Ziggo aansluitng meterkast verleggen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37

fstieger99

www.Isaia.it

Topicstarter
in de meterkast zit dit kastje

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2lddy.jpg

op de aansluiting met in/out zit de coax kabel naar de modem

nu wil ik de modem in de woonkamer gaan zetten ivm media center tv etc.

ik heb al gepbrobeerd de modem aan te sluiten op het kabelpunt in de woonkamer. Maar dat lukt niet

kan ik de schroefaanlsuiting rechts dorlussen naar de woonkamer, zal het dan wel werken?

Ik wil nl de modem in de woonkamer hebben hoe maak ik die aansluiting daar geschikt ik kom er niet uit

The Sartorialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:30
Coax geeft op zulke momenten van verlengen altijd verlies, kan je niet gewoon een UTP kabel trekken en een switch in de woonkamer plaatsen om vervolgens je apparatuur daarop aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-05 11:48

WeirdEye

Eindbaas

UTP is beter dan de coax verlengen. Als je de coax doortrekt heb je zeker verlies.
UTP kan wel tot 100m zonder problemen. Gewoon een losse kabel halen en dan door een loze leiding trekken. 2 stekkers erop en klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:08
Persoonlijk zou ik er niet aan gaan kloten en gewoon een stuk ethernet trekken naar je meterkast. Coax houd je liefst wat korter, ethernet werkt met een kabel van 100 meter nog gewoon goed.

Wat evt wel zou kunnen: AOP vervangen door een TRAS/1000, hierop de kabel die naar de woonkamer gaat aansluiten. Vervolgens in de woonkamer een geschikte aansluitdoos en splitter installeren en daar je modem ophangen. Of dat gaat werken is sterk afhankelijk van de kwaliteit en lengte van je kabel. Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen, aangezien het geen ondersteunde setup is en het je serieus geld gaat kosten mocht er ooit een monteur komen die de storing toewijst aan prutswerk in je eigen installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Een coax-kabel naar je kabelmodem mag max 50cm zijn, schrijft Ziggo voor tenminste. Theoretisch zou je je modem goed achter je tv neer kunnen zetten, maar je hebt dan merkbaar lagere snelheden (als je bekabeling goed is!)

Maar idd, trek gewoon een utp-tje naar je woonkamer en klaar. Of werk desnoods met powerline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:08
Toch gek dat er een kabel van 1,5 meter in hun installatiepakket zit. Als je goede kabels gebruikt en het signaal verder binnen de marges van je modem valt is er 0,0 verschil tussen een kabel van 5 meter en een kabel van 50cm, zowel in snelheid als betrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remysan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:56
Die kleine afstand naar je woonkamer is nauwelijks merkbaar. kwestie van op beide locaties testen.
Om het in je woonkamer te laten werken moet je wel een retourgeschikte(kabel keur) WCD monteren.
Oudere generatie wcd laten de retourband niet door. ( 5t/m65mhz)
Het kabel modem zal niet gewerkt hebben omdat deze daar waarschijnlijk niet kan terug lullen.
(Gebruik wel goed afgeschermde kabels en connectoren.)

In mijn eigen geval maakte voor de top snelheid het niet uit of het modem op zolder of in de meterkast stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37

fstieger99

www.Isaia.it

Topicstarter
super bedankt allemaal.

Ben idd toch maar voor de eenvoudige oplossing gegaan en een switch aangesloten.

Dankjullie wel iig voor alle respons!

The Sartorialist

Pagina: 1