eBay *verwijdert* transactie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Afgelopen week een partij kabeltjes en verloopjes besteld op eBay, niks spannends, dingen die je ook via DealExtreme normaal haalt, soms is het op eBay nog net iets goedkoper.

Uiteraard zit er een risico aan online handel, maar nu gebeurd er iets wat mij nog nooit is overkomen en waardoor ik ineens heel hard begin te twijfelen waar eBay in hemelsnaam mee bezig is.

Normal is een transactie altijd terug te vinden, maar nu zijn 2 transacties van mij, die dus compleet met PayPal (via eBay) waren betaald ineens weg/verwijderd. In heel eBay kan ik die 2 transacties niet meer vinden. Ik kan het item via een zoektocht nog wel vinden maar ik zie nergens nog enig bewijs van mijn transacties. Heb wel keurig alle bevestigingsmailtjes gehad van eBay, de 2 transacties zijn via PayPal ook keurig overgemaakt (en daar te zien), niks bijzonders.

Ik krijg nu mailtjes van de verkopers dat ze het buiten eBay om willen afhandelen en een of ander verhaal over computerstoringen e.d. Maar waar ik vooral pislink over ben is dat eBay mij dit mailtje stuurt:
Beste *****,

We schrijven u om u te informeren dat de volgende aanbieding, waarop u heeft geboden, werd verwijderd:

170783880292 - HDMI (Type A) Female to Mini HDMI (C) Male Adapter#8171

We raden u af de transactie verder af te ronden. Aankopen die via eBay worden gedaan, maar die vervolgens buiten eBay om worden afgerond zijn zeer riskant. Ze vallen niet onder de eBay Kopersbescherming en zijn zeer gevoelig voor fraude.

Voor meer informatie over aanbiedingen om buiten eBay om te kopen of te verkopen, verwijs ik u naar:

http://pages.ebay.nl/help...e-spam-non-ebay-sale.html

***Wat kunt u doen indien u dit object al betaald hebt?***

Wanneer u dit object reeds hebt betaald, maar het nog niet hebt ontvangen, dient u snel te handelen om uw geld terug te krijgen.

- Neem contact op met uw bank om de betaling stop te zetten, wanneer u met een cheque of via overschrijving hebt betaald.

- Neem contact op met uw creditcard maatschappij, wanneer u met een creditcard hebt betaald.

- Neem contact op met Western Union of met MoneyGram, wanneer u via deze instanties hebt betaald.

- Indien u met PayPal hebt betaald, komt u mogelijk in aanmerking voor het PayPal-kopersbeschermingprogramma. Hiervoor dient u rechtstreeks contact op te nemen met PayPal:

https://www.paypal.com/nl/FILEACLAIM

Nadat u bent ingelogd bij PayPal, kunt u het geschil melden en een fraudeclaim indienen. Na het indienen van een claim en gedurende het gehele proces, kunt u de status van uw claim bekijken op de PayPal-site.

PayPal claims dienen uiterlijk binnen 45 dagen na afloop van de aanbieding ingediend te worden. Het kan 30 dagen of langer duren om een onderzoek af te ronden en het geschil op te lossen.

Het is ons doel om eBay veilig te houden, zodat u met vertrouwen kunt kopen. Er gaat zelden iets mis met een transactie op eBay. Wanneer dit echter gebeurt, proberen we zo goed mogelijk te helpen om het probleem op te lossen.

Dit is een automatische e-mail. Reageer daarom niet op dit bericht. Indien u toch nog vragen heeft, klik dan op de link "Contact met ons opnemen" die u onderaan elke Hulp-pagina aantreft.

Hartelijk dank voor uw begrip.

Met vriendelijke groet,

eBay Afdeling Regels en Veiligheid

H65593
Het hele idee van eBay is dat ALLES geregistreerd word en dat daarmee een soort vertrouwen gecreëerd wordt. Als iemand >1000 transacties heeft dan vertrouw ik erop dat mijn €1,50 kabeltje wel komt, maar als mensen, veilingen en alles uit het systeem gegooid kunnen worden, dan denk ik dat ik eBay links ga laten liggen. Nu ben ik dus gewoon 2 transacties kwijt, als ik mijn email niet nauwkeurig had doorgelopen dan had ik deze mailtjes gewoon kunnen missen. (Je krijgt altijd 3-4 mailtjes per koop, koop een paar items en je mailbox staat vol)

Zijn er meer mensen die dit zijn tegengekomen?

O ja, ook zo fijn dat je eBay hierover dus niet kunt bereiken.... deze optie bestaat namelijk niet, nog los daarvan werd de verbinding verbroken voordat ik iemand aan de lijn kreeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:10

Releases

Ja maar!

Geschil openen op PayPal, gegevens invullen in de claim. Klaar!
Geld krijg je gewoon weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Releases schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 10:41:
Geschil openen op PayPal, gegevens invullen in de claim. Klaar!
Geld krijg je gewoon weer terug.
Dat klinkt leuk, maar ik verwacht in My eBay gewoon ALLE transacties te vinden, als daar ineens transacties verdwijnen, hoe weet ik dan nog wat ik besteld heb?

Zeker als je een beetje veel klein grut besteld, dan moet ik al goed in de gaten houden dat alles binnenkomt, nu moet ik dus ook in de gaten houden of eBay niet ondertussen mijn aankopen annuleert ZONDER het geld terug te halen...
Daarnaast snap ik het gewoon niet, waarom doet eBay dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:10

Releases

Ja maar!

Ebay doet dit want ze zijn er kennelijk achter gekomen dat de Ebay verkoper transacties buiten Ebay om afwikkeld. Daarom word het dus geaunnuleerd. Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat je je eigen Email leest. Daar heeft Ebay maling aan. Of het echt de juiste manier is om te handelen is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Releases schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 11:49:
Ebay doet dit want ze zijn er kennelijk achter gekomen dat de Ebay verkoper transacties buiten Ebay om afwikkeld. Daarom word het dus geaunnuleerd. Je bent er zelf verantwoordelijk voor dat je je eigen Email leest. Daar heeft Ebay maling aan. Of het echt de juiste manier is om te handelen is een tweede.
Volgens mij begrijp je mijn punt niet:

Ik bestel via eBay,
Ik betaal via PayPal via eBay,
Ik krijg allerlei bevestigingen via eBay & PayPal.
*poef* transactie compleet weg, geld wel overgemaakt.

Ik deed dus niks buiten eBay om...

Het enigste wat ik dus nog heb is een mailtje dat er iets mis is, waarbij ik 2x praktisch hetzelfde mailtje heb gekregen waardoor ik pas later realiseerde dat er 2 transacties misgingen ipv 1. Dan moet ik dus gaan puzzelen welke transactie is afgeketst, welke paypal betaling daarbij hoort en die daarna annuleren.

Wat ik zo ontzettend storend vind is, dat ik een overeenkomst heb met eBay om mijn transactie te begeleiden. En ze laten me gewoon meteen vallen als er ergens iets niet klopt, wat niet aan mij ligt.
Ze kunnen toch ook gewoon in mijn eBay een rood uitroepteken achter de koop zetten? Ik kan nu niet eens een klacht indienen bij eBay omdat er volgens hun niks is gebeurd. Terwijl andersom is er op geen mogelijkheid een aankoop ongedaan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vLoon
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-04 21:27
Ik zou dus het zekere voor het onzekere nemen, beide transacties annuleren, eventueel een mail sturen naar PayPal met de gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:45

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Door wie is de transactie/aanbieding verwijderd? Door de verkoper of door Ebay?

[ Voor 7% gewijzigd door Coach4All op 22-02-2012 15:54 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-06 00:16

DDX

Gokje dit zijn buy it now items die verwijderd zijn omdat er teveel klachten over verkoper zijn binnen gekomen ?
Verkoper wilt dit nu graag buiten ebay/paypal om doen, zodat hij geen last meer heeft van kopers bescherming.

Niet op ingaan, geschil openen bij paypal en andere verkoper zoeken.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Oh dat heb ik ook al eens gehad, na kontakt met de helpdesk werd de transaktie weer zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-04 13:57

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

Jij verwacht dat E-bay jouw administratie verplicht bijhoudt, en de frauduleuze / gecancelde transacties ook nog bewaard?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 13:19

job

Jij niet, de verkoper dus blijkbaar wel (met anderen, volgens ebay).
Pagina: 1