• musicer
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09-2025

musicer

Press any key to continue....

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een oude laptop die ik op dit moment gebruik als htpc met windows mediacenter. Daarbij heb ik een pinnacle pctv setje om kabeltv op de htpc te kijken.Hierbij zat ook een mediacenter afstandbediening.
Nou zou ik graag met een button op mijn (IR) afstandbediening een ander programma binnen windows willen starten.
Ik heb al eens rond gekeken, maar eigenlijk alleen kunnen vinden hoe je dit voor elkaar krijgt met keyboard shortcuts. Specifiek voor een knop op de remote control kan ik niets vinden.

Iemand ideeën? Of plekken waar ik eens kan kijken voor een oplossing?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-02 16:39
Google eens naar Winlirc. Dat moet toch precies zijn waar je naar zoekt.

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heeft de remote van Pinnacle geen speciale .txt of .ini met daarin de remoteknoppen + programmacodes?

Ik heb destijds voor mijn PCTV Professional een aangepaste txt file gemaakt (zelfs met hulp van wat users hier) om zo programma`s te kunnen starten met de actieknoppen onderin. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Als die afstandsbediening zich als toetsenbord voordoet kan het heel eenvoudig met AutoHotkey in één scriptregel. Als het zich als een ander HID voordoet kan het ook met datzelfde programma, maar wordt het al wel iets ingewikkelder.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• musicer

musicer

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik zal eens gaan kijken of dit werkt. ik zal eens gaan proberen. Alvast bedankt

• musicer

musicer

Topicstarter
Ik ben inmiddels weer terug van vakantie en weer hiermee aan de slag gegaan. De bovenstaande suggesties kreeg ik allemaal niet aan de praat voor mijn afstandbediening, maar inmiddels heb ik het wel opgelost met het programma Eventghost en de WMPvista/7 plugin. (zie http://htpc-hell.zxq.net/?p=81)

Toch bedankt voor de moeite en ik hoop dat iemand anders hier misschien nog iets aan heeft

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

En natuurlijk dank voor het op de hoogte houden! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• musicer

musicer

Topicstarter
Okee... het is nog niet helemaal opgelost. Het is eigenlijk juist erger geworden. Nadat ik vanmiddag mijn htpc opstartte (nadat deze gisteren met een stroomstoring uit was gegaan) Krijg ik de afstandbediening helemaal niet meer aan de praat.

Ik heb al geprobeerd eventghost uit te schakelen, windows te starten zonder dat eventghost ook opstartte en bijna alle overige processen uitgezet. De afstandbediening werkt wel op mijn laptop, dus daar zal het niet aan liggen en ook apparaatbeheer zegt dat er een HID device is aangesloten (een stuk of 3/4 zelfs)

Iemand enig idee waar het fout an zijn gegaan of wat ik kan proberen om dit op te lossen?
Pagina: 1