We zijn al dagen bezig een sjabloon werkend te krijgen en 1 ding lukt ons niet.
Wij hebben in ons briefhoofd (deze briefhoofd staat in zijn geheel in een cel) een aantal regels zoals: Naam, afdeling, adres. Dit zijn variabelen en deze velden worden gevuld door ons CMS systeem. Als er in het CMS geen afdeling ingevuld staat, laat hij deze dus leeg en krijg je in Word een lege regel. Deze regel willen wij weg hebben indien hier niets staat.
Wij hebben hier de volgende code(s) voor geprobeerd, maar het resultaat is gewoon een lege regel:
(onze bladwijzer voor de var afdeling heet dus "locnaam")
Een code als een kleine letter veranderen in een hoofdletter werkt wel. Dus ik denk niet dat het te maken heeft dat het in een cel staat
Mijn programmeerkennis is aardig beperkt (ooit btje in Pascal geprogrammeerd), dus n00b-taal is gewenst
Wij hebben in ons briefhoofd (deze briefhoofd staat in zijn geheel in een cel) een aantal regels zoals: Naam, afdeling, adres. Dit zijn variabelen en deze velden worden gevuld door ons CMS systeem. Als er in het CMS geen afdeling ingevuld staat, laat hij deze dus leeg en krijg je in Word een lege regel. Deze regel willen wij weg hebben indien hier niets staat.
Wij hebben hier de volgende code(s) voor geprobeerd, maar het resultaat is gewoon een lege regel:
(onze bladwijzer voor de var afdeling heet dus "locnaam")
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| 'Verwijder de lege regel wanneer geen locatienaam is ingevuld If ActiveDocument.Bookmarks.Exists("locnaam") = True Then Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="locnaam" locnaam$ = Trim(CleanString(Selection())) If locnaam$ = "" Then Selection.Expand Unit:=wdParagraph Selection.Delete End If End If |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| 'Verwijder de lege regel wanneer geen locatienaam is ingevuld If ActiveDocument.Bookmarks.Exists("locnaam") = True Then Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="locnaam" locnaam$ = Trim(CleanString(Selection())) If locnaam$ = "" Then ActiveDocument.Bookmarks("locnaam").Delete End If End If |
Een code als een kleine letter veranderen in een hoofdletter werkt wel. Dus ik denk niet dat het te maken heeft dat het in een cel staat
code:
1
2
3
4
5
6
| 'Wijzig de eerste letter van het tussenvoegsel in de achternaam naar upper-case (achter "Geachte...") If ActiveDocument.Bookmarks.Exists("achternaam") = True Then Selection.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="achternaam" Selection.MoveRight Unit:=wdCharacter, Count:=1, Extend:=wdExtend Selection.Text = UCase(Selection()) End If |
Mijn programmeerkennis is aardig beperkt (ooit btje in Pascal geprogrammeerd), dus n00b-taal is gewenst