Hallo Tweakers!
Ik zit met een probleempje. Ik ben bezig met het maken van tooltips bij <label> functies.
Op dit moment hebben de windows van deze tooltips een fixed grootte. Dat komt omdat de popup zelf
vanaf een image afkomstig is. Nu heb ik van dat plaatje een Top, Center en Bottom deel gemaakt,
maar nu moeten ze nog als popup aan elkaar geplakt worden.
Ik heb gewerkt met een standaard JQuery Tooltip script.
Ik werk ook binnen het Zend Framework, hoewel ik denk dat dit niet zo van toepassing is.
Mijn code heb ik momenteel als volgt:
In mijn header staat natuurlijk de link naar het script van JQuery.
In mijn body staat momenteel (tussen enkele <div>jes in) deze code:
Ten slotte sluit ik mijn HTML af met een javascriptje waar het volgende in staat:
Mijn css is als volgt:
Wat ik al heb proberen te doen:
Ik heb al de single image in 3 delen gedeeld. Een top, een center van 1 pixel hoog, en een bottom met een pijl.
Ik ben toen gaan zoeken naar een popup script dat deze manier van popups showen al hanteerde en stuitte toen op dit script.
Na het script stap voor stap gevolgd te hebben, kreeg ik het niet aan de praat. Toch was ik ervan overtuigd dat ik dit script beter zou kunnen implementeren in hetgene wat ik al heb, wat wel werkt.
Nu dus mijn vraag:
Zijn er delen van mijn code die ik moet aanpassen om mijn tooltips in 3 delen te delen? Ik weet dat ik in ieder geval de css moet bijvullen met .tooltipTop en .tooltipBtm classes. Maar moet ik verder ook nog bepaalde referenties in het script aanpassen om het gewenste effect te krijgen? Het gaat me hier dus vooral om het oproepen van een tooltip die bestaat uit verschillende divjes, zodat deze langer of korter wordt naarmate er meer of minder tekst in staat. Ik ben totaal geen expert op het gebied van Javascript en JQuery, en wil graag vragen of iemand mij kan begeleiden dit voor elkaar te krijgen.
Alvast bedankt!
Ik zit met een probleempje. Ik ben bezig met het maken van tooltips bij <label> functies.
Op dit moment hebben de windows van deze tooltips een fixed grootte. Dat komt omdat de popup zelf
vanaf een image afkomstig is. Nu heb ik van dat plaatje een Top, Center en Bottom deel gemaakt,
maar nu moeten ze nog als popup aan elkaar geplakt worden.
Ik heb gewerkt met een standaard JQuery Tooltip script.
Ik werk ook binnen het Zend Framework, hoewel ik denk dat dit niet zo van toepassing is.
Mijn code heb ik momenteel als volgt:
In mijn header staat natuurlijk de link naar het script van JQuery.
HTML:
1
| <script src="http://cdn.jquerytools.org/1.2.6/full/jquery.tools.min.js"></script> |
In mijn body staat momenteel (tussen enkele <div>jes in) deze code:
HTML:
1
| <label title="<?php echo $this->translate->_("Type in your full name here."); ?>"><?=$this->translate->_("Name")?>* <?=write_error("nombre",$this->form,$this->error)?></label> |
Ten slotte sluit ik mijn HTML af met een javascriptje waar het volgende in staat:
JavaScript:
1
2
3
| $(document).ready(function() { $("label[title]").tooltip(); }) |
Mijn css is als volgt:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| .tooltip { display:none; background:transparent url(/img/tooltip/blue_arrow.png); font-size:12px; font-family:"Century Gothic", Tahoma, Arial, Verdana, Helvetica, sans-serif; height:70px; width:160px; padding:25px; color:#fff; } |
Wat ik al heb proberen te doen:
Ik heb al de single image in 3 delen gedeeld. Een top, een center van 1 pixel hoog, en een bottom met een pijl.
Ik ben toen gaan zoeken naar een popup script dat deze manier van popups showen al hanteerde en stuitte toen op dit script.
Na het script stap voor stap gevolgd te hebben, kreeg ik het niet aan de praat. Toch was ik ervan overtuigd dat ik dit script beter zou kunnen implementeren in hetgene wat ik al heb, wat wel werkt.
Nu dus mijn vraag:
Zijn er delen van mijn code die ik moet aanpassen om mijn tooltips in 3 delen te delen? Ik weet dat ik in ieder geval de css moet bijvullen met .tooltipTop en .tooltipBtm classes. Maar moet ik verder ook nog bepaalde referenties in het script aanpassen om het gewenste effect te krijgen? Het gaat me hier dus vooral om het oproepen van een tooltip die bestaat uit verschillende divjes, zodat deze langer of korter wordt naarmate er meer of minder tekst in staat. Ik ben totaal geen expert op het gebied van Javascript en JQuery, en wil graag vragen of iemand mij kan begeleiden dit voor elkaar te krijgen.
Alvast bedankt!
Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz