Beste forumleden,
Weer een vraag, ik niet precies of dit in de juiste categorie zit maar ik heb bij het bedrijf waar ik soms het onderhoud aan netwerk / pc's een nieuwe netwerk printer geïnstalleerd. Nu werkt dit prima behalve met een dos applicatie die ze nog gebruiken voor de boekhouding. Ik heb het internet al afgespeurd naar hoe je een netwerk printer met een dos applicatie aan de praat krijg en vond dit:
net use lpt2 \\pserver\laser1
maar wat ik ook probeer, ik krijg steeds systeem fout 66, dit heb ik al geprobeerd:
net use lpt1 \\(printer hostname)
net use lpt1 \\(printer ip)
beide geven systeemfout 66
toen dacht ik kan natuurlijk ook de printer delen vanaf de computer en dan
net use lpt2 \\(pc naam)\(gedeelde printer naam)
Maar ik krijg in xp de printer niet gedeeld, bij de printer instellingen onder het tabje delen staat gewoon
dat delen op dit type printer niet mogelijk is
Ik weet verder niet precies meer wat ik kan proberen, hopelijk weten jullie nog iets.
Alvast bedankt.
Groetjes,
Bastian
Weer een vraag, ik niet precies of dit in de juiste categorie zit maar ik heb bij het bedrijf waar ik soms het onderhoud aan netwerk / pc's een nieuwe netwerk printer geïnstalleerd. Nu werkt dit prima behalve met een dos applicatie die ze nog gebruiken voor de boekhouding. Ik heb het internet al afgespeurd naar hoe je een netwerk printer met een dos applicatie aan de praat krijg en vond dit:
net use lpt2 \\pserver\laser1
maar wat ik ook probeer, ik krijg steeds systeem fout 66, dit heb ik al geprobeerd:
net use lpt1 \\(printer hostname)
net use lpt1 \\(printer ip)
beide geven systeemfout 66
toen dacht ik kan natuurlijk ook de printer delen vanaf de computer en dan
net use lpt2 \\(pc naam)\(gedeelde printer naam)
Maar ik krijg in xp de printer niet gedeeld, bij de printer instellingen onder het tabje delen staat gewoon
dat delen op dit type printer niet mogelijk is
Ik weet verder niet precies meer wat ik kan proberen, hopelijk weten jullie nog iets.
Alvast bedankt.
Groetjes,
Bastian