recover gigabyte 2e bios ? hoe

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views

• pummetje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-11-2024
hoi tweakers
ik heb net mijn 890fxa ud7 terug gezet op default in de bios maar nu zit ik met een ding,
ik drukte op save & exit maar nu gaat hjij niet meer aan
nu is er een 2e bios op het moederbord hoe kan ik de normale bios recoveren?
zodat de pc weer aangaat nu kan de pc niet meer aan als ik hem aanzet hoor ik alleen maar een piep
mvg

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Je hebt alleen je BIOS op default gezet? daar zal hij normaal niet stuk van gaan. Waar blijft het systeem hangen? Kan hij de bootdisk niet vinden? Probeert hij te booten vanaf de optische drive?

Desktop | Server | Laptop

• pummetje
nee, wat ik heb gedaan is het volgende: mijn overklok was niet stabiel dus ik dacht ik zet het weer allemaal even op default ik drukte op save & exit en toen viel mijn pc spontaan uit
het rare is ook dat de backup bios niks doet normaal zou backup bios gelijk die normale moeten recoveren
kun je ook handmatig ervoor zorgen dat de backup bios de normale weer hersteld?
clear cmos werkt ookal niet dat vondt ik ook al raar

[ Voor 6% gewijzigd door pummetje op 21-02-2012 20:28 ]

Verwijderd

Meestal kan je bij gigabyte de 2e bios recoveren door de reset knop (terwijl de pc uitstaat) ingedrukt te houden en dan op de power knop te drukken.
Of het nog steeds zo werkt weet ik niet daarvoor zal je even in je gebruiksaanwijzing moeten kijken.

• pummetje
@elimuhn8 dat heeft niet gewerkt helaas

• pummetje
weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Door zelf de handleiding erbij te pakken (downloaden als je het niet meer in papieren vorm hebt) en te lezen hoe het moet...

Je gebruikt GoT nu weer als helpdesk waar je zonder enige eigen inzet vragen kunt stellen. Dat is niet de bedoeling, en zoals je merkt krijg je door je gebrek aan een goede topicstart ook geen gerichte tips waar je wat mee komt.

Komt bij dat je lang genoeg op GoT rondloopt om te weten dat je niet 2x achter elkaar moet posten binnen 24u, laat staan binnen een kwartier.

Dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.