Toon posts:

Snelste analoge Modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke modem is volgens jullie the best(het snelst)?
Daarbij graag vermelden intern of extern!
bvd.*D

Verwijderd

Ik heb zelf een SupraSST 56i PRO DF, intern softmodem 56k, kwam als snelste ( van de 56k modems uiteraard) uit een test van een berg modems bij een of ander computerblad ( ben vergeten welke, zal wel CT! zijn geweest)

Verwijderd

Topicstarter
Diamond supra softmodem!
Als je multiplayergames speelt is een softmodem dan niet een nadeel? Is een hardmodem dan niet sneller?
Wat is je snelheid?*D

Verwijderd

Elk PCI modem is in meer of mindere mate "software". De 100% software modems zou ik mijden. (Motorola, sommige Rockwell/Conexant).
De "hardware" PCI modems hebben een geringe CPU belasting, terwijl externe modems bijna geen CPU belasting hebben (ik bedoel niet de USB versies overigens).
Ter inspiratie: http://www.tweak3d.net/reviews/3com/gamingmodem/xero.shtml
Ik zou een gewone PCI modem met Lucent chip nemen. Dynalink heeft die b.v.

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

een kennis van mij die had in laptop PC-Card Dynalink Modum 56K6 V.90 die haalde in steenwijk, waar op de normale pc met modem max. 3á4 KB/sec werd gehaald, bijna constant 6,8 KB/sec :) ik weet niet of ze dat ding ook in PC versie hebben???

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Topicstarter
Jo bedankt voor die link.:)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een andere modem een trust56k pci modemV90 met een ambient chipset van cirrus logic, het is een hardwarematige modem.
Hierbij maak ik gebruik van het progje easymtu en ben wel tevreden over de snelheid.
Met Quake3arena zat ik op een ping van 160!:):)

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 12:54

Kvn

Ik haal met mijn modempie in mijn ibook 9 a 10 kb/s !!! Maar daar heb jij weinig aan

Verwijderd

Topicstarter
ISDN zeker? zoniet dan ben ik jaloers.:(

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
ik heb een heel scala aan modems gehad soft en hardware en op een gegeven moment had ik een isa-kaartje 56k6 een ping van rond de 100 was hiervoor geen probleem.

Volgens mij is ISA alhoewel verouderd bij modems het snelst omdat dit automatisch hardware modem is, koste me ook maar drie tientjes ;)

Verwijderd

Topicstarter
Niet gek voor een isa modem.
Bij de trustmodem die ik nu heb staan ook de minimale systeemeisen hier staat P75 bij een softmodem staat er dan P200 hieraan kun je zien dat het om een soft of hardmodem gaat.
:?:?:?:?:?:?*D

Verwijderd

Topicstarter
Nog even over de cpu belasting dat maakt bij mij een verschil van 10%.
softmodem cpu bel: 10%
hardmodem cpu bel: 0%
Dit zijn metingen tijdens het downloaden.*D

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Ik zou als ik jou was nog ff wachten op die V91 standaard, dan heb je ook een snellere upstream...

Byteripper.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Een alcatel ADSL modem... >:)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op zondag 25 maart 2001 19:39 schreef Steven_NL het volgende:
Een alcatel ADSL modem... >:)
Nog beter een Com21 modem :+

Alle proemn in n drek

Verwijderd

pcies.. com21 rules.. >:)

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:03
Op zaterdag 24 maart 2001 12:29 schreef JanKees het volgende:
Elk PCI modem is in meer of mindere mate "software". De 100% software modems zou ik mijden. (Motorola, sommige Rockwell/Conexant).
De "hardware" PCI modems hebben een geringe CPU belasting, terwijl externe modems bijna geen CPU belasting hebben (ik bedoel niet de USB versies overigens).
Ter inspiratie: http://www.tweak3d.net/reviews/3com/gamingmodem/xero.shtml
Ik zou een gewone PCI modem met Lucent chip nemen. Dynalink heeft die b.v.
Ik heb zelf zeer goede ervaring met Connexant modems, makelijk installen, vrijwel geen gezeik mee, bijna altijd op top boudrate.

Verwijderd

Topicstarter
Wat adsl betrefd, wordt misschien in oosterwolde fr beschikbaar na de 4e wereld oorlog.:(:(:(:(:(

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:14
Ik blijf bij CampusNet :P

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Ik heb één of ander vaag safeway v90 modempie, naast ADSL uiteraard. Had laatst voor de grap eens geïnternet met dat ding. Was verbonden met 115200 bps. :? Merkte er alleen geen ()() van

Verwijderd

Byteripper, V92 wordt pas eind dit jaar of zo ingevoerd.
Wel zijn er al V92 drivertjes die op een V90 modem draaien -----> gratis upgrade :) (moet de provider dus ook nog upgraden...). Dat kan dus niet bij een volbloed hardware modem (lees: ISA 56K of extern).
Als er überhaupt CPU eisen zijn, dan is het geen 100% hw modem (want die gaat als een speer op een 386 of zo).

Conexant HCF chippie is wel OK, maar de HSF is 100% software.
Ambient/Cirrus is nu trouwens van Intel:
http://developer.intel.com/design/modems/support/drivers.htm

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 21:05 schreef Flippit het volgende:
Ik heb één of ander vaag safeway v90 modempie, naast ADSL uiteraard. Had laatst voor de grap eens geïnternet met dat ding. Was verbonden met 115200 bps. :? Merkte er alleen geen ()() van
Heeft denk ik gewoon met een of andere instelling te maken.

Verwijderd

yep, is namelijk de snelheid van de COM poort. De modemsnelheid heeft hier verder weinig mee te maken. Een beetje duister waarom de modem(driver) dat laat zien want het heeft weinig nut. Met de juiste string (of driver) kan je de modemconnectiesnelheid zien ipv de COM poort.

• Freecelladdict
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2025

Freecelladdict

Langste serie? 67!

Ik heb zelf onlngs bij VOBIS een een E-TECH modem gekocht. Om heel precies te zijn een intern 56PCI-TP modem. De "TP" slaat daarbij op de gebruikte Topic-chipset. Aangezien mijn nieuwe MSI-K7T-Pro2 geen ISA slotjes meer had, moest het wel een PCI-modem zijn, en die zijn idd vrijwel uitsluitend "controllerles" te krijgen. VOBIS moest dit type ook apart voor mij bestellen. Ik heb geen enkele andere winkel (of webwinkel) gevonden die dit type in de prijslijst had staan. Ook de Dynalink met Lucent chipset of de USRobotics Performance Pro, de enige alternatieve (volledige) Hardware PCI modems ben ik verder nergens tegengekomen, afgezien van de homepages van de producenten.
Ik heb gezocht naar PCI-modems die expliciet DOS en Linux ondersteunen.

Gigabyte GA-MA785G-UD3H - Athlon II 7850 BE - 2048 MB - 750+640 GB - Radeon HD 4650

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak nu gebruik van het progje winboost2001gold en internetboost2001gold hiermee kun je heel wat instellingen optimaliseren (tweaken)
www.internettweak.com
Pagina: 1