Macbook, XCode, maar geen CC?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
"Vroeger" kon men kiezen voor "none" als betaalmiddel bij het aanmaken van een apple account. Dit is sinds december niet meer mogelijk. Hoe kan men xcode installeren (wat tenslotte gratis is) installeren wanneer men geen credit card bezit? "Vroeger" stond xcode op CD, maar bij aanschaf van een 11" air heb je een recovery partitie en geen cd meer.

Vroeger was alles beter :)

Hoe kan men nu xcode installeren wanneer men geen cc bezit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Squ1zZy schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:40:
"Vroeger" kon men kiezen voor "none" als betaalmiddel bij het aanmaken van een apple account. Dit is sinds december niet meer mogelijk. Hoe kan men xcode installeren (wat tenslotte gratis is) installeren wanneer men geen credit card bezit? "Vroeger" stond xcode op CD, maar bij aanschaf van een 11" air heb je een recovery partitie en geen cd meer.

Vroeger was alles beter :)

Hoe kan men nu xcode installeren wanneer men geen cc bezit?
Xcode 3 is gewoon gratis te downloaden bij Apple zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Het liefst zou ik 4 hebben natuurlijk :)
Je bedoeld via de website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Squ1zZy schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:44:
Het liefst zou ik 4 hebben natuurlijk :)
Je bedoeld via de website?
Ja via de website is deze wel te vinden. En xcode 4 is alleen te downloaden + gebruiken als Apple Developer waar je dus voor moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 17:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Als betaald developer kan ik hem in ieder geval hier nog los downloaden:
https://developer.apple.com/downloads/index.action

Ik weet niet of dat ook voor onbetaalde developer accounts geldt. Maar persoonlijk zou ik gewoon een gratis credit card ergens aanvragen. Kan altijd van pas komen, je gaat hem voor online aankopen sowieso ooit nodig hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door --MeAngry-- op 21-02-2012 21:46 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

--MeAngry-- schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:46:
Als betaald developer kan ik hem in ieder geval hier nog los downloaden:
https://developer.apple.com/downloads/index.action

Ik weet niet of dat ook voor onbetaalde developer accounts geldt. Maar persoonlijk zou ik gewoon een gratis credit card ergens aanvragen. Kan altijd van pas komen, je gaat hem voor online aankopen sowieso ooit nodig hebben.
Toen ik een paar maanden terug nog geen Dev account had heb ik xcode 3 gewoon gratis gedownload dus dat moet gewoon kunnen. Ik kan het nu alleen niet testen want lijkt erop dat je wel moet inloggen tegenwoordig.

Download link: http://adcdownload.apple....3.2.6_and_ios_sdk_4.3.dmg

[ Voor 8% gewijzigd door Brummetje op 21-02-2012 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 17:50

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Je zou het kunnen proberen met een Safari developer account, die zijn gratis:
https://developer.apple.com/programs/safari/

Maar goed, ik weet niet of je dan ook betaalgegevens moet invullen, ik denk het haast wel. Het is ook wel een paradepaardje van Apple om de grootste database met betaalaccounts ter wereld te hebben. Ik geloof tegenwoordig zelfs meer dan Amazon.

Het zorgt er in ieder geval wel voor dat de drempel voor de meeste mensen om goedkope apps voor bijvoorbeeld iOS te kopen erg laag is. En dat helpt onder andere mij weer, dus ik snap het principe voor mij als zelfstandige developer wel.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:16
XCode staat gewoon in de appstore hoor. En verder:
The second way to get to the very same account creation walkthrough is to try installing a completely free app while not signed into an account. There's just one thing that's different if you do it this way; there's an option for "None" at the end of the payment methods.
http://lifehacker.com/579...unt-without-a-credit-card
Staat hier nog wel als werkend vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Ik lees:
"For anyone that still needs to know, the true answer is: NO YOU CAN'T."

Ik zal het land eens veranderen naar US voor ik een account aanmaak. Misschien maakt dat nog wat uit. Ik las ook ergens dat de store kijkt in welk land je zit aan de hand van het ip :(

Edit: NL of UK werkt niet, maar wanneer je het land veranderd naar US werkt het wel. Alleen dan komt er een "none" button bij betaalmiddel. Bedankt! :)

[ Voor 22% gewijzigd door Squ1zZy op 21-02-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
Mooi, het is een heel gepruts. Heb ook een keer niet op zitten letten, kon ik mooi weer een nieuwe aanmaken. Want het lukt alleen via die manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
jip: Als een account aanmaken al zo moeilijk is dan wordt het maken van een applicatie een grotere uitdaging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
heb xcode gewoon gedownload via de appstore... even inloggen met je apple-account en klaar..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
koentjuh1987 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:11:
heb xcode gewoon gedownload via de appstore... even inloggen met je apple-account en klaar..
Jaha, maar dan moet je dus een Apple account hebben. En daarbij is de optie om geen cc op te geven heel goed verstopt. Dat was ook een beetje het probleem van de TS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justahuman
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:04
kan nog steeds, je gaat naar de itunes store en download een gratis app, dan maak je een account aan en daar is nog de optie voor geen betaal middel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
heb bij mijn account nooit een cc nodig gehad. Kocht een mac en daar geef je je apple account op..

...

Pagina: 1