Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[TweakDSL] Router met publiek IP achter Zyxel modem?

Pagina: 1
Acties:

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hey all,

Ik heb een lijntje bij TweakDSL, en ik heb van hen een Zyxel P-2602H-D1A modem staan.
-ZyNOS Firmware Version: V3.40(AOR.1)b1-1_20080714
-DSL Firmware Version: TI AR7 06.00.04.00

Normaliter krijgt deze een publiek IP adres en daarachter heb ik mijn Linksys modem met DD-WRT staan.
Alle verbindingen hier in huis(6 mensen) lopen via dit router.
Helaas is het modem gewoon niet bestand tegen een beetje basic P2P verkeer, met name utorrent op de machine van mijn huisgenoot is een probleem. Het zou kunnen zijn dat de laatste 3.x versie bugs bevat, wie weet.
Kan ik het modem zo instellen dat deze wel de ADSL verbinding maakt maar verder geen publiek ip adres pakt, maar deze door mijn router wordt opgevraagd?
Deze is namelijk wel uitgerust om veel connecties af te handelen en zo wordt het modem dan niet overbelast.
Hoop ik.

Iemand enig idee?

Off-topic: ik vind de webinterface behoorlijk cryptische, moet ik zeggen, heel veel wijzer word ik niet uit sommige instellingen. Heeft iemand anders dit ook?

It's always DNS...

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-11 21:01

BHQ

Doet-ie ook telefonie? Dan gaat het niet werken; of je moet een losse SIP-client achter je eigen router plaatsen en de nodige poorten doormappen.

Wat je zoekt is de bridge modus trouwens.

• vinniel83
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-01-2024
Moet volgens mij wel kunnen, dit staat in de handleiding:

From the Mode drop-down list box, select Routing (default) if your ISP allows
multiple computers to share an Internet account. Otherwise select Bridge.

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ah ja, bridge mode it is.

Ik had nog ff met Tweak gebeld en volgens hun zouden modems standaard in bridge modus geleverd moeten worden. Blijkbaar was dit niet het geval. In ieder geval is het probleem nu opgelost. Mn router kan de (p2p-)load prima aan.

@Jarpse: er is ook VoIP op actief maar dat wordt in de praktijk niet gebruikt. Als iemand nu dus belt, verdwijnt de call in een zwart gat? Als ik eventueel nog telefonie zou willen gebruiken, hoe zou ik dat dan moeten doen? Jammer genoeg heeft mn WRT54GL geen telefoonpoorten :/

It's always DNS...