn recht?

Mail naar Gigavolt:
Geachte Gigavolt,

Eind September heb ik een HTC Desire S bij jullie besteld na goede reviews te hebben gelezen over jullie webshop op Tweakers.net. Bestelling met nummer XXXXXX ging vlot en heb er totaal geen opmerkingen over.
Helaas heb ik in November een probleem met mijn toestel gekregen. Hij wil namelijk niet opstarten, ik krijg een wit HTC scherm te zien en verder gaat hij niet.
Na enig zoekwerk op Google blijkt dit een veel voorkomend probleem te zijn met de Desire S, blijkbaar kan een eMMC chip in de Desire S doorbranden als je bijvoorbeeld een update in Google Market uitvoert. Dit vind ik nogal raar omdat ik niks met de telefoon heb gedaan. Het lijkt dus een fabricatiefout te zijn.

Nu weet ik dat ik wettelijk gezien 2 jaar garantie heb, maar weet niet wat de volgende stap is die ik moet ondernemen. Kunnen jullie mij verder helpen?

Met vriendelijke groet,

X
Mail terug van Gigavolt
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw email.

Hier vindt u meer informatie over de garantie van het toestel: http://www.gigavolt.nl/Reparatieprocedure-HTC-n1171m1349

Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Team GigaVolt.nl
Reactie op mail Gigavolt:
Beste Gigavolt,

De telefoon heb ik niet bij HTC of Solid Vision gekocht. Aangezien ik de telefoon bij Gigavolt heb gekocht bent u ook de wettelijke verantwoordelijk voor het product dat u heeft verkocht. Ik stel voor dat ik mijn telefoon naar jullie opstuur en dat jullie een bijpassende oplossing voor mij zullen zoeken.

Met vriendelijke groet,

X
-update-
Geachte heer/mevrouw,

U kunt het toestel naar ons opsturen. Dan gaat ca. 2 maanden tijd in beslag nemen.

Uiteindelijk bepaald HTC of het toestel onder de garantie valt of niet.

U kunt het toestel met een begeleidende brief opsturen naar:

GigaVolt

Jan Evertsenstraat 90

1056EG Amsterdam

Vertrouwend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Team GigaVolt.nl

[ Voor 8% gewijzigd door n0elite op 22-02-2012 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ja, je staat in je recht. Maar mijn advies; de ervaring met garantie via HTC/SV zijn per-fect. Zij (UPS dacht ik) komen aan je voordeur dat ding ophalen en retour brengen, kost je niets en je bent je toestel een week kwijt. Ik verzeker je; zo snel en goedkoop gaat GV dat niet voor je regelen. Gewoon lekker via HTC direct regelen dus.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipfel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:19
Ik zou het ook direct via htc regelen. Mijn telefoon werd netjes opgehaald en binnen een week had ik hem terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Heb net een reactie gehad van Gigavolt, zij zeggen dus dat ze zelf wel de garantie willen afhandelen, maar dat het dan 2 maanden duurt. Dat is toch belachelijk, hoort de reparatie niet binnen een x periode afgehandeld te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:57
Je kan wel moeilijk gaan doen maar als het kan zou ik de garantie afhandelen met de fabrikant zelf, is altijd sneller zoals ze zelf ook al aangeven. Toen mijn HTC kapot was had ik gebeld met HTC en werd er keurig een afspraak gemaakt en die zaterdag werd me telefoon thuis opgehaald en die woensdag had ik hem alweer terug.

Je staat idd in je recht, maar heb je nou echt zin om al die moeite te doen om je gelijk te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-10 13:23

Kwastie

Awesomeness

n0elite schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:37:
Heb net een reactie gehad van Gigavolt, zij zeggen dus dat ze zelf wel de garantie willen afhandelen, maar dat het dan 2 maanden duurt. Dat is toch belachelijk, hoort de reparatie niet binnen een x periode afgehandeld te worden?
Maar als Gigavolt de garantie regelt duurt het toch net zo lang?

Het omruilen van een product is over het algemeen een extra service (en wordt door prijs vechters (meestal) niet aangeboden) (Want dat is toch je doel?)

Zelf heb ik hele goede ervaringen met de HTC reparatie service: Opgehaald van huis en binnen één week weer teruggebracht. :)

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-10 13:28

skoozie

SCSI

Kwastie schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:44:
[...]

Maar als Gigavolt de garantie regelt duurt het toch net zo lang?

Het omruilen van een product is over het algemeen een extra service (en wordt door prijs vechters (meestal) niet aangeboden) (Want dat is toch je doel?)

Zelf heb ik hele goede ervaringen met de HTC reparatie service: Opgehaald van huis en binnen één week weer teruggebracht. :)
Nee, hun krijgen het binnen, eens in de zoveel tijd wordt het naar het hoofdkantoor gestuurd, daar wordt het eens in de zoveel tijd door gestuurd naar het reparatie centrum.. en de weg terug ook weer. als het toch opgestuurd wordt maakt het niet uit. ik zou me meer kwaad maken als ik het in een winkel gekocht had en daar werd verteld stuur maar op.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Heb ervoor gekozen om het direct via HTC te laten repareren. De service aan de lijn vond ik niet erg professioneel, werd snel gepraat, weinig uitgelegd. Had niet het gevoel dat ik een klant van HTC was.

Medewerker aan de lijn vertelde me:

1. Als toestel waterschade heeft wordt tie niet gerepareerd.
2. Als tie niet onder de garantie blijkt te vallen dan kun je ervoor kiezen om het te laten repareren, daarna heb je weer garantie.
3. Je kiest ervoor om 'm niet te repareren en je betaald 44 euro onderzoeks en koerrierskosten.

Toestel wordt morgen opgehaald, als blijkt dat HTC een doorgebrande eMMC chip niet als fabricagefout wordt erkend terwijl heel veel mensen er problemen mee hebben gehad dan koop ik geen HTC meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

n0elite schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:33:
Heb ervoor gekozen om het direct via HTC te laten repareren. De service aan de lijn vond ik niet erg professioneel, werd snel gepraat, weinig uitgelegd. Had niet het gevoel dat ik een klant van HTC was.

Medewerker aan de lijn vertelde me:

1. Als toestel waterschade heeft wordt tie niet gerepareerd.
2. Als tie niet onder de garantie blijkt te vallen dan kun je ervoor kiezen om het te laten repareren, daarna heb je weer garantie.
3. Je kiest ervoor om 'm niet te repareren en je betaald 44 euro onderzoeks en koerrierskosten.

Toestel wordt morgen opgehaald, als blijkt dat HTC een doorgebrande eMMC chip niet als fabricagefout wordt erkend terwijl heel veel mensen er problemen mee hebben gehad dan koop ik geen HTC meer.
Hè, ik zie je nu in een uur tijd twee keer dezelfde fout maken; je druk maken ergens over voordat er iets aan de hand is. Je had bij de mail van Gigavolt in eerste instantie al even moeten afwachten om te zien wat ze op je reply zouden zeggen in plaats van een topic openen, en nu maak je je al zorgen over fabricagefouten? Net boven je alleen maar goede berichten over HTC's afhandeling, chill out, is goed voor je hart :).

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Je hebt gelijk we wachten geduldig af, laten we hopen dat 't goed afloopt en dat ze een klant behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:57
Ze zijn het ook verplicht omdat te melden aan de telefoon, zodat je alsnog kan weigeren en achteraf niet kan zeggen dat hebben jullie mij niet gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik heb slechte ervaringen met de garantieafhandeling van HTC. Zij stuurden mij keer op keer terug naar de winkel en benadrukten keer op keer dat zij slechts de _fabrikant_ waren en dus niet verantwoordelijk voor garantieafhandeling etc. Zij gingen niet in zee met eindgebruikers, waren enkel leverancier blabla lang lulverhaal.
Uiteindelijk heeft de winkel het voor me afgehandeld, maar ik bleef toch met een nare smaak in de mond achter. Had ik niet verwacht van HTC, op dat moment nog marktleider op het gebied van Android smartphones. Inmiddels hebben ze wat terrein verloren aan Samsung, vind ik niet gek als ze zo met klanten omgaan.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Freekers schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:48:
Ik heb slechte ervaringen met de garantieafhandeling van HTC. Zij stuurden mij keer op keer terug naar de winkel en benadrukten keer op keer dat zij slechts de _fabrikant_ waren en dus niet verantwoordelijk voor garantieafhandeling etc. Zij gingen niet in zee met eindgebruikers, waren enkel leverancier blabla lang lulverhaal.
Uiteindelijk heeft de winkel het voor me afgehandeld, maar ik bleef toch met een nare smaak in de mond achter. Had ik niet verwacht van HTC, op dat moment nog marktleider op het gebied van Android smartphones. Inmiddels hebben ze wat terrein verloren aan Samsung, vind ik niet gek als ze zo met klanten omgaan.
Kun je wat meer vertellen over wat er mis was met je telefoon en wat de winkel voor je gedaan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Mijn ervaring met HTC is juist prima service. Het eerste contact is een beetje rommelig (zo noemde de medewerker die me te woord stond bij het bevestigen van de adresgegevens het totaal verkeerde adres op!) maar de verdere service is prima. Al met al duurde het een week tussen verzenden van een defect toestel en ontvangen van en gerepareerd toestel.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:04
HTC levert in mijn ogen altijd een prima service: 2x Desire S opgestuurd, 1x Desire Z, 1x Touch HD.. Allemaal netjes opgehaald, kortste reparatieduur: 1 week, langste: 3 weken. Zelfs mijn Z met valschade werd netjes binnen de garantie gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Je hebt bij de winkel om garantie gevraagd en zij zeggen expliciet dat je het naar HTC moet sturen. Als je dat dan doet en dat gaat niet goed (kosten in rekening gebracht of zo), dan ga je daarmee toch terug naar de winkel? Je hebt bij de winkel om garantie gevraagd en slecht hun instructies uitgevoerd. Ik ben geen jurist maar het lijkt me dat dit dan onder hun verantwoordelijkheid valt.

Samenvatting van de mailtjes, als ik het goed zie:
Jij: "Jow, garantie!"
Zij: "Stuur maar naar HTC."
Jij: "Ja maar ik wil garantie bij jullie!"
Zij: "Ja hoor, stuur toch maar naar HTC."

Dus dat je garantie bij hun aanvraagt lijkt me wel duidelijk.

[ Voor 24% gewijzigd door bwerg op 22-02-2012 19:23 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 23:06

Paulus0013

pom pom

Freekers schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 18:48:
Misschien dat jij je beeld van realiteit dan eens moet bijschaven.
Ze doen niets wat raar is namelijk. Zolang een fabrikant iets niet rechtstreeks aan je verkocht heeft zijn ze je namelijk helemaal niets verplicht, je hebt immers geen overeenkomst met elkaar.
En dat bedoel ik niet om rot te zijn, maar het kan je ook onterechte teleurstellingen voorkomen.
Eigenlijk vind ik je opmerking in dat licht dan ook totaal ongepast. Je zet HTC neer als een bedrijf zonder service, welke je geheel onterecht en zonder rechtsgrond verlangt.
Dit soort opmerkingen en gedachtengangen zijn de doodsteek van objectieve feedback.
Mocht er eventueel problemen komen m.b.t. de reparatie, dan heb ik geen zin om met Solid Vision overhoop te liggen, aangezien Gigavolt het toestel aan mij heeft verkocht verwacht ik dat Gigavolt ook de reperatie afhandeld. Sta ik in mijn recht?
Ja.
Je hebt bij de winkel om garantie gevraagd en slecht hun instructies uitgevoerd. Ik ben geen jurist maar het lijkt me dat dit dan onder hun verantwoordelijkheid valt.
Dat klopt.

[ Voor 3% gewijzigd door Paulus0013 op 23-02-2012 00:10 ]

Verwijderd

Inderdaad. Er is geen verschil in rechten als de verkoper je direct naar een ander kanaal stuurt. De verkoper blijft verantwoordelijk voor herstel/vervanging van het product en jij hebt een snellere reparatie/vervanging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
Heb vandaag mijn Desire S binnengekregen. Er stond op de reparatiebon dat het PCB is vervangen, maar mijn nieuwe telefoon heeft geen Invisibleshield meer en heeft een ander serienummer.

Heb ik nou een nieuw pcb of nieuw/refurbished toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere serienummer? Andere IMEI nummer?

Bel ze even zou ik zeggen.
Pagina: 1