Zwart beeld na Nvidia update - Ook in Safe mode.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJoostnl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-12-2021
Beste Tweakers,

Ik heb zojuist iets doms gedaan met mijn laptop.
Ik kreeg een melding van Nvidia dat er een nieuwe update klaarstond om te downloaden. Ik heb dit aangeklikt en heb direct de update gedownload en geïnstalleerd, ervan uitgaande dat Nvidia mij wel een goede update aanbiedt. Na het heropstarten nadat de installatie was geslaagd kreeg ik helaas een zwart scherm te zien. Ik kon nog wel zien dat Windows startte, maar het inlogscherm niet meer. Wel hoor ik dat Windows gewoon opstart. Het ligt dus aan de driver-update. Ik ben gaan zoeken op het internet en zag dat veel mensen met het gebruik van Safe mode er wel in kwamen, maar als ik safe mode aanklik dan krijg ik heel even een muis-cursor te zien. Daarna lijkt het alsof hij opnieuw opstart (bios en Windows dat laadt), maar ik krijg daarna weer totale duisternis te zien. Volgens mij heb ik geen recovery Cd-rom. Ik heb deze laptop namelijk gekocht met Windows Vista. Ik kreeg later een Cd-rom opgestuurd met een Upgrade naar Windows 7. Ik denk ook niet dat een recovery disk dit probleem kan verhelpen eigenlijk.

Mijn Laptop:
Acer 5738G
Videokaart:
Nvidia G105M

Ik hoop dat één van jullie een oplossing weet voor dit :) .
Alvast heel erg bedankt voor de moeite in ieder geval!

Joost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Je kan proberen een extern scherm aan te sluiten op de VGA aansluiting (als je die hebt) van je laptop, en dan met de FN+F4 of iets dergelijks switchen van scherm

Volgens mij heeft je laptop namelijk ook een onboard VGA (misschien moet je de nVidia Kaart in het bios uitschakelen, of selecteren dat onboard als main kaart gebruikt moet worden)

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJoostnl
Ik ga het proberen, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat je ook kan proberen, als je er niet uitkomt, is opstarten met een Ubuntu liveCD, belangrijke bestanden van je harde schijf naar een USB stick te zetten, Windows opnieuw te installeren en een oudere driver versie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:46

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:35:
Wat je ook kan proberen, als je er niet uitkomt, is opstarten met een Ubuntu liveCD, belangrijke bestanden van je harde schijf naar een USB stick te zetten, Windows opnieuw te installeren en een oudere driver versie gebruiken.
Tja, als je toch al met ubuntu boot, probeer dan eerst (na het backuppen van je bestanden) gewoon de driver cfgs weg te gooien. Als je pc dan opstart in windows herkent hij de videokaart waarschijnlijk alsof er nog geen drivers voor zijn, die kun je vervolgens installeren.

Scheelt je weer een windows installatie en 1000000 updates downloaden.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJoostnl
Ok, een Ubuntu Cd heb ik volgens mij nog wel ergens liggen :)
Ik ga dat dan maar proberen nu. Ik kan namelijk niet, zoals werd geadviseerd, op een extern scherm een signaal krijgen helaas. Ik heb ook geen optie gezien om te switchen naar de onboard gpu. Wel heel erg bedankt voor de tip en de moeite Sinister :)

Ik ga nu maar het huis overhoop halen om die Ubuntu Cd te vinden.

Heel erg bedankt allemaal!
Ik laat wel weten of ik verder nog problemen ondervind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJoostnl
Zo, Ubuntu LiveCD werkt. Ik kan zo bij m'n bestanden komen. Ik vraag me alleen af welke bestanden ik moet verwijderen om de drivers er af te gooien. En hoe kom ik daar bij met Ubuntu? (versie 11.10)
Ik zie op google dat velen normaal gesproken een programma hiervoor gebruiken. Ik neem aan dat ik zo'n programma niet kan gebruiken met de Ubuntu LiveCD. Daarom vraag ik dus maar naar de bestanden die ik handmatig zou kunnen verwijderen.

Bij voorbaat dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJoostnl
Niemand? :)

Ik weet dus niet welke bestanden ik zou moeten verwijderen om de driver-update ongedaan te maken.
Ik las dat daar dus programma's voor worden gebruikt die elk spoor van de update weghaalt.
Ik weet niet of ik dat handmatig kan doen? Misschien weet iemand daar meer van en kan diegene mij zeggen waar ik dan moet zoeken? :)

Of zal ik de vraag ergens anders moeten stellen op dit forum?

[ Voor 8% gewijzigd door DeJoostnl op 23-02-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJoostnl
Ok, dit is mijn laatste poging want ik kom er zelf niet uit en ik krijg hier helaas ook geen reacties :)
Ik sta op het punt om Windows opnieuw te installeren.
Ik weet namelijk niet hoe ik de driver verwijderd krijg met de Ubuntu LiveCD.

Hopelijk heeft iemand hier toch nog een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Heb je externe VGA al geprobeerd???, misschien schakelt Windows het scherm uit. Ik zou zeggen even alle FN knoppen proberen waarvan werking onbekend.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJoostnl
Ok, bedankt allemaal!
Het is me gelukt! Eerder deed een system recovery het niet, maar nu is het alsnog gelukt :)

Nu ik Ubuntu 11.10 heb gezien ga ik die toch maar eens proberen!
Daar ga ik nu dus mee bezig! :)

Nogmaals, bedankt!
Pagina: 1