Windows 7 setup - SATA III Driver install fails

Pagina: 1
Acties:

• Schoors
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Hallo,

Ik zit al even te sukkelen met het installeren van SATA III controller drivers bij de install van Win7. Tijdens de setup krijg ik steeds het venster om de RAID drivers te installeren, maar de installatie er van lukt precies niet.
Als ik de betreffende controller driver installeer dan begint die te installeren en dan geeft hij de melding geen nieuwe hardware gevonden(Zowel op de Intell als de Marvell Controller). Als ik de controllers in IDE mode plaats (dan zou ik in pryncipe geen RAID drivers nodig hebben) geeft de setup nog steeds het scherm weer om extra drivers te installeren. Ik heb spijtig genoeg geen andere hardware ter beschikking om te testen in andere machine.

Google brengt ook geen oplossing, kan iemand mij hiermee mss verder helpen? AAlvast bedankt. Hardware staat hieronder.

Asus 1155 SABERTOOTH P67 INTEL rev3.0
Western Digital 3.5" SATA3 2TB Caviar Green

Intel 1155 Core i7-2600K 3.4Ghz OC
Gainward nvidia GTX580 3GB CUDA PHANTOM
Corsair DDR3 8GB 1600 2x4GB Vengeance

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 19:57
Heb je de drivers van de Asus site al geprobeerd?

JMicron JMB36X Controller Driver V1.17.58.2 Windows XP/Vista/7 32bit & 64bit.(WHQL)
Marvell Controller Driver V1.0.0.1045 for Windows XP/Vista/Win7 32bit&64bit(WHQL).

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je de harddisk wel aangesloten op de SATA-3 poorten van de Intel chipset? Er zouden 4 SATA-3 poorten aanwezig moeten zijn. 2 via de Intel chipset en 2 middels een losse controller. Die losse controller wil je niet gebruiken.
Intel® P67(B3) chipset :
2 x SATA 6Gb/s port(s), brown
4 x SATA 3Gb/s port(s), black
Support Raid 0, 1, 5, 10
Marvell® PCIe SATA 6Gb/s controller : *1
2 x SATA 6Gb/s port(s), gray
Sluit de disk eens aan op de bruine poort en installeer Windows 7 daarna. Zet in de BIOS wel je controller op AHCI, dit is in de regel een stuk sneller en maakt een goede overstap naar een SSD straks ook wat makkelijker.

[ Voor 48% gewijzigd door redfoxert op 22-02-2012 08:09 ]

https://discord.com/invite/tweakers

• Schoors
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Bedankt voor de reply's.

De drivers van de Asus site heb ik nog niet geprobeerd, ik zal dit straks even testen na het werk. Ik zal ook eens een nieuwe Win7 release (legaal)downloaden, mijn versie is vrij oud, mss dat dat ook helpt.

Ik heb al geprobeerd op elke SATA poort/controller en resultaat blijft hetzelfde. Op diverse fora werd inderdaad ook afgeraden de Marvell controller te gebruiken want die werkt blijkbaar bij zo goed als niemand.

Het rare is als ik de controllers op IDE mode zet ik normaal geen RAID drivers nodig heb, en toch komt het scherm er. Ik kan dan wel geen drivers kiezen om te installeren omdat de controllers uitstaan (dus gewoon wit scherm waar ik niet mee verder kan)

Edit: Ik heb ook al geprobeerd mbh jumpers de HD op SATA II mode te zetten, werkte ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Schoors op 22-02-2012 08:50 ]

Verwijderd

Zet je JMicron en Marvell controller uit in je BIOS; gebruik alleen je echte Intel controller. Controleer met AS SSD dat je inderdaad op de Intel controller draait en iastor of msahci driver gebruikt.