Toon posts:

Stilstaand beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje en ik weet niet of het hier thuis hoort hoor. Maar dit leek me in ieder geval het geschikte gedeelte van het forum.

Ik heb regelmatig dat het beeld van mijn PC vastloopt. Ik heb het idee dat de computer zelf wel blijft draaien op de achtergrond maar dat het beeld ''freezed''. Ik heb geen idee wat er precies aan de hand is. Is er een log ofzo ergens op de pc waar ik kan zien wat er aan de hand is? Of hebben jullie misschien een idee?

Specs:

Windows 7 prof.
Intel Core 2 quad Q6600 775 2.4ghz
MSI P35 Platinum Combo
2 x 2gb DDR 1333mhz
Geforce 8800GT

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens in de eventviewer, daar kun je vrij duidelijk errors en warnings vinden. De eventviewer vind je overigens in je computermanagement.

[ Voor 26% gewijzigd door TERW_DAN op 22-02-2012 17:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat heet in mijn PC denk ik de gebeurtenislogboeken. Die kan ik openen. Maar ik kan niet echt iets vinden wat relevantie heeft met mijn probleem. Ik moet de computer resetten als het gebeurt. Dus er staan onder het kopje: beheergebeurtenisen een aantal fouten/kritieke momenten. De volgende boodschap:

Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te worden afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen.

Dat is logisch want ik reset de computer. Is er iets waarnaar ik specifiek kan zoeken? Ik ben namelijk niet echt thuis in die logboeken en ik snap er eerlijk gezegd ook niets echt veel van. Dus als iemand kan helpen graag.

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Kijk een naar de temps van je 8800gt als die boven de 70 zitten dan zit daat waarschijnlijk je oorzaak anders even onboard gpu gebruiken om te checken en die 8800gt er even uithalen (mits je onboard hebt op je mobo)

Verwijderd

Topicstarter
GPU tussen de 41 en 47 graden. Bij een situatie waarin ik de pc altijd gebruik.

Het valt me op dat het vaak gebeurt als ik de pc even niet gebruikt hebt en als hij in het beginscherm van windows staat (waar je je wachtwoord moet intikken)