Mac MMO-RPG

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 30-06-2024
Beste,

Waarschijnlijk is hier al een topîc over gestart maar na het zoeken vond ik niet meteen iets terug.
Ik zoek dus een leuke MMO-RPG omdat ik WoW echt helemaal moe ben. Ik heb even City of Heroes geprobeerd maar dat is niet echt mijn ding waarschijnlijk omdat het meer een sci-fi rpg ipv een fantasy rpg. Enige suggesties ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Wat voor antwoord verwacht je nu? Dat wij een voor een gaan roepen welke fantasie mmo wij leuk vinden?

Er zijn denk ik maar weinig dingen die zo persoonlijk zijn qua gaming dan MMORPG's.

Kijk eens hiero, http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm

Aion al eens geprobeerd? Free to play en op zich leuke fantasie setting. met Mac neem ik aan bedoel je dus voor OS-X?

[ Voor 7% gewijzigd door InflatableMouse op 22-02-2012 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Ja dat had ik verwacht ja, eigen ervaringen en suggesties...
Uiteindelijk zal ik nog altijd besluiten welke ik ga spelen of testen he ?

Aion kwam ik idd dikwijls bij uit. I will give it a go tonight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Ja klopt, Mac OSX 10.7

[ Voor 4% gewijzigd door Boempatat op 22-02-2012 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Aion is Windows only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MacOS heeft toch ook zo'n emulator zoals Wine (linux)? Let daarbij wel op dat alle MMO's met anti-cheat software daarop niet draaien.

Ik zou dan eerder een dualboot overwegen omdat je dan geen enkele restrictie hebt qua games, ik verwacht niet veel MMO's die een MacOS versie hebben.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-08 22:19
EQ2 zou moeten lukken. Dit heb ik alvast gevonden: http://vnboards.ign.com/e...oard/b22210/108164497/p1/
I have an Intel iMac 2.4GHz, ATI Radeon HD 2600 with a boot camp partition with Windows XP SP3 installed and I run EQ2 just fine. Graphics look awesome and the game runs smooth. With the iMac you bought, you will be able to play EQ2 on a boot camp partition without any problems at all.

Just install it on your Boot Camp installation and you'll see what I mean. I don't know why they would tell you "no", since I have yet to run into a glitch with it, and I suppose if you tried to run it with say VMware Fusion or Parallels it might not work, but your Boot Camp is a working version of Windows and won't give you any snags.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Ik denk dat de ts native apps bedoelt, dus geen games via emulaties.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-09 22:46
EVE Online? :) Draai ik al jaren op Mac en erg erg leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simpel, er zijn haast geen mmorpgs voor OSX.

World of Warcraft heeft een osx client.
Je kan Guildwars spelen via wine. http://winebottler.kronenberg.org/

Beter kan je Bootcamp gebruiken om windows te instaleren. (Pas op je macbook-/pro, raakt snel overhit tijdens het spelen van games)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Emulaties heb ik al eens geprobeerd, maar ik zet niet graag windows op m'n mac. Daar heb ik hem niet voor gekocht. Akkoord dat gamen op de Mac ook niet echt een goede keuze was. Maar ik zou dus liever native apps installeren dan windows te installeren om enkel en alleen te gamen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Idd Badr. daar kan ik van meespreken. Nog een reden om geen emulatie apps te draaien langs windows. Mijn mac werd rond de 97°C na een uurtje SW: The force unleashed te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Je kan even wachten op Diablo 3. Dat is half MMO en native Mac.

Verder is er inderdaad niet zo heel veel en gamen in VM is niet aan te raden. Zelfs via Bootcamp is het niet altijd top ivm temperaturen.

Lijstje:
http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/show/mac

[ Voor 64% gewijzigd door Bosmonster op 22-02-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Oh en wat EVE betreft, zie [PC][MMORPG] EVE-Online Topic - Deel 21: Crucible ;)

Als je interesse hebt kan ik je een trial invite mailen, dna heb je een week extra :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Ik zou het misschien wel overwegen al is het niet echt mijn type van games, nogmaals Sci-Fi..
Vriendelijk bedankt JapyDooge, ik zou het zeker eens willen proberen !

@Bosmonster; ik heb nooit de diablo reeks gespeeld, is dat een struikelblok om te kunnen volgens qua verhaallijn etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Bosmonster schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:10:
Je kan even wachten op Diablo 3. Dat is half MMO en native Mac.
Herhaal dat in het D3 topic, je wordt levend verscheurd denk ik :p

(diablo is GEEN mmo. Het is een singleplayer hack&slash met optionele multiplayer)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
Boempatat schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:28:
Ik zou het misschien wel overwegen al is het niet echt mijn type van games, nogmaals Sci-Fi..
Vriendelijk bedankt JapyDooge, ik zou het zeker eens willen proberen !

@Bosmonster; ik heb nooit de diablo reeks gespeeld, is dat een struikelblok om te kunnen volgens qua verhaallijn etc ?
Ah excuse me, je OP verkeerd gelezen ;) ik dacht juist wel sci-fi.
Als je me je mailadres dm'med kan ik je alsnog een trial invite sturen voor een week langere trial, kom je er snel achter of het iets voor je is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Moet zeggen dat er in de lijst niet bijzonder veel 'goeds' staat, zie groot aantal webbased, hier en daar wat turn based, als dat de native MacOS MMO's zijn is het aanbod inderdaad heel klein.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Idd SinergyX de helft zijn webbased vol met ads en BS...
Een degelijk alternatief voor WoW lijkt moeilijker dan verwacht. Jammer genoeg.
Heb trouwens LOTRO ook eens geprobeerd met Wine, niet slecht. Alleen voel ik dikwijls de drang niet om verder te spelen en te blijven spelen zoals bij WoW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je keuzemogelijkheden zijn inderdaad zeer beperkt, naast de persoonlijke voorkeur binnen de game zelf.

Denk dat je er gewoon moet bij neerleggen dat MacOS niet bepaald een MMO-platform is, de opties die je hebt zijn of je style niet of van aardig matig kwaliteit. Ik heb zelf de MacOS versie van City of Heroes, puur voor de goodies die je bij die box kreeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Boempatat schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:28:

Nee maakt niks uit. Blizzard zorgt altijd dat games gewoon los speelbaar zijn.
Boeboe schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 13:30:
[...]

Herhaal dat in het D3 topic, je wordt levend verscheurd denk ik :p

(diablo is GEEN mmo. Het is een singleplayer hack&slash met optionele multiplayer)
Mwah.. het spel speelt zich volledig online af. De games zelf zijn als een soort losse instances als je het vergelijkt met WoW, maar er is inderdaad geen open wereld. Verder zijn er met online RPG's wel veel overeenkomsten, namelijk dat het uiteindelijk draait om 1 ding: samen met anderen ongelofelijk loot-hoeren :P

Als je een kwalitatief goede online Mac RPG zoekt, dan is Blizzard (WoW, Diablo 3) natuurlijk altijd eerste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boempatat
Warhammer ook geprobeerd btw, leuk maar nogmaals niet de drang om te blijven spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een refferal in je signature is tot daar aan toe, maar op deze manier posten is spam

[ Voor 71% gewijzigd door PWM op 11-05-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 17:08
Lol, alsof die native zijn. Warhammer en Eve zijn baggerports (Cider). Er is Order and Chaos online (in de app store), maar die heeft gigantische problemen, niets origineels en de developer update nooit. Alleen Guild Wars is echt leuk, maar die moet je met WINE draaien (maar goed, Cider is ook WINE maar dan slechter).
Guild Wars 2 draait ook goed onder WINE.

[ Voor 6% gewijzigd door Wolfos op 11-05-2012 17:23 ]

Pagina: 1