Afgelopen week een partij kabeltjes en verloopjes besteld op eBay, niks spannends, dingen die je ook via DealExtreme normaal haalt, soms is het op eBay nog net iets goedkoper.
Uiteraard zit er een risico aan online handel, maar nu gebeurd er iets wat mij nog nooit is overkomen en waardoor ik ineens heel hard begin te twijfelen waar eBay in hemelsnaam mee bezig is.
Normal is een transactie altijd terug te vinden, maar nu zijn 2 transacties van mij, die dus compleet met PayPal (via eBay) waren betaald ineens weg/verwijderd. In heel eBay kan ik die 2 transacties niet meer vinden. Ik kan het item via een zoektocht nog wel vinden maar ik zie nergens nog enig bewijs van mijn transacties. Heb wel keurig alle bevestigingsmailtjes gehad van eBay, de 2 transacties zijn via PayPal ook keurig overgemaakt (en daar te zien), niks bijzonders.
Ik krijg nu mailtjes van de verkopers dat ze het buiten eBay om willen afhandelen en een of ander verhaal over computerstoringen e.d. Maar waar ik vooral pislink over ben is dat eBay mij dit mailtje stuurt:
Zijn er meer mensen die dit zijn tegengekomen?
O ja, ook zo fijn dat je eBay hierover dus niet kunt bereiken.... deze optie bestaat namelijk niet, nog los daarvan werd de verbinding verbroken voordat ik iemand aan de lijn kreeg...
Uiteraard zit er een risico aan online handel, maar nu gebeurd er iets wat mij nog nooit is overkomen en waardoor ik ineens heel hard begin te twijfelen waar eBay in hemelsnaam mee bezig is.
Normal is een transactie altijd terug te vinden, maar nu zijn 2 transacties van mij, die dus compleet met PayPal (via eBay) waren betaald ineens weg/verwijderd. In heel eBay kan ik die 2 transacties niet meer vinden. Ik kan het item via een zoektocht nog wel vinden maar ik zie nergens nog enig bewijs van mijn transacties. Heb wel keurig alle bevestigingsmailtjes gehad van eBay, de 2 transacties zijn via PayPal ook keurig overgemaakt (en daar te zien), niks bijzonders.
Ik krijg nu mailtjes van de verkopers dat ze het buiten eBay om willen afhandelen en een of ander verhaal over computerstoringen e.d. Maar waar ik vooral pislink over ben is dat eBay mij dit mailtje stuurt:
Het hele idee van eBay is dat ALLES geregistreerd word en dat daarmee een soort vertrouwen gecreëerd wordt. Als iemand >1000 transacties heeft dan vertrouw ik erop dat mijn €1,50 kabeltje wel komt, maar als mensen, veilingen en alles uit het systeem gegooid kunnen worden, dan denk ik dat ik eBay links ga laten liggen. Nu ben ik dus gewoon 2 transacties kwijt, als ik mijn email niet nauwkeurig had doorgelopen dan had ik deze mailtjes gewoon kunnen missen. (Je krijgt altijd 3-4 mailtjes per koop, koop een paar items en je mailbox staat vol)Beste *****,
We schrijven u om u te informeren dat de volgende aanbieding, waarop u heeft geboden, werd verwijderd:
170783880292 - HDMI (Type A) Female to Mini HDMI (C) Male Adapter#8171
We raden u af de transactie verder af te ronden. Aankopen die via eBay worden gedaan, maar die vervolgens buiten eBay om worden afgerond zijn zeer riskant. Ze vallen niet onder de eBay Kopersbescherming en zijn zeer gevoelig voor fraude.
Voor meer informatie over aanbiedingen om buiten eBay om te kopen of te verkopen, verwijs ik u naar:
http://pages.ebay.nl/help...e-spam-non-ebay-sale.html
***Wat kunt u doen indien u dit object al betaald hebt?***
Wanneer u dit object reeds hebt betaald, maar het nog niet hebt ontvangen, dient u snel te handelen om uw geld terug te krijgen.
- Neem contact op met uw bank om de betaling stop te zetten, wanneer u met een cheque of via overschrijving hebt betaald.
- Neem contact op met uw creditcard maatschappij, wanneer u met een creditcard hebt betaald.
- Neem contact op met Western Union of met MoneyGram, wanneer u via deze instanties hebt betaald.
- Indien u met PayPal hebt betaald, komt u mogelijk in aanmerking voor het PayPal-kopersbeschermingprogramma. Hiervoor dient u rechtstreeks contact op te nemen met PayPal:
https://www.paypal.com/nl/FILEACLAIM
Nadat u bent ingelogd bij PayPal, kunt u het geschil melden en een fraudeclaim indienen. Na het indienen van een claim en gedurende het gehele proces, kunt u de status van uw claim bekijken op de PayPal-site.
PayPal claims dienen uiterlijk binnen 45 dagen na afloop van de aanbieding ingediend te worden. Het kan 30 dagen of langer duren om een onderzoek af te ronden en het geschil op te lossen.
Het is ons doel om eBay veilig te houden, zodat u met vertrouwen kunt kopen. Er gaat zelden iets mis met een transactie op eBay. Wanneer dit echter gebeurt, proberen we zo goed mogelijk te helpen om het probleem op te lossen.
Dit is een automatische e-mail. Reageer daarom niet op dit bericht. Indien u toch nog vragen heeft, klik dan op de link "Contact met ons opnemen" die u onderaan elke Hulp-pagina aantreft.
Hartelijk dank voor uw begrip.
Met vriendelijke groet,
eBay Afdeling Regels en Veiligheid
H65593
Zijn er meer mensen die dit zijn tegengekomen?
O ja, ook zo fijn dat je eBay hierover dus niet kunt bereiken.... deze optie bestaat namelijk niet, nog los daarvan werd de verbinding verbroken voordat ik iemand aan de lijn kreeg...