Van T-Mobile overstappen naar Ben... problemen overstapdatum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:22
Goedemiddag,

Ik heb een 2 jarig contract afgesloten bij T-Mobile. Deze loopt nog op dit moment. De einddatum is 17 maart 2012.

Nu wil ik echter overstappen naar Ben. Ik denk: Mooi, formuliertje invullen op ben.nl om abbonement te bestellen. Ik wil m'n nummer behouden, dus ik koos voor "Nummerbehoud" op de Ben website.

En nu het probleem: De eerstvolgende overstapdatum die ik bij Ben kan kiezen is pas 2 april 2012 :o

Als ik m'n abbonement bij T-Mobile ga verlengen zit ik er minimaal nog een jaar aan vast denk ik. Ik kan m'n T-Mobile abbonement ook nu, vandaag nog, opzeggen, en rekening houdend met een opzegtermijn van een maand ben ik er dan 22 maart vanaf.

Maar dan? Dan zou ik tussen 22 maart en 2 april zonder telefoon zitten?

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Met andere woorden: wat is de verstandigste oplossing? Eventjes een paar dagen niet bereikbaar zijn is niet heel erg, maar twee weken ofzo is natuurlijk te gek.

En ja, ik weet dat ik eerder had moeten overstappen, zodat er niks aan de hand was geweest :X

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 22-02-2012 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Kan je niet vragen of je bij T-Mobile na het contract om kan laten zetten naar prepaid ipv het nummer echt te laten verdwijnen, en dan vanaf prepaid rustig overstappen naar Ben?

Zo heb ik het ook eens bij Vodafone gedaan.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Hmm goeie optie!

Nog even kijken wat andere Tweakers hierover zeggen, maar dat lijkt me opzich best een goed idee. Dan ben ik ook niet van tijd afhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeServ
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:57

HomeServ

Linux only?

Je hoeft niet perse je abonnement te verlengen. Stilzwijgend verlengen per maand kan ook. Dan is het aan BEN om het abonnement op te zeggen bij T-Mobile. Dan zou je per april al over kunnen stappen.

Neem anders contact op met de klantenservice van Ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvad
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-07 17:07
Ik kan het fout hebben hoor, maar als je gewoon 2 april als overstapdatum neemt, dan heb je vanaf 2 april BEN als provider en zegt BEN je abbo bij T-Mobile op. Dan betaal je misschien 1 maand dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Oja dat ben ik vergeten te melden, ik heb dus een mailtje naar Ben gestuurd met dit hele verhaal. Maar omdat ik via Tweakers een stuk sneller reactie krijg ook nog maar even hier geprobeerd ;) Mochten zij reageren dan laat ik het hier uiteraard weten.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 22-02-2012 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423153

Je kan gewoon bij Ben aangeven dat je op 2 april overstapt. Wat er dan gebeurt is dat je tot die datum via t-mobile kan bellen en op 2 april stap je over. Ben start, T-mobile houdt er mee op.

• ThinkPad
En dan is het enige nadeel dat ik een maand dubbel moet betalen? Het is dan niet zo dat ik automatisch weer een jaar vastzit aan T-Mobile ?

Ik heb trouwens nog even gekeken naar de optie om m'n abbonement om te zetten in prepaid, maar dat is volgens mij niet handig ivm mobiel internet. Bij prepaid betaal je je scheel aan mobiel internet (2 euro per MB 8)7 )

Had de vraag ook op de Facebook pagina van Ben gesteld. Kreeg net reactie:
Hallo Frank, wat leuk om te lezen dat je een abonnement bij me wilt afsluiten.
Ik zal je wat extra uitleg geven over het proces omtrent nummerbehoud.
Als je een bestelling bij me plaatst en aangeeft dat je, je nummer wilt behouden, dan zal ik op het moment dat je je simkaartpakket hebt ontvangen een verzoek tot nummerovername indienen bij je vorige aanbieder.
Rekening houdend met de opzegtermijn die je bij je vorige provider hebt, komt hier een datum uit. Deze wordt bevestigd via de e-mail.
Je vorige provider zal je nummer actief houden tot de datum van overname, waarna je nummer wordt overgenomen door mij. Ik regel hierbij ook de opzegging van je vorige abonnement.
Zo kom je dus niet met dubbele kosten te zitten en hoef je, de opzegging van je vorige abonnement niet zelf te regelen.
Ik hoop dat het je zo duidelijk is, zo niet, dan hoor ik dat graag.
Een fijne dag nog.
De groeten van Ben
Toen reageerde ik:

Bedankt Ben! Ik hoef mij dus geen zorgen te maken dat ik vanaf 17 maart ineens niet bereikbaar ben? En als ik vandaag zou bestellen, wanneer zou ik dan over zijn naar Ben? Gezien de maand opzegtermijn zal dat ergens rond (ivm levertijd Ben simkaart) 23 maart zijn?

Reactie terug:
Hoi Frank, als je zelf je abonnement nog niet hebt opgezegd, dan hoef je, je hier inderdaad geen zorgen over te maken. Ik zal dan je abonnement opzeggen en ervoor zorgen dat op het moment dat je abonnement bij je vorige provider wordt stopgezet, je nummer bij mij actief wordt.
Om een indicatie te geven voor wanneer je nummer wordt overgenomen dien je rekening te houden met de maand opzegtermijn van je vorige provider en vijf werkdagen verwerkingstijd die ik aanhoud voor het leveren van je simkaart en het indienen van het verzoek.
Als je vandaag besteld zal dit dus rond 1 april zijn.
De groeten van Ben
Problem solved :)

Ik denk dat ik vanmiddag maar ga bestellen dan.

[ Voor 129% gewijzigd door ThinkPad op 23-02-2012 10:11 ]

Pagina: 1