[Windows 7] "Aero Peek inschakelen" bestaat niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Hoi,

ik heb pas een nieuwe desktop PC met Windows 7 Professional 64 bit geinstalleerd... op mijn laptop heb ik dezelfde Windows 7 versie...
nu krijg ik op mijn desktop PC bij het mouse-overen over de taakbalk geen voorbeeldvenstertjes die ik op mijn laptop wel krijg. Dus ik dacht, Aero staat niet aan op mijn desktop. Daarom klikte ik rechts op de taakbalk om "Met Aero Peek een voorbeeld van het bureaublad weergeven" aan te vinken... helaas was deze optie grijs (en dus gedisabled).
Dus ging ik naar Configuratiescherm > Systeem > Geavanceerde Systeeminstellingen > Geavanceerd > Prestaties ... Instellingen... > Visuele Effecten.... om aldaar het vinkje voor "Aero Peeek inschakelen" aan te vinken.... Maar tot mijn verbazing bestaat de hele regel "Aero Peek inschakelen" dus niet op mijn desktop PC...

(bovenstaande heb ik niet zelf bedacht, Google was tot op zekere hoogte my friend ;))

nu heb ik twee vragen hierover:
1. hoe kan ik dit oplossen?
2. waardoor is dit gekomen? ik heb gewoon een standaard installatie van Windows 7 gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-10 12:26
Video drivers geïnstalleerd? Aero zelf wel aan staan? Even een Windows Experience draaien met de video drivers geïnstalleerd natuurlijk dan wordt het vanzelf aangezet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Mieske666 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:34:
Video drivers geïnstalleerd? Aero zelf wel aan staan? Even een Windows Experience draaien met de video drivers geïnstalleerd natuurlijk dan wordt het vanzelf aangezet. ;)
Video drivers zijn volgens mij allemaal geinstalleerd... heb ik zelf niets voor hoeven doen... maar wat bedoel je met "Aero zelf wel aan staan" ? is er nog een plek waar je dat kunt aanzetten dan?

Windows Experience is die prestatieindex toch? Die heb ik gedraaid... score van 7,7 overigens... maar nog steeds geen aero gedoe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
7,7 is goed genoeg voor Aero. :) Heb je een transparante taakbalk? En sorry dat ik het vraag maar is je windows legaal en geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Hij bedoelt of Aero zelf aanstaat (d.w.z dat de venster randen e.d. transparant zijn)
Bureaublad > rechtermuisknop > Aan persoonlijke voorkeuren aanpassen, en kies een Aero thema
Mieske666 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:47:
En sorry dat ik het vraag maar is je windows legaal en geactiveerd?
Das onzin, werkt ook gewoon wanneer Windows niet geactiveerd is (om nog maar te zwijgen over piraten-versies)

[ Voor 45% gewijzigd door Achilles op 21-02-2012 23:49 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Niet online
Achilles schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 23:47:
Hij bedoelt of Aero zelf aanstaat (d.w.z dat de venster randen e.d. transparant zijn)
Bureaublad > rechtermuisknop > Aan persoonlijke voorkeuren aanpassen, en kies een Aero thema

[...]

Das onzin, werkt ook gewoon wanneer Windows niet geactiveerd is (om nog maar te zwijgen over piraten-versies)
jaaaa... dat is het... hoe simpel kan het zijn....
(heb overigens een keurige legale versie)

thanks voor de moeite !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
Niet als de genuine validation rommel zegt dat het niet goed is. Absoluut geen onzin. Ook geen veroordeling als het zo mocht zijn hoor. Daar bemoei ik me niet mee.

[ Voor 28% gewijzigd door Mieske666 op 22-02-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mieske666
P.O. Box schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 00:07:
[...]

jaaaa... dat is het... hoe simpel kan het zijn....
(heb overigens een keurige legale versie)
Mooi zo!!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 15:53
Heb je de systeemclassificatie al geprobeerd opnieuw te draaien?? Soms wil dit wel eens werken

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Pagina: 1