Kan MSpaint.exe niet veranderen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 15:22
Windows neemt een loopje met me.

Ik wil de oude vertrouwde Paint in de system directory van Windows 7 zetten. Daarvoor moet ik de bestaande Mspaint.exe me toe-eigenen (taking owner ship), hernoemen, en vervangen door de klassieke Paint versie.

Ownership is gelukt, hernoemen is gelukt, alleen ik kan em niet overschrijven, omdat Total Commander gewoon blijft zeggen dat het bestand "MSpaint.exe" heet. Terwijl Explorer zegt dat het bestand "MSPaint_Backup.exe" heet. Ik ververs beide tools, maar ze hebben blijkbaar verschillende ideeen over de benaming van dit bestand.

Iemand een idee hoe dit kan? (Beide bestanden zijn even groot en staan in de system32 directory.)

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/t9wn0k.png

[ Voor 7% gewijzigd door Snowwie op 22-02-2012 05:23 ]

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik heb al vaker gezien dat windows 7 een soort van cache bijhoudt van bestandsnamen en locaties en dat windows zelf niet weet hoe bestanden heten. Vooral last van als niet explorer wordt gebruikt voor opslaan of wijzigen bestanden. Normaal gesproken werkt een reboot en ziet explorer daarna alles zoals het hoort.

Het killen van het explorer process en het opnieuw starten van deze zou ook kunnen helpen.

Edit: Te snel gelezen, bij jou is total commander degene die het verkeerd ziet.
Kun je niet explorer of cmd gebruiken om het bestand te kopieren?

[ Voor 15% gewijzigd door [Roland] op 22-02-2012 05:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:29

Croga

The Unreasonable Man

Snowwie schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 05:22:
Ownership is gelukt, hernoemen is gelukt, alleen ik kan em niet overschrijven, omdat Total Commander gewoon blijft zeggen dat het bestand "MSpaint.exe" heet. Terwijl Explorer zegt dat het bestand "MSPaint_Backup.exe" heet. Ik ververs beide tools, maar ze hebben blijkbaar verschillende ideeen over de benaming van dit bestand.
Waarom gebruik je dan niet gewoon Explorer om het bestand te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Misschien moet je eens kijken in de .exe met een hex editor programma. Grote kans dat de orginele naam, MSPaint.exe, er nog instaat.

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
LnC: Het gaat om het bestandsnaam. Ongetwijfeld dat je in het bestand "mspaint" nog kan vinden, maar dat is in dit geval niet belangrijk.

Snowwie: Herstart de machine, set "hidden files" en "OS files" files aan bij folder view en kijk dan eens met explorer of er een bestand mspaint.exe bestaat.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 15:22
Het is inmiddels gelukt, door met twee vensters explorer te werken kon ik de oude Paint rechtstreeks naar de system32 dir. kopieren. Explorer gaf de juiste benaming aan.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1