Hoi,
Kort geleden heb ik HD7970 gekocht en natuurlijk wou ik gaan overklokken.
Na wat guides enzovoort gelezen te hebben ging ik aan de slag.
Het resultaat was 1073 / 1542 met +20 energie boost en geen voltage tweaks. Ik heb de kaart maar kort getest met Furmark. Ik ging geen grenzen opzoeken met die OC , het was meer om ermee te beginnen , een paar dagen later zou ik verder gaan.
Het probleem deed zich voor na ongeveer 3 uur Battlefield 3 gespeeld te hebben.
Mijn PC ging uit. En ik kreeg hem niet meer aan. Power knop indrukken had geen effect , zelfs de diode van de power knop ging niet aan. Ik was er zeker van dat mijn PC het had begeven maar 4 -5 minuutjes later ging ie vanzelf weer aan.
Ik heb toen besloten om uitgebreider te testen met Furmark. Tijdens de Burn-in test ging de kaart richting 93c.
Net voordat de test afgerond was (op 99%) , gebeurde hetzelfde. PC uit , kan niet aanzetten. 4-5 minuten later gaat ie weer aan.
Om uit te sluiten dat het probleem aan mijn voeding lig , heb ik prime 95 + Furmark aangezet. Maar dan wel op standaard instellingen van de kaart. Er waren geen problemen.
De vraag is:
1. Kan een video kaart ervoor zorgen dat een heel systeem uitgaat om schade te voorkomen? Een soort van thermisch beveiliging op video kaart?
2. Als het video kaart het niet kan, welke componenten kunnen het dan wel?
Mijn Systeem
ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 Z68
Intel Core i5 2500K 3.30GHz 6MB
Scythe Mugen 2 rev. b
Corsair 4x4GB, DDR3, PC12800, CL9, Vengeance, LP
Club 3D Radeon HD 7970
Zalman 850 watt
Kast Antec 180p met 3 intake en 2 out-take fans.
Kort geleden heb ik HD7970 gekocht en natuurlijk wou ik gaan overklokken.
Na wat guides enzovoort gelezen te hebben ging ik aan de slag.
Het resultaat was 1073 / 1542 met +20 energie boost en geen voltage tweaks. Ik heb de kaart maar kort getest met Furmark. Ik ging geen grenzen opzoeken met die OC , het was meer om ermee te beginnen , een paar dagen later zou ik verder gaan.
Het probleem deed zich voor na ongeveer 3 uur Battlefield 3 gespeeld te hebben.
Mijn PC ging uit. En ik kreeg hem niet meer aan. Power knop indrukken had geen effect , zelfs de diode van de power knop ging niet aan. Ik was er zeker van dat mijn PC het had begeven maar 4 -5 minuutjes later ging ie vanzelf weer aan.
Ik heb toen besloten om uitgebreider te testen met Furmark. Tijdens de Burn-in test ging de kaart richting 93c.
Net voordat de test afgerond was (op 99%) , gebeurde hetzelfde. PC uit , kan niet aanzetten. 4-5 minuten later gaat ie weer aan.
Om uit te sluiten dat het probleem aan mijn voeding lig , heb ik prime 95 + Furmark aangezet. Maar dan wel op standaard instellingen van de kaart. Er waren geen problemen.
De vraag is:
1. Kan een video kaart ervoor zorgen dat een heel systeem uitgaat om schade te voorkomen? Een soort van thermisch beveiliging op video kaart?
2. Als het video kaart het niet kan, welke componenten kunnen het dan wel?
Mijn Systeem
ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 Z68
Intel Core i5 2500K 3.30GHz 6MB
Scythe Mugen 2 rev. b
Corsair 4x4GB, DDR3, PC12800, CL9, Vengeance, LP
Club 3D Radeon HD 7970
Zalman 850 watt
Kast Antec 180p met 3 intake en 2 out-take fans.