Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:27

Dennis1812

Amateur prutser

Topicstarter
Ja, nu mijn oordopjes door een klasgenoot vernield zijn komt de aankoop van een koptelefoon toch ineens een stuk dichter bij. Na veel rondgelezen te hebben, mijn eisen op een rijtje gezet te hebben (die komen zo) ben ik tot 3 modellen gekomen, maar ik kan niet kiezen! En wie weet weten jullie nog wel een veel betere voor mijn budget.
Even mijn eisen op een rijtje:
- Geluidsisolerend is een must (dus ik moet geen last hebben van andere mensen, en de mensen mogen geen last hebben van mijn geluid)
- Mooi geluid, mooi vol het liefst, niet enorm overbassed zoals de dre of iets dergelijks, moet gewoon goed mooi en zuiver klinken. Beetje bas mag wel, maar niet overheersend
- Ik luister vooral: Dance, house en dubstep. Komt ook wel eens happy hardcore voorbij.
- Niet al te grote oorschelpen, heb nu een koptelefoon met oorschelpen van ruim 10cm doorsnede, ik wil er ook nog wel mee over straat kunnen.
- Draad van minimaal 70CM.

Ik heb hier een budget voor staan van MAXIMAAL €100,- Het liefste eigenlijk eronder.
Zelf was ik al bij 3 modellen uitgekomen:
De Sennheiser HD205
De AKG Mini K450
De Denon AH-P372

Dus mijn vraag:
Wie van jullie heeft ervaringen met 1 van deze koptelefoons en kan mij overtuigen juist voor die te gaan? Of om juist voor geen van die 3 te gaan maar voor een heel andere.

EDITJE:
Bijna vergeten, de koptelefoon zal vooral gebruikt worden op mijn mobiel (sony ericson xperia arc(gewoon 3.5mm plug), mijn computer (ook 3.5mm), en mijn versterker (6.3mm)

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis1812 op 22-02-2012 13:45 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimzm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
De AKG mini K450 heb ik lange tijd gehad. Mooi ontwerp, zéér comfortabel en klein (je kan hem ook inklappen en krijgt er een kleine case bij). Hij isoleert best goed, ook al zit hij op en niet over je oor. Over het geluid was ik op termijn niet helemaal te spreken; ik miste vooral wat mid. Zelf luister ik echter voornamelijk rock en daarin wil ik juist de middenfrequenties altijd goed horen. Je krijgt er overigens een 3.5mm -> 6.3mm plugje bij. Het kabeltje kan je wisselen, je krijgt een korte en een langere. Weet niet hoe lang, maar ik weet wel dat het langste kabeltje ook niet heel lang is.
Met de andere twee koptelefoons die je noemt heb ik geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:32
Ik heb zelf voor thuisgebruik een HD205, een fijne hoofdtelefoon (na de inbrandperiode) maar naar mijn mening niet echt geschikt om mee te nemen... Voor onderweg gebruik ik een Sennheiser PX100-II, maar de isolatie hiervan is niet echt goed (voor mij een bewuste keuze). Het geluid is wel geweldig.

Voor de aanschaf van mijn PX100-II heb ik eerst flink wat informatie ingewonnen en uiteindelijk aan de hand van deze shootout voor dit model gekozen...

Overigens, de BCC wordt hier in de pricewatch niet altijd vermeld maar mijn beide hoofdtelefoons zijn daar weg gekomen en de prijzen daar zijn vaak laag, vooral omdat je ook de hoofdtelefoon gelijk mee kunt nemen.

[ Voor 8% gewijzigd door hiekikowan op 04-03-2012 14:52 ]