Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• jarno1974t
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-11 18:38
Heren kenners, hardwarevraagje. Kom er niet uit, begint een prestigeding te worden.

What happened...

Heb een HP nx6110 laptopje, prima ding voor erbij. Geheugenbankje erbij geprikt (van 256 naar 1280) en het werkt ook nog. Win7 home erop, ja hoor starten lopen. Ding een paar jaar gebruikt, en in de zomer van 2011 bevroor het scherm en daarmee ook de laptop.

Kreeg de tip dat het in de koeling van de chip zit, moest m maar es reflowen. Dus open, schoongemaakt, nieuwe koelpasta ertussen, probleem niet opgelost.Toen zou het weleens de harde schijf zijn. Die laten testen, idd beschadigd. Dus een andere geregeld, erin en geprobeerd Win7 te installeren. Na een paar minuten hapert 'ie en wil niet verder.

Misschien geheugenbankjes? Verwisseld en ook dat helpt niet, hij houdt er gewoon na een paar minuten mee op (freezes).

Als ik m opstart terwijl ie koud is (in de schuur gelegd) duurt het langer voordat ie freezet. Doe ik dit in de huiskamer en start m opnieuw op, bevriest ie steeds eerder.

Wat kan nu nog het probleem zijn? Is een leuk laptoppie, mits ie wil meewerken. Zou leuk zijn als ik m weer aan de praat krijg,. iemand een idee?

Dank!