• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10-2025

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Topicstarter
Ik heb voor mijn 600D een goedkope ebay grip gekocht. (namaak BG-E8?)
Afbeeldingslocatie: http://www.thebluethunder.nl/infra/canon%20grip.jpg
Ja ik weet dat als je zoiets van ebay koop je altijd het risico loop dat het niet werkt etz.

En dat is nu dus ook het geval.
Het probleem is dat op het plaatje mooi 600D staat, echter stond er in de titel en in de advertentie dat het voor een 550D was.
Na wat rond zoeken bleek dat de grip van de 550D en 600D uitwisselbaar zouden zijn.
Na het installeren bleek het echter niet te werken, sterker nog sommige functies van de camera vielen uit of werken slechter. Dan heb ik het bijv over de externe trigger ingang die niks meer deed.
En bijna alle knoppen van de grip doen niks of je krijg rare reacties van de camera.
Na het verwijderen van de grip werkte alles weer goed.
Momenteel heb ik een stuk plakband op de grip contracten geplakt zodat de grip en de camera niet communiceren. (behalve de voeding natuurlijk) en wordt de grip als een dom ding gebruikt.

Nu wil ik de grip toch wel aan de gang hebben.

De vraag is of iemand dit probleem kent / heeft opgelost.

EN of iemand de service manuals weet te vinden voor de 550D en 600D zodat ik kan controleren of de pinout van de grip's het zelfde is en of ik het probleem kan pinpointe.

Had de verkoper nog gemaild maar daar heb ik niks meer van gehoord.

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-11-2025
mja, ik heb die grip (merk meike) ook gekocht via ebay (vond voor 30euro een grip + 2 batterijen + draadloze afstandsbediening het proberen waard) en de eerste keer dat ik hem aansloot begon m'n camera als een malloot te schieten. Schrok me dood, dacht dat ik m gemold had! Uiteindelijke bleek dat niet alle parameters van de grip op 0 stonden... Kern van het verhaal: ga gewoon ff systematisch de mogelijkheden af, of lees de manual van de grip (hoe slecht vertaald die ook mag zijn).

Als de de grip als dom ding wilt gebruiken... Is het je niet opgevallen dat het display het gewoon doet, ook op het moment dat je de batterypack eruit haalt? Er zit een klein, plat batterijtje achter het display van de grip. Waarschijnlijk makkelijker om die eruit te halen dan af te plakken;)

Mocht je hem echt niet aan de praat krijgen, kun je altijd zeggen dat het product niet is zoals staat aangegeven. Je krijgt dat gewoon je geld terug, waarschijnlijk vinden ze het voor die grip niet eens de moeite dat je hem terug stuurt...(zoals in t geval van een handstrap die ik had). Als ze niet direct je geld terug willen geven, slecht communiceren, moeilijk doen, of allemaal...werkt negatieve feedback zeer effectief, maar daar zou ik niet direct mee beginnen:p

[edit]: ohja, bijvoorbeeld die externe trigger ingang: als je de functie van remote control op je grip aan hebt staan, werkt inderdaad de externe trigger van je camera NIET :P Je remote control werkt dan wel op/via je grip. Duurde bij mij even voor ik daar achterkwam, haha.

[ Voor 10% gewijzigd door douPel op 22-02-2012 17:12 ]

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-10-2025

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Topicstarter
Gebruik je hem ook voor de 600D?

Voor de zekerheid het timer batterijtje er een keer er uit gehaald (reset)
En idd de remote trigger werkt weer :P RTFM
Ook lijkt de camera nu niet de flippen met zijn eigen knoppen. ik begin te twijfelen of hij dat in eerste instantie wel deed :F

Echter werken de knoppen op de grip nog steeds niet. :|

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

• douPel
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-11-2025
ah, vergeten te melden, sorry. Nee, gebruik hem voor de 550D.

Mooi dat de remote het weer doet. Je bent heel toevallig niet gewoon vergeten het schakelaartje van de grip op 'on' te zetten? Op 'off' doen de pijltjesknoppen het wel, maar de shutter en av enzo niet. Makkelijk over het hoofd te zien, omdat die andere knoppen het wel doen :p