Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
--
Nexus S (geen 4g versie, uiteraard)
Android 4.0.3 (officiële OTA update)
Niet geroot
--

Beste leden,
Ik heb weeral een probleem met mijn "goeie ouwe" Nexus S.
Het is wat vervelend en ik heb het al sind mijn update naar Android ICS.
Namelijk, als ik mijn smartphone opstart (als hij afstaat), en hij is dus helemaal opgestart (SIM-kaart geladen, de melding van "USB-opslag" is weg), start hij na 2 minuten gewoon opnieuw op. En daarna nog eens. En nog eens... Tot het na zo'n 4 keer gewoon bruikbaar is.
Dat is héél irritant, en je zou het niet verwachten van een officiële update.
Om het nog wat erger te maken, gebeurt het ook wel eens dat dat ding herstart als het al zo'n 5 uur opgestart is. Vraag mij niet waarom.
Dit is sinds die "fantastiche" update.

Maar dat is nog niet alles!
Ik heb nog een probleem met mobiel internet.
Het valt wel eens voor, als ik normaalgezien 3g internet heb, dat er ineens gewoon een 2g (EDGE) signaal wordt ontvangen.
Ik heb er nochtans niet om gevraagd.
Als ik herstart (en dan heb ik het bovenstaande probleem), dan is alles weer goed.

Blijkbaar is er iets misgelopen tijdens de update.
Kan ik deze opnieuw installeren of gewoon terug gaan naar 2.3?

En tot slot, niet echt een probleem, maar toch:
Als ik systeembelastende taken doe (apps updaten en tergelijk YouTube filmpjes bekijken, als voorbeeld) en ik druk op de homeknop, dan moet die hele (standaard)launcher opnieuw geladen worden...
Het duurt ongeveer 10 seconden tot mijn iconen en widgets worden weergeven, maar dan nog eens 45 seconden tot ik aan alle apps kan.
Heeft iedereen dit?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou een factory reset wagen (liefst zonder de apps automatisch te restoren). Als het daarna nog is, zou ik het op garantie gooien.

Beetje snel gezegd dit, maar ik denk dat als ie na een factory reset nog steeds blijft crashen, er hardwarematig iets niet in orde is. Zorg wel dat ie na de factory reset vrij van apps is, om die uit te sluiten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• pathfinder2k
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-08 22:48

pathfinder2k

is hier...

Juist... eerste stap. Factory reset.

• user001
  • Niet online
Oké, bedankt! Dan zal ik dat maar eens doen!
Ik ben dus al mijn apps kwijt! :(
Dat is wel spijtig, maar ja...
Die reset kan op twee manieren lees ik.
Je kunt naar instellingen gaan, dan back-up maken en opnieuw invoeren en dan kiezen voor "Fabrieksinstellingen terug".
Je kan ook kiezen om de "USB-opslag" te wissen. Doe ik dat ook best?
Je kunt ook voor het opstarten de volume up knop en de power knop ingedrukt houden en kiezen voor "Recover".
Welke van deze twee doe ik het beste?
En tot slot, gekochte apps, kan ik die opnieuw gratis downloaden?

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:25
Gekochte apps blijven op je Google-account, dus die kun je opnieuw (gratis) downloaden.

• user001
  • Niet online
Ah, dat is al goed.
Maar de status in games zal ik wel verloren zijn zeker!
Bijvoorbeeld de levels die ik al heb gespeeld in Angry Birds, die zal ik opnieuw moeten doen.

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:16
PabloM schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 10:43:
Ah, dat is al goed.
Maar de status in games zal ik wel verloren zijn zeker!
Bijvoorbeeld de levels die ik al heb gespeeld in Angry Birds, die zal ik opnieuw moeten doen.
Het is verschrikkelijk maar inderdaad zul je al die Boze Vogels opnieuw moeten gooien.

Wat je ook nog kunt doen, is je toestel rooten, met Titanium Backup je games backuppen (met data) zodat je voortgang in je spelletjes bewaard blijft. Het is maar net hoeveel waarde je daaraan hecht.

• user001
  • Niet online
Laat dat maar! :-) Ik doe het wel opnieuw als ik me verveel!
Maar weet iemand welke methode ik het best toepas? (zie mijn tweede bericht)

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:16
PabloM schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 11:02:
Laat dat maar! :-) Ik doe het wel opnieuw als ik me verveel!
Maar weet iemand welke methode ik het best toepas? (zie mijn tweede bericht)
"Je kunt naar instellingen gaan, dan back-up maken en opnieuw invoeren en dan kiezen voor "Fabrieksinstellingen terug"."

Is de beste actie voor het teruggaan naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user001
  • Niet online
Bedankt iedereen.
Ik heb inderdaad een reset gedaan, dit heeft het eerste probleem helemaal opgelost.
Het tweede probleem niet, het eerste wat ik deed was die instellingen opnieuw instellen (APN, gebruikersnaam, wachtwoord), en hierna had ik enkel EDGE. Na een herstart had ik 3g.
Maar oké, dat is niet zo erg.
Ook dat met die launcher is nog niet opgelost. Misschien zal ik er toch eens LauncherPro moeten opzetten.
Er vielen mij wel twee dingen op.

1. Toen ik mijn sms'en wou back-upen met een app en die overzetten op mijn computer, merkte ik op dat er enkel snelkoppelingen naar een .exe bestand op mijn zogenaamde "USB-opslag" stonden.
Hier is er een screenshot. http://db.tt/9Ck2aryD
Of zou dit door Windows Developer Preview komen, want de app "es file explorer" geeft dit wel goed.

2. Dat resetten ging erg snel. Eerst herstarte het zich, dan kwam er 1 seconde een logo op die ik nog nooit gezien had. (een Android logo waarin de hersenen verwijderd waren, leek het wel)
Alles was wel gewoon gewist.

Maar dus toch bedankt voor de hulp allemaal!
Pagina: 1