Keuze tussen 2 Monitoren/TV's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-05 12:04
Hey tweakers,

zo'n zeer interessante vraag zal dit niet zijn, maar ik heb mijn oog op twee verschillende beelden,

de een is de Samsung LE37A552 (Zie Specs)
en de ander is de Asus VE278Q (Zie Specs))

Natuurlijk heb ik al het een en ander over de specificaties gegoogled, maar nog steeds is een hoop onduidelijk.
Bijvoorbeeld het contrast ratio (Het aantal tonen tussen wit en zwart)

Bij de Asus is dit 10.000.000, en bij de samsung 15.000..dat kan toch nooit kloppen?
De helderhijd van de Samsung is wel 200cd/m² meer dan bij de asus, maar ik heb gelezen dat LCD's ten opzichte van LED sneller dimmen in licht. (Ookal merk ik dit bij mijn oude Samsung Syncmaster 2243NWX totaal niet)

Het grootste verschil is natuurlijk dat de samsung 37" is en de Asus 27".
De beeldgrootte maakt me op zich niet zo uit, ze zijn allebij groot zat. Natuurlijk prefereer ik wel de samsung.
Maar aangezien ik een monitor zoek die minstens 3 jaar met me mee gaat, en de Samsung al 3 jaar oud is en de Asus nieuw, richt ik me maar op GoT om wat extra duidelijkheid te krijgen.

Het komt er eigenlijk op neer met - is het kwaliteit verschil groot tussen de Asus en Samsung? Zo ja, wat?
Welke is het beste in prijs/kwaliteit verhouding?

(Indien een mede-tweaker een goede 27" of hoger scherm weet voor ~300 euro, laat het weten!)

-Thanks!

[ Voor 3% gewijzigd door Valandin op 21-02-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:22

D4NG3R

kiwi

:)

37" is voor een monitor veeeel te veel, eigelijk is 27" al net wat teveel omdat je je hoofd van links naar rechts moet bewegen om de hoeken te zien. Daarnaast ga je voor een full HD res. Dan kan je beter naar 24" kijken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:38

Fiber

Beaches are for storming.

Je vergelijkt een tv met een computermonitor. Dat slaat sowieso al helemaal nergens op. O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
D4NG3R schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:47:
37" is voor een monitor veeeel te veel, eigelijk is 27" al net wat teveel omdat je je hoofd van links naar rechts moet bewegen om de hoeken te zien. Daarnaast ga je voor een full HD res. Dan kan je beter naar 24" kijken.
37" is op zich redelijk aantrekelijk aangezien ik vaak films kijk.
27" is de perfecte tussenstap, aangezien ik niet met m'n neus op het scherm zit, en veel films kijk.
24" zou natuurlijk ook nog goed kunnen.

Ik ben nu al ongeveer 3 weken aan het heen-en-weer kijken naar een goed scherm voor ~300 euro.
Maar aangezien alle specs zo reuzachtig van elkaar verschillen heb ik echt geen flauw idee meer voor wat ik moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zet ten 1e op rij wat je eisen zijn.

1: Wat ga je er mee doen? (films, gamen, videobewerking etc)
2: Minimale/maximale grote?
3: Minimale/maximale resolutie?
4: Kijkafstand?

37" is bijv veel te groot als je er (zoals een gewone monitor) vlak bij zit. Zeker op zo'n "lage" resolutie. Echter is 24" misschien weer te klein als je er op 3m afstand vandaan zit. Dan zou 27" inderdaad een goede tussenstap zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door D4NG3R op 21-02-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
1. Films, gamen. (Op PC.)
2. 24" - 37"
3. 1920x1080 en >
4. Varieert van ~1 meter tot ~3 meter

Ja, ik had zelf natuurlijk het liefst een 24-32" scherm, maar een goedkope tweedehands 37" kwam op mijn pad.
Ook een van de monitoren waar ik over twijfelde was de Philips Brilliance 273E3LHSB aangezien hij op meerdere websites gigantisch goed beoordeelt werd.

[ Voor 76% gewijzigd door Valandin op 21-02-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Voor films en gamen zou ik voor de TV gaan, 37 inch of groter dus, niet voor de computermonitor. (Gamen als in Xbox, PS3, Wii)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:01

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Aankoopadviezen kun je inwinnen in het aankoopadviesforum :)

Move [LCD] -> [AAF]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als je voornamelijk gaat gamen en films wilt kijken kan je IDD beter naar (die) een TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:23
Die Samsung-tv die je linkt is uit de A-serie, wat een serie uit 2009 is 8)7 Inmiddels is Samsung nu bij de D-serie, wat dus 3 series verder is. Dus die zou ik niet aanraden.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
@Michael,

Hmm oke.. Najah toch besloten voor de 27" te gaan.
Mijn keuze hangt nu tussen de

pricewatch: Philips Brilliance 273E3LHSB

en de

pricewatch: Samsung Syncmaster S27A350H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Dus, een mening iemand?

Kicken binnen 24 uur is niet heel wenselijk.

[ Voor 54% gewijzigd door FeaR op 22-02-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Pagina: 1