Anoniem: 447384

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik heb net mijn eerste pc in elkaar gezet. Hij werkt bijna helemaal perfect, hij heeft nog maar een paar kleine probleempjes. Om te beginnen zal ik even opnoemen hoe de pc is opgebouwd.

-Cooler master storm trooper
-Asus P8Z68 deluxe gen3
-Intel core i5-2500K @3.3Ghz
-Zalman CNPS10X Performa, met enkel een fan in pull-mode, omdat mijn werkgeheugen anders niet paste.
-Corsair vengeance blue,1600-16GB kit. CL9,4x4GB,XMP,1.5V ,DDR3
-Corsair HX750W
-Asus ENGTX570 DCII/2DIS/1280MD5
-OCZ synapse 128GB
-Seagate Barracuda 7200rpm, 1TB
-Seagate Barracuda green, 5400 rpm, 2TB
-LG 22x speed dvd drive

Nou heb ik echter dus een paar kleine probleempjes.
Zo maak ik gebruik van de Intel Smart response technology met mijn cache-SSD van OCZ, de synapse van 128 GB. Echter, zowel dataplex, dat mijn mijn SSD werd meegeleverd, als intel rapid storage technology, herkennen de SSD als 60GB. Ik weet dat er altijd wat geheugen vervalt, maar 68 GB vind ik toch wel erg veel.
het programma dataplex geeft aan dat mijn SSD inderdaad voor SSD-caching gebruikt wordt.. Dit met het geheugen van 59GB, wat wordt toegepast op mijn C-schijf. Dataplex zegt alleen DAT het voor caching wordt gebruikt, ik kan zelf niets aanpassen. In het menu van intel rapid storage technology kan ik geen opties vinden om inderdaad mijn SSD voor smart response te gebruiken. Waar ik op de site www.hardware.info onder de volgende link: http://nl.hardware.info/r...smart-response-technology
een optie "Accelerate" zie, vind ik dat zelf niet. Ook mist mijn C-schijf, degene van 1TB. Ik heb al de nieuwste software en drivers gedownload, zowel via Asus als Intel, maar ik zie geen verschil. In het programma "disk management" ziet mijn pc de SSD helemaal niet. Of is het soms zo dat de ene helft maar gebruikt wordt voor caching, en de andere helft herkent wordt door intel rapid storage? Mocht dit het geval zijn, hoe kan ik er dan voor zorgen dat de volledige 128 GB gebruikt wordt?

Het volgende probleem betreft FAT32 bestanden. De microSD die in mijn HTC Evo 3D gaat, een adata 4series van 32GB, is standaard geformatteerd op FAT32. Wanneer ik mijn telefoon of de geheugenkaart aan mijn pc connect, herkent de pc deze direct als verwisselbare schijf. Echter, ik kan niets uitvoeren op deze kaart, aangezien hij dit als een verwisselbare schijf ziet van 0 byte. Op andere pc's wordt de microsd wel gewoon herkent. Ik heb al geprobeerd, na een back-up gemaakt de hebben van mijn bestanden op de microsd, de microsd te converteren naar NTFS. toen werd de microsd inderdaad wel herkent door de computer. Door mijn telefoon echter helemaal niet meer als geheugenkaart, dus heb ik de kaart weer terug geconverteerd via disk management tot FAT32. Maar nog steeds zit ik met het ergerlijke probleem dat de kaart dus niet herkend wordt door mijn pc.

Het laatste probleem betreft een aantal spellen, namelijk GTA4, Need for speed 'the run' en Tomb raider anniversary. (dit zijn tot nu toe de spellen waarbij problemen voor komen, ik heb er echter nog niet enorm veel geïnstalleerd) Bij de laatste twee games sluiten de spellen zichzelf plotseling af met een systeem error. De games zijn dus praktisch niet speelbaar. Ik heb al de laatste drivers gedownload van mijn videokaart, zo ook directx11. Ook na de spellen opnieuw geïnstalleerd te hebben vertoonden ze deze problemen. Bij GTA IV is het probleem: lag. Zelfs in de laagste instellingen loopt het spel totaal niet soepel, wat simpelweg absurd is met een GTX570. Weet iemand hier een oplossing op?

Voor de rest loopt de pc als een zonnetje, dit zijn de enige problemen die zich voor doen. Hopelijk kan een van jullie mij hierbij helpen! Bij de mycom, waar ik alle spullen vandaan heb, wisten ze geen oplossingen.
Bij voorbaat dank!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het punt is denkelijk dat je ssd niet compatibel is met Smart Response Technology en hiervoor maar een beperkt aantal ssd's geschikt voor is. Intel zelf raad dan ook aan de Intel 311 hiervoor te gebruiken omdat die sowieso al SLC geheugen heeft. Punt is namelijk dat er telkens heel veel lees en schrijf bewegingen zijn en MLC daardoor een stuk korter mee zal gaan in tegenstelling tot ( het duurdere ) SLC geheugen.
Je kunt sowieso maar 64GB gebruiken als SRTcache. Een grotere SSD heeft dus niet veel nut als cache.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:09

Swordlord

Act first, think never

De OCZ synapse SSD wordt geadverteerd als 120 GB maar 50% word als overprovisioning gebruikt. Om de levensduur en performance in orde te houden.

Edit:

quote van OCZ site:
Important SSD notes: Consumers may see a discrepancy between reported capacity and actual capacity; the storage industry standard is to display capacity in decimal. However, the operating system usually calculates capacity in binary format, causing traditional HDD and SSD to show a lower capacity in Windows. In the case of the Synapse SSD, 50% NAND flash overprovisioning is used to accommodate performance and software features

[Voor 128% gewijzigd door Swordlord op 21-02-2012 23:29]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee