Internet valt weg na belasting

Pagina: 1
Acties:

• Dark_Sc0rpi0n
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-12-2018
Beste forumleden,

Ik help af en toe bij een doe het zelf zaak met het onderhoud aan de pc's daar, nu klaagden ze al een tijdje over 'traag' internet. Ze hebben geen snelle internet verbinding (zo'n 300 kilobyte per seconden) maar voor gewoon internet gebruik moet dat toch voldoende zijn. Die computers waren ook al best oud dus ik nam altijd maar aan dat het gewoon in de pc zat die klachten. Nu heb ik de computer een paar weken terug vervangen door een nieuwe. (i5 2600k, 16 gb ram)

Maar de klachten bleven, wat ik uiteraard erg vreemd vond. Toen ben ik zelf maar eens gaan kijken naar wat er precies gebeurt. De eerste paar pagina's laden gewoon snel maar als je dan wat door klikt of een paar pagina's tegelijk opent dan valt het hele internet weg dan geeft de browser gewoon weer dat hij de pagina niet kan laden. Als je dan eventjes wacht en dan refresht dan werkt het weer. Nu heb ik werkelijk alles geprobeerd wat ik kon verzinnen. Heb zelfs de router al vervangen maar ook dit maakte geen verschil. Ik heb hieronder een overzichtje van het netwerk gemaakt voor de duidelijkheid.

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-mv5GOmRaGgs/T0P_ubNhrAI/AAAAAAAAASY/KSfMtVX8O3w/s448/dvms%2520netwerk%2520small.png

De tweede router in het plaatje is al vervangen door een nieuwe sitecom, verder heb ik geen ideeën meer wat ik kan proberen, ik hoop dat jullie me daarmee kunnen helpen. Of me in iedergeval in de juiste richting duwen.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Bastian

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:39
Lijkt me een instabiele lijn. Zou de provider erover inlichten.
Probeer maar eens een speedtest vanaf het internet (speedtest.net) en doe gelijk ook maar een pingtest.net (voor de packet loss) ;)

• Dark_Sc0rpi0n
TereZz schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 21:38:
Lijkt me een instabiele lijn. Zou de provider erover inlichten.
Probeer maar eens een speedtest vanaf het internet (speedtest.net) en doe gelijk ook maar een pingtest.net (voor de packet loss) ;)
Bedankt, ik zal eens gaan bellen. Ik had eigenlijk nog niet gedacht aan een fout bij de provider.

• Dark_Sc0rpi0n
Heb vandaag kpn aan de lijn gehad, er is niks mis met de lijn maar ze hebben diezelfde klachten al vaker gehoord in combinatie met dat specifieke isdn modem. Ze gingen uitzoeken wat er er aan gingen doen en ik zou er deze week nog van horen.

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-02 23:43

basdej

OutSystems Consultant

nou waarschijnlijk gewoon een nieuw isdn modem vragen en klaar is kees.

Hoi.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:08
Ik zou ook even je utp kabels testen. Wat je kan doen is op het moment van uitval een ping laten lopen naar een andere computer en het internet. Als beide uitvallen ligt het aan (De lange) utp kabel en niet het internet.

Dat de verbinding uitvalt bij veel traffic is iig wel een kenmerk van een falende utp kabel (was laatst topic over met exact hetzelfde probleem)

CISSP! Drop your encryption keys!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vanwaar die dubbele router en weet je zeker dat de pinautomaat op hetzelfde netwerk zit als de PC's? Ik meen dat die geïsoleerd moesten zijn. Of is dat verouderde kennis aan mijn zijde?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-02 20:58
Room42 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 00:16:
Vanwaar die dubbele router en weet je zeker dat de pinautomaat op hetzelfde netwerk zit als de PC's? Ik meen dat die geïsoleerd moesten zijn. Of is dat verouderde kennis aan mijn zijde?
verouderde kennis.
PIN kan over elke internetverbinding sinds 1,5 jaar.

Dubbele router is wel zeer vreemd. ik zou het afraden. Aan je setup te zien is het ook nog eens nergens voor nodig ook.
De enige router die er toe doet is degene waar de lijn op binnen komt.
Als dat ding antiek is (wat het gezien de snelheid van de lijn waarschijnlijk is) zit daar waarschijnlijk je 2e probleem.

dus optie 1:
2e router veroorzaakt een loop, waardoor je netwerk vol loopt tot de timeout van de rondgepompte packets verloopt en er weer plek is op de lijn.
optie 2:
Antiek ISDN modem is aan vervanging toe.

probeer het eens om alleen 1 PC direct op de isdn router aan te sluiten. en kijken of het dan wel goed werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door RocketKoen op 23-02-2012 00:31 ]

TheS4ndm4n#1919

• Dark_Sc0rpi0n
Vandaag weer reactie gehad van kpn, ook hun gedachte was dat het lag aan de antieke isdn modem / router, die heeft blijkbaar een limiet van 300 sessies die je al gouw bereikt, en zodra je daar overheen gaat stopt hij er blijkbaar mee.

Die oude modem heeft kpn vandaag gelijk vervangen door een nieuw model, en sindsdien heeft het probleem zich niet meer voor gedaan. Dus het probleem was gewoon de oude modem.

De dubbele router had ik eigenlijk gedaan omdat ik toch al een tweede router had staan voor het draadloos internet en ik de router van kpn zelf erg onoverzichtelijk vond en vervelend te configuren dus leek het mij net zo handig om alles via die router te doen. Wat voor nadelen zitten hier precies aan? Mijn netwerk kennis strekt namelijk niet zo ver.

Maar bedankt iedereen voor alle tips en suggesties.
Pagina: 1