Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Op het moment ben ik bezig een PDF form te maken, waarbij naast tekst ook een plaatje toegevoegd dient te worden. Het geheel hoeft niet perse opgeslagen te worden (zou overigens wel mooi zijn), maar alleen uitgeprint.

Nu is het toevoegen van tekst forms niet zo spannend (met behulp van Acrobat). Echter lukt het me niet een optie in te bouwen waarbij de gebruiker een plaatje toe kan voegen in een bepaald veld. De antwoorden die ik op internet vinden verwijzen steeds terug naar Acrobat.

Nu is het juist de bedoeling dat men met de simpele reader dat plaatje toe kan voegen (bv met een button/brows file optie). Is dit uberhaupt mogelijk, of wil ik het onmogelijke? ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Of het (wel of niet met omweg) met Acrobat kan weet ik niet zeker. Maar ik zou eerder aan een webformulier denken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Reb87
  • Niet online
Hier dacht ik zelf ook al aan, maar twijfel nog tussen standaard oplossingen of helemaal zelf maken. Ik heb redelijke HTML kennis, maar heeeeeeel miniem kennis van PHP oid (als ik de formulieren bijvoorbeeld gelijk in een database wil hebben). :)

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-11 16:21
Heb je zelf de mogelijkheid om het geheel als html(php) pagina te presenteren ?

d.m.v data posten & afbeeldingen uploaden.

daarna is het namelijk een fluitje van een cent om de php pagina om te zetten naar PDF (serverside)

deze data zou je ook nog los kunnen opslaan.

• Reb87
  • Niet online
We hebben PHP/MySQL hosting, dus in principe zou het prima zijn. De grootste uitdaging voor mij gaat hem dan zitten in het goed implementeren van de toe te voegen plaatjes (qua resizen en opmaak). Het doel is namelijk uiteindelijk de format die we hebben bedacht ook echt uit de printer te krijgen. ;)

Help, waar begin ik weer aan denk ik nu. Aan de andere kant wellicht een interessant project.

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-11 16:21
voor php zijn er hele mooie image-resize, Crop en andere tools die je zo gratis van het internet af kan trekken.
en dan zou je gebruik kunen maken van dompdf Deze gebruik ik zelf ook en is een mooie complete plugin
Pagina: 1